Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Escape room 16 jaar
BerichtGeplaatst: wo 08 maart 2017, 08:56 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Wie kan ons verder helpen.

Mijn dochter is 11 en is haar feestje aan het plannen.
Ze opperde om naar een escape room te gaan maar dat blijkt best prijzig voor een grote groep kinderen. Nu hadden we het spel escape room bedacht maar staat er op de doos vanaf 16 jaar.

Wie kan mij uitleggen wat er 16+ aan is?

Alvast bedankt Mariska


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Escape room 16 jaar
BerichtGeplaatst: wo 08 maart 2017, 09:23 
what's in a game...

Berichten: 214
Woonplaats: oostende
vaak zijn het, zowel live, als in het spel, de opdrachten die te moeilijk zijn...


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Escape room 16 jaar
BerichtGeplaatst: wo 08 maart 2017, 09:28 
Avatar gebruiker

Berichten: 542
Woonplaats: Emmeloord
De inhoud van sowieso 2 van de 4 uitdagingen is prima te doen voor jongere kinderen. Ik heb het met mijn kinderen, 2 dochters, van 10 en 13, en met mijn vrouw gespeeld. De inhoud is misschien voor sommige dingen lastig, maar als je erbij blijft om af en toe wat hints te geven is het te doen. Die van mij vonden het in ieder geval fantastisch.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Escape room 16 jaar
BerichtGeplaatst: wo 08 maart 2017, 14:45 
kooiker

Berichten: 707
Ik heb het alleen met volwassenen gespeeeld en dat vinden we superleuk maar ook heel lastig, voor veel opdrachten moet je een behoorlijke kronkel hebben en dan klopt de leeftijd van 16 m.i. wel. Misschien als een volwassene steeds de hints voorleest? Maar dan heb ik nog mijn twijfels... Er zijn heel misschien 11-jarigen die dit aan kunnen maar voor de meesten zal het toch echt te moeilijk zijn, en dan lijkt me dat het feestje voor degenen die er niets van snappen helemaal geen leuk feestje is.
Een echte escaperoom is trouwens niet alleen duur, de minimumleeftijd is heel soms 12 maar bij de meeste 16 jaar, en dat is niet voor niets. Met 11-jarigen zou dit dus sowieso een probleem zijn.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Escape room 16 jaar
BerichtGeplaatst: wo 08 maart 2017, 15:18 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Met een beetje creativiteit kan je ook zelf een escape room maken aangepast aan de leeftijd van de kinderen. Je verstopt de sleutel van de kamer en met een aantal raadsels krijgen ze hints naar de plaats waar de sleutel ligt. De sleutel kan bijvoorbeeld in een kluisje met een cijferslot liggen en de raadsels geven de juiste code.

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Escape room 16 jaar
BerichtGeplaatst: wo 08 maart 2017, 15:28 
kooiker

Berichten: 707
Kire schreef:
Met een beetje creativiteit kan je ook zelf een escape room maken aangepast aan de leeftijd van de kinderen. Je verstopt de sleutel van de kamer en met een aantal raadsels krijgen ze hints naar de plaats waar de sleutel ligt. De sleutel kan bijvoorbeeld in een kluisje met een cijferslot liggen en de raadsels geven de juiste code.

Dit lijkt mij ook een leuke oplossing :clap:


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Escape room 16 jaar  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags

Escape Room: The Game



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®