Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




45 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 11 feb 2011, 20:59 
Uitgever

Berichten: 16
Johanna schreef:
Bert De Smet schreef:
Hey Leto,

11) Ook weer een goeie vraag! Nederland, noem het maar een geval apart. Wordt er in Nederland meer gespeeld dan in België? Ja en neen. Ja wat het zuidelijke deel betreft, minder voor het Noordelijke gedeelte omdat het zeer klassiek protestants is en spelletjes spelen vaak niet past in hun religie. Uitzonderingen bevestigen de regel, kijk maar naar Noorderspel. Maar het is algemeen geweten dat de verkoop in Nederland voor 80% gegenereerd wordt in het Zuiden van het land (denkbeeldige streep tussen Amsterdam en Zwolle en dus alles wat daaronder ligt). Zijn de Nederlanders meer spelers dan Belgen, dat weet ik eigenlijk niet zo, ik vermoed dat het vrij gelijk loopt althans met de Vlamingen. Wat ik wel weet is dat er in Wallonië meer gespeeld wordt dan in Vlaanderen!!



Mag ik wijzen op een misverstand Als je het gedeelte van Nederland boven Amsterdam-Zwolle pakt, kom je relatief weinig klassiek protestantisme zoals jij dat noemt tegen. Je vindt dat meer in de zgn. Biblebelt (midden-Zeeland en het zuiden van Zuid-Holland/ Betuwe/ Veluwe/ een deel van Overijssel). En dat spelletjes spelen niet in hun religie past, spreek ik tegen. Dat is simpelweg niet waar. Over het algemeen zijn dit echte 'gezinsmensen' en worden er juist spelletjes gespeeld. Het zijn echter vaak geen mensen die je op beurzen en in clubverband tegenkomt, maar dat lijkt me een hele andere zaak.


Het is absoluut niet de bedoeling om slecht te spreken over eender welke bevolkingsgroep en indien ik me vegis van religie, hiervoor mijn oprechte excuses!! Ik spreek enkel op basis van verkoopscijfers van Nederlandse groothandelaars en wat mijn eigen collega meemaakt in Nederland maar zoals ik ook zei het is niet de bedoeling om ook maar op één of andere manier slecht te spreken! Ik ben trouwens blij dat u hier het tegendeel aantoont. Laten we bijgevolg maar aannemen dat Nederlanders in het algemeen graag spellen spelen van waar ze ook mogen komen!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 11 feb 2011, 22:34 
Fabrieksmanager

Berichten: 848
18) Hoe kan ik voor Asmodee op beurzen aan het werk? Uitleggen/spelen etc ;)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 12 feb 2011, 10:35 
Uitgever

Berichten: 16
Magno schreef:
18) Hoe kan ik voor Asmodee op beurzen aan het werk? Uitleggen/spelen etc ;)

Heel eenvoudig hoor. Gewoon eventjes een mail sturen naar Asmodee met de vraag of ze je naam willen bijhouden voor demo's. Je komt bijgevolg in ons gegevensbestand terecht en dan kan je gecontacteerd worden wanneer er iets in jouw omgeving te gebeuren staat. Contactpersoon bij Asmodee is Sarah Verhaeghe (s.verhaeghe@asmodee.com)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 14 feb 2011, 21:49 
9. Clever hoch Drei: Challenge I (2021)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Bert De Smet schreef:
Johanna schreef:
Bert De Smet schreef:
Hey Leto,

11) Ook weer een goeie vraag! Nederland, noem het maar een geval apart. Wordt er in Nederland meer gespeeld dan in België? Ja en neen. Ja wat het zuidelijke deel betreft, minder voor het Noordelijke gedeelte omdat het zeer klassiek protestants is en spelletjes spelen vaak niet past in hun religie. Uitzonderingen bevestigen de regel, kijk maar naar Noorderspel. Maar het is algemeen geweten dat de verkoop in Nederland voor 80% gegenereerd wordt in het Zuiden van het land (denkbeeldige streep tussen Amsterdam en Zwolle en dus alles wat daaronder ligt). Zijn de Nederlanders meer spelers dan Belgen, dat weet ik eigenlijk niet zo, ik vermoed dat het vrij gelijk loopt althans met de Vlamingen. Wat ik wel weet is dat er in Wallonië meer gespeeld wordt dan in Vlaanderen!!




Mag ik wijzen op een misverstand Als je het gedeelte van Nederland boven Amsterdam-Zwolle pakt, kom je relatief weinig klassiek protestantisme zoals jij dat noemt tegen. Je vindt dat meer in de zgn. Biblebelt (midden-Zeeland en het zuiden van Zuid-Holland/ Betuwe/ Veluwe/ een deel van Overijssel). En dat spelletjes spelen niet in hun religie past, spreek ik tegen. Dat is simpelweg niet waar. Over het algemeen zijn dit echte 'gezinsmensen' en worden er juist spelletjes gespeeld. Het zijn echter vaak geen mensen die je op beurzen en in clubverband tegenkomt, maar dat lijkt me een hele andere zaak.


