Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Genius
BerichtGeplaatst: zo 27 nov 2005, 22:09 
Sojaboon

Berichten: 22
Woonplaats: Veenendaal
Hallo allemaal en hopelijk veel Genius-spelers met meer verstand van zaken,

Vorige week met 20% korting Genius op de kop getikt. Wij zijn samen toch meer in voor spellen met niet al te uitgebreide regels, en in die categorie valt dit spel zeker. Ik vond de regels nu alleen net niet uitgebreid genoeg... Twee punten waar wij tegenaan liepen waren:

1) Als je van je zwakste punt geen enkele steen op je plankje hebt en dus mag wisselen (en dat vervolgens ook doet), mag je dan ook na het wisselen direct spelen, of moet je een beurt overslaan? In de regels staat 'Als voor het aanvullen je laagst scorende symbool niet op je plankje voorkomt, mag je je tegels tonen en opzij leggen. Trek dan zes nieuwe tegels uit de buidel, en doe de opzij gelegde tegels er weer in. Schud dan de buidel. Als meerdere symbolen het laagst scoren, mag je alléén tegels ruilen als geen van deze symbolen zich op je plankje bevinden.' (Het lijkt mij dus weer van wel, maar het is niet erg duidelijk, wat bij ons leidde tot discussie.)

2) Mag je de gekleurde velden op het bord isoleren, in die zin dat er geen enkele steen met dezelfde kleur tegenaan ligt? (Het lijkt mij ook weer van wel?)

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Esther


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Genius
BerichtGeplaatst: zo 27 nov 2005, 22:38 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Esther XL schreef:
1) Als je van je zwakste punt geen enkele steen op je plankje hebt en dus mag wisselen (en dat vervolgens ook doet), mag je dan ook na het wisselen direct spelen, of moet je een beurt overslaan? In de regels staat 'Als voor het aanvullen je laagst scorende symbool niet op je plankje voorkomt, mag je je tegels tonen en opzij leggen. Trek dan zes nieuwe tegels uit de buidel, en doe de opzij gelegde tegels er weer in. Schud dan de buidel. Als meerdere symbolen het laagst scoren, mag je alléén tegels ruilen als geen van deze symbolen zich op je plankje bevinden.' (Het lijkt mij dus weer van wel, maar het is niet erg duidelijk, wat bij ons leidde tot discussie.)

Ik heb het betreffende stukje tekst even vet gemaakt: aanvullen doe je alleen meteen ná het spelen van tegels (ook als je extra tegels neerlegt t.g.v. een Genius wacht het aanvullen dus weer even tot je helemaal klaar bent), dus je mag niet meteen nog eens spelen; ook een beurt overslaan is niet noodzakelijk.

Citaat:
2) Mag je de gekleurde velden op het bord isoleren, in die zin dat er geen enkele steen met dezelfde kleur tegenaan ligt? (Het lijkt mij ook weer van wel?)

Vanzelfsprekend.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 nov 2005, 13:13 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 32
Woonplaats: Ede
Hier kan ik me alleen bij aansluiten!! :)

_________________
Wie heeft er geluk nodig... :P


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: bedankt
BerichtGeplaatst: ma 28 nov 2005, 21:34 
Sojaboon

Berichten: 22
Woonplaats: Veenendaal
Beste Cymric en Linda,

Goed lezen is blijkbaar ook een kunst... Bedankt - zonder discussies hebben we vast nog meer plezier bij dit spel!

Groet,
Esther


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: bedankt
BerichtGeplaatst: ma 28 nov 2005, 21:46 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Esther XL schreef:
Goed lezen is blijkbaar ook een kunst... Bedankt - zonder discussies hebben we vast nog meer plezier bij dit spel!

Absoluut. Bij ingewikkelder spellen komt het zelden voor dat ik de eerste keer precies volgens de regels speel, er is altijd wel wat. En met wat ervaring wen je ook aan het jargon, dat helpt ook.

Veel plezier bij Genius!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 nov 2005, 09:54 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 224
Woonplaats: Sint Truiden/ Belgie
Fijn dat dit even aangehaald wordt. Ik had de regels slechts één keer gelezen en had (fout :oops: ) gelezen dat je je tegels kon wisselen als je niet kon aanleggen. Waardoor het spel natuurlijk een sterkere geluksfactor kreeg.

Vanavond komt het zeker terug op tafel maar deze keer om correct gespeeld te worden.

_________________
We worden niet te oud om te spelen. We worden wel oud omdat we niet spelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2005, 00:16 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 32
Woonplaats: Ede
punt 1 heb ik zelf eerst ook altijd verkeerd gespeeld :oops:

_________________
Wie heeft er geluk nodig... :P


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Genius  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags

999 Games, Genius



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®