Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




21 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 26 sep 2010, 11:54 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Laat maar even horen hoe het beviel ;) Daar zijn we uiteraard erg benieuwd naar :P


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 sep 2010, 12:48 
Hazelnoot Ridder

Berichten: 631
Woonplaats: Diest (België)
Voortgaand op mijn eigen ervaringen is de combinatie Dominion / Dominion Prosperity hét te kloppen duo.

_________________
https://detafelplakt.com/


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 26 sep 2010, 13:11 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 58
Woonplaats: Dordrecht
dominique schreef:
Voortgaand op mijn eigen ervaringen is de combinatie Dominion / Dominion Prosperity hét te kloppen duo.


Even hierop inhakend: Na het lezen van de beschrijving en enkele recensies lijkt Prosperity mij ook meest interessante uitbreiding. De andere voegen toch wat meer complexiteit/gedoe toe aan de eenvoudige regels van het basisspel. Is het al bekend of 999 games ook deze uitbreiding uitbrengt zoals ze ook met de vorige hebben gedaan / gaan doen ?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 26 sep 2010, 18:56 
2. Legendary: A Marvel Deck Building Game (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Eerste keer gespeeld. Intrige kost inderdaad de eerste keer wat meer leeswerk. Heb het niet binnen een half uurtje gered. Wel erg leuk! Er zit toch meer spanning in het spel zonder elkaar dwars te zitten als ik gedacht had. Wel vond ik jammer dat je een beetje aan het gokken bent hoeveel punten je tegenstander nou heeft en hoeveel je er zelf al hebt.
Dit is waarschijnlijk wel beter in te schatten als je je minder bezigt hoeft te houden met de functie van de verschillende kaarten.
Erg goed vond ik de combinatie van overwinningskaarten. met een andere functie. Zo krijg je toch extra punten maar heb je niet een zinloze kaart in je handen.
Conclusie: tof spel, weer eens wat anders dan ik al in de kast had en door de hoeveelheid kaarten ook nog eens lang te spelen voordat je een uitbreiding wilt (hoop ik.. :) )

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2017, 20:27 
2. The Castles of Burgundy (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 65
Oud topic, maar relevante vraag.

Op basis van dit onderwerp heb ik Intrige gekocht als eerste set. Pas naderhand ben ik met de starterset begonnen.

Ik ben van mening dat de basisset de beste starterskeuze is.

Ja, het klopt dat Intrige interactiever is, maar het is tegelijkertijd ook lastiger aan te leren. De kaarten bevatten veel teksten en zijn voor de leek lastig te begrijpen.

De basisset is vooral gericht op het eigen spel, maar wel heel duidelijk. In deze set zitten veel 'vanilla cards'. Dit zijn duidelijke kaarten met weinig tekst, waardoor het doel direct duidelijk is. Tot slot lijkt het basisspel meer in balans.

Al met al is Intrige geweldig als 'uitbreiding', maar voor de casual gamer niet de beste starter.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 11 jul 2017, 15:34 
Jakkiebak!

Berichten: 50
Ik ging zelf toentertijd voor Dominion Intrige omdat ik Dominion als basisspel te vaak had gespeeld via mijn oude spellenvereniging en te vaak had gedemonstreerd voor 999 games. Voor mij was Intrige dus het ideale instapmoment, want het basisspel had minder verrassingen voor me. Ik vind Intrige net wat rijker aan interactie en mogelijkheden, met name wegens de kaarten die twee verschillende kleuren hebben en het feit dat veel kaarten je laten kiezen in hoe je ze wil gebruiken.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
21 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Dominion of dominion intrige?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

999 Games, Dominion: Intrige



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®