Het is absoluut niet de bedoeling om slecht te spreken over eender welke bevolkingsgroep en indien ik me vegis van religie, hiervoor mijn oprechte excuses!! Ik spreek enkel op basis van verkoopscijfers van Nederlandse groothandelaars en wat mijn eigen collega meemaakt in Nederland maar zoals ik ook zei het is niet de bedoeling om ook maar op één of andere manier slecht te spreken! Ik ben trouwens blij dat u hier het tegendeel aantoont. Laten we bijgevolg maar aannemen dat Nederlanders in het algemeen graag spellen spelen van waar ze ook mogen komen!


Ik zei toch niet dat je slecht sprak over een bevolkingsgroep? Als je het zo opvat, spijt me dat, maar dat vond ik helemaal niet. Ik zag alleen veronderstellingen die niet kloppen. Dat is alles. Het is goed mogelijk dat in het noorden minder spellen verkocht worden dan in het zuiden. Alleen klopt de achterliggende aangenomen reden niet. Ik neem je echt niets kwalijk hoor. Als ik die indruk heb gewekt, wil ik dat graag recht zetten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 14 feb 2011, 23:55 
4. Brass (2007)

Berichten: 708
Woonplaats: Burcht (Antwerpen)
En zo kreeg dit topic een happy end. Ik blijf het een sterk concept vinden, die Q en A. :thumbup:

_________________
[img]https://www.bordspelmania.eu/images/bgg/Stefaan_Henderickx.png[/img]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 15 feb 2011, 00:34 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Bert, uiteraard nog hartelijk dank voor het beantwoorden van alle vragen en veel succes met de nieuwe spellen in het komende jaar! :clap:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 15 feb 2011, 00:57 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Inderdaad. Bert bedankt voor het beantwoorden van de vragen, ik vond het interessant om te lezen. En ik hoop nog vele Q&A topics tegen te komen, ze zijn erg boeiend.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 15 feb 2011, 00:59 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
19) Ik heb begrepen dat Asmodée vanaf nu elk jaar één spel uit de lang geleden overgenomen catagolus van Descartes Éditeur zal gaan heruitgeven. Voor 2011 zal dat Evo zijn. Gaat Asmodée Benelux daarin mee?


20) Asmodée is eigenlijk een tamelijk onbekende uitgever in Nederland. Zo wist ik niet dat Days Of Wonder-spellen via Asmodée werden vertaald en gedistribueerd; en ook niet dat er in Vlaanderen tot voor kort ‘nocturnes’ werden georganiseerd. Asmodée kwam wel altijd netjes opdraven op de Spellenspektakels, en staat nu nog steeds op de resterende evenementjes, maar demodagen bij spellenwinkels of spellenclubs hier in het Nederlandse... Nee, niet echt. Het bekijken van de oude agenda bekijk, versterkt het gevoel dat Asmodée Benelux eerder Asmodée België/Belgique is waar Nederland vanwege de taal ‘bij wordt gedaan’.
  • Wat voor plannen heeft Asmodée Benelux voor de Nederlandse fans?
  • Het concept van de ‘nocturne’ is dan weliswaar in Vlaanderen een beetje passé, maar zou hier nog prima kunnen worden georganiseerd. Zien jullie daar brood in?
  • Is Asmodée Benelux geïnteresseerd om bij tijd en wijle een avondje te demoën bij diverse spellenclubs hier te lande?

Edit: Bugger, de week is al voorbij. Maar misschien wil Bert deze twee vragen nog ‘even’ beantwoorden...? :angel:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 15 feb 2011, 08:27 
8. Tzolk'in: The Mayan Calendar (2012)

Berichten: 708
Woonplaats: Burcht (Antwerpen)
Ik durf vermoeden dat in Nederland de concurrentie sterker is.

_________________
[img]https://www.bordspelmania.eu/images/bgg/Stefaan_Henderickx.png[/img]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 15 feb 2011, 13:27 
BGG Admin
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: De Haan
Asmodee Benelux is gewoon een verderzetting van Hodin, die naar ik dacht een typisch belgische speler was en overgenomen werd door Asmodee. Ik vermoed dat het zo een beetje gegroeid is dat de inspanningen voornamelijk in België worden gedaan. Trouwens, jullie hadden al het spellenspektakel, wij mogen toch ook iets hebben ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 17 feb 2011, 23:13 
la Vida
Avatar gebruiker

Berichten: 498
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen
Barad_the_dwarf schreef:
Ik vermoed dat het zo een beetje gegroeid is dat de inspanningen voornamelijk in België worden gedaan. Trouwens, jullie hadden al het spellenspektakel, wij mogen toch ook iets hebben ;)


Hadden dus...

