Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





41 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 okt 2010, 11:01 
speelt altijd met geel!
Avatar gebruiker

Berichten: 279
Woonplaats: Riemst
36. Anthony, ik ben op zoek naar een spel in het meer Ameritrash-genre. Een spel dus met een sterk thema, veel sfeer en een massa figuurtjes en kleine onderdeeltjes.

Wat zou jij als spelontwerper mij aanraden? :D

37. Hoe sta je tegenover mensen die zelf onofficiƫle uitbreidingen (zoals je vaak ziet op BGG) voor je spel zouden gaan maken? Zou je er positief tegenover staan omdat er dan toch wel een grote community is die je spel leuk vind en het nog beter wilt maken. Of sta je er eerder negatief tegenover omdat het toch wel de mogelijkheden kan gaan beperken als je zelf een uitbreiding wilt gaan uitbrengen?

_________________
Afbeelding
Kijk hier wat ik allemaal te koop heb staan!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 08 okt 2010, 11:06 
Spelauteur
Avatar gebruiker

Berichten: 21
Bart schreef:
Hoi Bart,

32. Na het wegvallen van het Spellenspektakel is Spel 2010 in Broechem de grootste spellenbeurs in de Lage Landen. Zal je daar ook aanwezig zijn?


Misschien, ik ben er nog niet eerder geweest. Wanneer is dat eigenlijk?

Bart schreef:
33. Heb je zelf een uitgebreide spellencollectie?


Valt wel mee, ik denk een stuk of 30.

Bart schreef:
34. Ergens anders op dit forum, in de 'v-e-r-s-c-h-e-u-r-e-n-d-e keuze-thread' legde Dominique ons een zeer moeilijke vraag voor:
dominique schreef:
Stel: uw partner stelt u voor de verscheurende keuze. Hij of zij weg of al uw spellen weg. In al zijn/haar goedheid echter krijgt u de toelating er eentje te houden.
Welk spel blijft moederziel alleen achter in uw spellenkast?
Welk spel hou jij over, Anthony, en waarom?


Het antwoord ligt voor de hand want het grappige is, is dat er in het verleden al diverse vrouwen om deze reden op de vlucht zijn geslagen! Omdat ze of niet van spelletjes hielden of door mijn knutseldrang te weing aandacht kregen... Dit laatste is uiteraard te verwaarlozen... Maar in een enkel geval werd tijdens de aftocht de deur wel hard dicht gesmeten.. Haha... :lolno:

Maar als ik zou moeten kiezen zou ik mijn strategische SF spel (ander prototype) houden, Dat is mijn allereerste spel want daar is er maar 1 van. Era of Inventions speel ik dan wel bij vrienden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 08 okt 2010, 12:37 
Spelauteur
Avatar gebruiker

Berichten: 21
stofke schreef:

Hallo stofke,

Aangezien onze spellen de meeste speeltijd krijgen met z'n 2tjes, en ik dus zelden een 3-... speler spel aankoop:

35. Zijn er plannen om een 2-speler variant te maken, Ben je der toevallig al mee bezig ? Werkt het spel niet met 2 spelers ?


Nee, helaas niet. Dat heeft diverse redenen. Maar ik onderzoek wel de mogelijkheden voor een 2 speler variant. Wellicht schuilt er een oplossing in de regelgeving.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 08 okt 2010, 13:41 
4. Agricola (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 753
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Het wordt zo langzaamaan wel een heel spervuur aan vragen voor je! :mrgreen:
Ik heb er ook nog een paar:
38. Je eigen favoriete spellen lopen sterk uiteen qua stijl. Zijn er ook (type) spellen waar je echt niet voor te porren bent?

39. Heb je ooit overwogen om een van je spellen in eigen beheer uit te gaan geven?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 08 okt 2010, 16:46 
Spelauteur
Avatar gebruiker

Berichten: 21
El Capitan schreef:

Hoi EC,

36. Anthony, ik ben op zoek naar een spel in het meer Ameritrash-genre. Een spel dus met een sterk thema, veel sfeer en een massa figuurtjes en kleine onderdeeltjes.

Wat zou jij als spelontwerper mij aanraden? :D


Dat vind ik moeilijk te zeggen. Het is altijd een kwestie van smaak. Omdat ik over het algemeen niet zoveel AT spellen heb gespeeld. Maar ik denk dat Axis & Allies en Twilight Imperium en Memoir 44 dan wel in de buurt komen. Het nadeel is dat deze spellen erg lang duren. Maar als je met leuke mensen speelt en het spel de moeite waard is dan lijkt me dat geen probleem.

El Capitan schreef:
37. Hoe sta je tegenover mensen die zelf onofficiƫle uitbreidingen (zoals je vaak ziet op BGG) voor je spel zouden gaan maken? Zou je er positief tegenover staan omdat er dan toch wel een grote community is die je spel leuk vind en het nog beter wilt maken. Of sta je er eerder negatief tegenover omdat het toch wel de mogelijkheden kan gaan beperken als je zelf een uitbreiding wilt gaan uitbrengen?


