Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




50 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: do 23 maart 2017, 19:02 
Joker

Berichten: 5
Het is haar echt al een keer of 3, 4 gelukt om met 3 kaarten te winnen. Er zitten nl kaarten bij waar je precies 10 fiches voor nodig hebt. 7 van 1 kleur en 3 van een andere kleur.
Ze is vanaf het begin daarvoor aan het sparen, pakt soms maar 1 fiche en wint daar dus echt mee......


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: do 23 maart 2017, 20:02 
Garnaal

Berichten: 390
Woonplaats: groot ammers
ibientje schreef:
Het is haar echt al een keer of 3, 4 gelukt om met 3 kaarten te winnen. Er zitten nl kaarten bij waar je precies 10 fiches voor nodig hebt. 7 van 1 kleur en 3 van een andere kleur.
Ze is vanaf het begin daarvoor aan het sparen, pakt soms maar 1 fiche en wint daar dus echt mee......


En met hoeveel spelers speel je dan?


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: do 23 maart 2017, 20:26 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
beekiebeekie schreef:
ibientje schreef:
Het is haar echt al een keer of 3, 4 gelukt om met 3 kaarten te winnen. Er zitten nl kaarten bij waar je precies 10 fiches voor nodig hebt. 7 van 1 kleur en 3 van een andere kleur.
Ze is vanaf het begin daarvoor aan het sparen, pakt soms maar 1 fiche en wint daar dus echt mee......


En met hoeveel spelers speel je dan?

Als je met zen vieren speelt is dat inderdaad een tactiek die winnend kan zijn. Ik heb het zelf ook één keer meegemaakt dat iemand won die dat vanaf het begin alleen maar kaarten pakte uit rij 2 of 3.

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: do 23 maart 2017, 23:18 
Professor Pimpel

Berichten: 215
Woonplaats: Amersfoort
Maar dat kan je toch vrij makkelijk blokkeren door de stenen te pakken die voor de dure kaarten nodig zijn? Of juist de kaart te pakken waar ze zolang voor het sparen zijn.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: do 23 maart 2017, 23:31 
Garnaal

Berichten: 390
Woonplaats: groot ammers
Goozbabs schreef:
Maar dat kan je toch vrij makkelijk blokkeren door de stenen te pakken die voor de dure kaarten nodig zijn? Of juist de kaart te pakken waar ze zolang voor het sparen zijn.



Ja, dat vind ik ook.

Kunnen een aantal dingen zijn;

1. of je laat ze winnen
2. of je speelt verkeerd
3. of alle andere spelers zitten te slapen
4. of gewoon dom te spelen

1. Het eerste lijkt me onwaarschijnlijk, anders vermeldt je het hier niet
2. Hou je er rekening mee dat;
-als je met minder spelers speelt, er ook minder fiches liggen?
dus met 3 spelers kun je nooit 7 fiches van dezelfde kleur voor je hebben
-dat je nooit twee fiches van dezelfde kleur mag pakken als er niet twee blijven liggen in de
stapel
3. Als je ziet welke strategie de andere speler heeft dan ga je die toch ook dwarsbomen?
-Natuurlijk is het een spel waarbij je je eigen motor steeds beter laat draaien, maar je moet ook wel de anderen in de gaten houden.
-Als je het speelt met 4 man, hoe kan er ooit iemand 7 fiches van dezelfde kleur voor zijn of haar neus liggen?
-Je zegt dat ze soms maar een fiche pakt, in onze spellen willen we liever niet eens reserveren, want dat kost een beurt en twee fiches. 1 fiche pakken is zo ongunstig.
-Als van ronde 1 bekend is voor welke kaart ze gaan dan hoef je maar 1 fiche in je bezit te houden van die kaart en ze kunnen al niet meer.
4. eigenlijk zie 3...

Ik begrijp echt niet hoe het anders kan dan dat je ofwel de "pakregel" twee dezelfde vergeet of met teveel fiches speelt.


