Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kolonisten kaartspel
BerichtGeplaatst: ma 17 okt 2005, 13:08 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 6
Woonplaats: Wouw
Ik ben sinds kort het kaartspel van Kolonisten aan het spelen. Nu had ik een vraag over de spion.
Ik heb alleen het basis spel.

Als ik een kaart van mn tegenstander afneem, laten we als voorbeeld een vloot nemen, moet ik dan ook in die beurt de grondstoffen betalen om hem te spelen of mag ik hem op mn eigen speelveld wegleggen zonder grondstoffen te betalen.

Ik heb hier een vraag over omdat er niets over in de spelregels staat. En op de kaart zelf staat "direct" spelen.

Wat is jullie mening hierover. Of kan iemand mij de spelregel die hier betrekking op heeft laten zien.

Groeten,
Patrick


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 okt 2005, 13:49 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Ik neem aan dat je met 'afnemen van de tegenstander' bedoelt dat je hem een kaart uit de hand trekt/uitzoekt. Die kaart wordt dan gewoon behandeld als een normale kaart alsof je die zelf uit de stapels had uitgezocht/getrokken. Onder geen beding mag je die kaart zomaar zonder verdere kosten in je eigen koninkrijkje neerleggen. Daarom vind ik het raar dat er op die kaart staat dat je 'm direct moet spelen: ik kan me dat eerlijk gezegd niet zo 1-2-3 herinneren.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 okt 2005, 14:52 
Rooster Booster

Berichten: 82
Er staat op dat je hem direct mag spelen. Dat brengt soms wat verwarring. Wat het betekent is dat je de kaart die je steelt niet hoeft vast te houden tot de volgende beurt. Stel je pakt met een Spion een Spion van de tegenstander, dan mag je die Spion ook weer direct spelen ;) Voor vloten enzo moet je inderdaad gewoon betalen als je die steelt.


(- Het kaartspel van catan op de computer -> http://www.feuerteufel.nl