Interessante vraag. Ik heb hier wel eens eerder over nagedacht. Ik denk dat Catan en Memoir 44 hier een heel goed voorbeeld van zijn. Het hangt helemaal van de situatie af. Ik vraag me af of je daar uberhaubt iets tegen kunt doen. Als mensen willen knutselen doen ze het toch wel. Ik denk dat je dat dan beter kunt gedogen, dan er met juridisch getouwtrek er tegen in te gaan. En wie weet zit er wel een creatieve slimmerik tussen met een goed idee voor een uitbreiding? Op het moment dat er partijen zijn die er dan vervolgens mee willen scoren ten kostte van mij en de uitgever dan wordt het een ander verhaal. Maar het is nu eenmaal zo dat het ene idee of uitvinding al snel in de volgende valt. Het is nu eenmaal Monkey see monkey do...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 08 okt 2010, 16:54 
Spelauteur
Avatar gebruiker

Berichten: 21
Enrico schreef:
Hoi Enrico,

Het wordt zo langzaamaan wel een heel spervuur aan vragen voor je! :mrgreen:
Ik heb er ook nog een paar:


Beter zo dan helemaal niet, Ik vind het juist hartstikke leuk dat jullie allemaal zoveel belangstelling voor mij en het spel hebben.

Enrico schreef:
38. Je eigen favoriete spellen lopen sterk uiteen qua stijl. Zijn er ook (type) spellen waar je echt niet voor te porren bent?


Ja, dat zijn er meer niet dan wel. Maar waar ik niet voor te porren ben zijn duffe kaartspelletjes, en onverzorgde spellen met een duf thema en voorspelbare spellen zonder diepgang.

Enrico schreef:
39. Heb je ooit overwogen om een van je spellen in eigen beheer uit te gaan geven?


Vaak zat, met name mijn SF spel. Maar tot nu toe is het er niet van gekomen. Wie weet of er in de toekomst wat mogelijkheden zijn om een low budget spel in eigen beheer uit te geven?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 okt 2010, 13:55 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Anthony schreef:
Bart schreef:
Hoi Bart,

32. Na het wegvallen van het Spellenspektakel is Spel 2010 in Broechem de grootste spellenbeurs in de Lage Landen. Zal je daar ook aanwezig zijn?


Misschien, ik ben er nog niet eerder geweest. Wanneer is dat eigenlijk?


Spel 2010 vindt plaats op 27 en 28 november in Broechem-Ranst (nabij Lier).
Meer info en link naar site van Spel via onze kalender.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 okt 2010, 21:44 
Spelauteur
Avatar gebruiker

Berichten: 21
Bart schreef:
Anthony schreef:
Bart schreef:
Hoi Bart,

32. Na het wegvallen van het Spellenspektakel is Spel 2010 in Broechem de grootste spellenbeurs in de Lage Landen. Zal je daar ook aanwezig zijn?


Misschien, ik ben er nog niet eerder geweest. Wanneer is dat eigenlijk?


Spel 2010 vindt plaats op 27 en 28 november in Broechem-Ranst (nabij Lier).
Meer info en link naar site van Spel via onze kalender.


bedankt voor de info. Qua afstand is het denk ik best wel te doen. Ik zal er overna denken en het in ieder geval in mijn agenda zetten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 okt 2010, 22:45 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Vandaag eindigt ook deze Q&A met Anthony over zijn nieuwe spel. Er zijn veel vragen gesteld waarop Anthony denk ik goed en regelmatig zelfs uitgebreid op geantwoord heeft. Ik wil Anthony dan ook bedanken voor zijn inzet hier in de afgelopen week en wens hem namens het hele bordspelmaniateam veel succes over anderhalve week in Essen :thumbup:

En natuurlijk blijf je welkom op ons forum, dus voel je vrij om vooral lekker te blijven posten :wink: .


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 okt 2010, 00:41 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Thanks Anthony :) Als ik tijd heb kom ik zeker Era of Inventions even proberen in de Quined stand :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 12 okt 2010, 23:20 
Spelauteur
Avatar gebruiker

Berichten: 21
Dierik schreef:
Vandaag eindigt ook deze Q&A met Anthony over zijn nieuwe spel. Er zijn veel vragen gesteld waarop Anthony denk ik goed en regelmatig zelfs uitgebreid op geantwoord heeft. Ik wil Anthony dan ook bedanken voor zijn inzet hier in de afgelopen week en wens hem namens het hele bordspelmaniateam veel succes over anderhalve week in Essen :thumbup:

En natuurlijk blijf je welkom op ons forum, dus voel je vrij om vooral lekker te blijven posten :wink: .


Dag allemaal,

Graag wil ik iedereen van deze site bedanken voor de uitnodiging en alle spellenspelers voor jullie interesse in mij als spelontwerper en mijn eerste bordspel uitgave Era of Inventions. Ik vond het een leuk interview en een bijzondere ervaring. Ik hoop jullie dan ook in Essen op de Quined stand te zien!

Met vriendelijke groet,

Anthony Daamen :)

Anthony


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
41 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spelontwerpers en designers  
 Feed - Onderwerp - Q&A met Anthony Daamen, de auteur van Era of Inventions  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Anthony Daamen, Era of Inventions, Q&A, Quined Games, V&A



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®