De Belgen mogen best wel iets hebben trouwens.
Na alle inspanningen gun ik jullie ook nog wel een regering :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 17 feb 2011, 23:16 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 944
Woonplaats: Tielt
Een regering? Dat hebben wij niet nodig hoor. :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 18 feb 2011, 14:03 
BGG Admin
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: De Haan
Jij niet neen, maar ik werk voor een dienst die afhangt van de federale overheid en ik zou wel eens wat zekerheid willen hebben.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 feb 2011, 18:00 
Uitgever

Berichten: 16
cymric schreef:
19) Ik heb begrepen dat Asmodée vanaf nu elk jaar één spel uit de lang geleden overgenomen catagolus van Descartes Éditeur zal gaan heruitgeven. Voor 2011 zal dat Evo zijn. Gaat Asmodée Benelux daarin mee?

In principe volgen we daar Asmodee Frankrijk maar of de spellen ook effectief in het nederlands zullen zijn, kan ik je niet garanderen. Ik vermoed wel dat er sowieso engels zal op vermeld zijn. Alhoewel met die fransmannen weet je maar nooit :D . Het is soms moeilijk ze te overtuigen dat de wereld verderloopt voorbij hun grenzen :D Ze zijn wel al serieus veranderd moet ik zeggen, maar er is toch nog een lange weg af te leggen.

cymric schreef:
20) Asmodée is eigenlijk een tamelijk onbekende uitgever in Nederland. Zo wist ik niet dat Days Of Wonder-spellen via Asmodée werden vertaald en gedistribueerd; en ook niet dat er in Vlaanderen tot voor kort ‘nocturnes’ werden georganiseerd. Asmodée kwam wel altijd netjes opdraven op de Spellenspektakels, en staat nu nog steeds op de resterende evenementjes, maar demodagen bij spellenwinkels of spellenclubs hier in het Nederlandse... Nee, niet echt. Het bekijken van de oude agenda bekijk, versterkt het gevoel dat Asmodée Benelux eerder Asmodée België/Belgique is waar Nederland vanwege de taal ‘bij wordt gedaan’.
  • Wat voor plannen heeft Asmodée Benelux voor de Nederlandse fans?
  • Het concept van de ‘nocturne’ is dan weliswaar in Vlaanderen een beetje passé, maar zou hier nog prima kunnen worden georganiseerd. Zien jullie daar brood in?
  • Is Asmodée Benelux geïnteresseerd om bij tijd en wijle een avondje te demoën bij diverse spellenclubs hier te lande?

Klopt, in Nederland zijn we zeker en vast minder gekend. 999 games is daar ontegensprekelijk de absolute nummer één van het betere spel. Maar ook Quined, White Goblin en The Game Master staan daar hun mannetje. Het is sowieso als Belgische onderneming altijd iets moeilijker om in Nederland door te breken. De wil is zeker aanwezig maar de drempel om te bestellen is gezien het toch nog steeds beperkte nederlandstalige assortiment van Asmodee vrij hoog. Daarenboven zijn vele van onze spellen niet gekend in Nederland en zoals je weet is onbekend vaak onbemind (jammer genoeg). We proberen zoveel mogelijk aanwezig te zijn op evenementen (zoals Ducosim, Noorderspel, Zuiderspel alsook klantgerichte evenementen zoals in Sluis, Goes, Den Haag). Het is een proces dat enorm veel tijd in beslag neemt en zeer arbeidsintensief is. Ik geloof er wel in dat we op de goede weg zijn in Nederland en alle mensen die dit forum volgen in Nederland kunnen ons zeker een handje helpen om iedereen onze spellen te laten kennen en te spelen.
Of er een mogelijkheid is dat we aanwezig zijn op evenementen van spellenclubs, ik zou zeggen, vuur maar af! Vragen staat vrij - we staan in ieder geval open voor elke suggestie. Wie niet waagt, niet wint hé!
Sorry dat ik nu pas antwoord op deze vraag. Ik zal regelmatig deze website in de gaten houden. Mochten er nog vragen komen dan beantwoord ik die met veel plezier. Ik wens jullie allemaal in elk geval bijzonder veel speelgenot toe!

cymric schreef:
Edit: Bugger, de week is al voorbij. Maar misschien wil Bert deze twee vragen nog ‘even’ beantwoorden...? :angel:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 20 sep 2021, 12:53 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Ik vernam per toeval dat Bert De Smet terug is bij Asmodee. Na enkele jaren gewerkt te hebben bij Smart Games, haalde Asmodee Belgium hem terug als General Manager.
Voor iedereen die al even meedraait in het spellenwereldje, is Bert zeker een gekend gezicht.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
45 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spelontwerpers en designers  
 Feed - Onderwerp - Q&A met Bert de Smet van uitgeverij Asmodee Benelux  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

Asmodee



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®