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: ma 27 maart 2017, 23:07 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
Op alleen hoge kaarten spelen, lukt je bijna niet. Hier wordt de kaart meestal door een ander gereserveerd als je er bijna bent, of de juiste fiches worden weggegrist ofwel er wordt expres niet met een bepaalde kleur betaald.

Eén van m'n favoriete tactieken bij Splendor is kleur-denial. Gewoon zoveel mogelijk lage kaarten en fiches van 1 kleur horden, het liefst van een kleur waar veel nobelen van zijn. Daar win ik dan uiteindelijk meestal niet mee, maar ik haal er wel veel lol uit.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: wo 29 maart 2017, 08:38 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
RvdH83 schreef:
Daar win ik dan uiteindelijk meestal niet mee, maar ik haal er wel veel lol uit.

Meestal niet winnen, maar toch veel plezier hebben tijdens het spelen: dat gevoel ken ik! En niet enkel bij Splendor. :lol:

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: zo 02 apr 2017, 13:49 
Joker

Berichten: 5
Alle bovenstaande opmerkingen kloppen, maar....
We spelen iedere keer met 4 personen, dus idd 7 stenen per kleur.
We weten dat je er van 1 kleur maar 2 mag pakken en als er nog maar 3 liggen zelfs nog maar 1.....
Met het reserveren van kaarten krijg je jokers, dat helpt haar al.....
Je kunt stenen blokkeren maar als je alleen maar bezig bent met blokkeren komt je ook niet verder, dus je zult ook stenen moeten spelen..... en als iemand met veel geduld dan wacht dan lukt het toch echt wel.
Snap de reactie maar het blijkt in de praktijk met 4 personen best heel lastig om het echt helemaal goed tegen te werken......


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: zo 02 apr 2017, 16:28 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
Je mag niet meer als 3 kaarten reserveren?! Je mag wel meer als 3 gouden bezitten als je gereserveerde limiet niet bereikt is.

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: zo 02 apr 2017, 20:59 
Joker

Berichten: 5
Weten we!
Geloof echt dat we het helemaal netjes volgens de regels spelen! ;-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: ma 03 apr 2017, 10:16 
kooiker

Berichten: 706
Ik denk dat er maar 1 verklaring is : de winnaar zit met een pokerface de boel zo enorm af te leiden dat niemand in de gaten heeft wat hij zit te verzamelen, en de andere 3 spelers spelen ondertussen hun eigen solospelletje en letten totaal niet op wat er gebeurt bij de andere spelers. Dit lijkt me de enige verklaring want als je een beetje blijft opletten kan het mijns inziens gewoon niet gebeuren dat iemand op die manier kan winnen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: ma 03 apr 2017, 11:37 
Professor Pimpel

Berichten: 215
Woonplaats: Amersfoort
Maakt ook niet zoveel uit hoe het gespeeld wordt. Zolang er maar plezier is toch? :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: ma 03 apr 2017, 12:10 
kooiker

Berichten: 706
Goozbabs schreef:
Maakt ook niet zoveel uit hoe het gespeeld wordt. Zolang er maar plezier is toch? :D

Zeker! Dat lijkt me sowieso de eerste en belangrijkste voorwaarde :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: wo 03 mei 2017, 17:05 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
ik begrijp dat van sommige spellen de handleiding vragen oproept, ik kan alleen niet begrijpen dat dit gebeurt bij zo'n goede handleiding als die van Splendor.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: zo 28 jan 2018, 22:02 
PIONier

Berichten: 2
Hoi, een praktisch vraagje waarover wij discussie hebben tijdens splendor. En dat vrij te interpreteren valt volgens de spelregels. Wanneer je een kaart reserveert, moet je die ook gekocht hebben wanneer je uit speelt en wint? Mijn medespelers vinden het niet kunnen dat je anderen blokkeert door te reserveren en die kaart niet koopt. En dat je de joker pas mag spelen vanaf je de kaart gekocht hebt of gebruikt om ze te kopen. Dit zorgt voor verhitte discussies tijdens het heetst van de strijd... zelfs al zo dat we op voorhand de discussie voeren :)
Alvast bedankt voor een antwoord...


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
50 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Vraag Splendor  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

Space Cowboys, Splendor



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®