Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




50 berichten | Pagina 4 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Noorderspel11
BerichtGeplaatst: di 29 maart 2011, 09:17 
tekst en tekeningen
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Woonplaats: Coevorden
Voor wat betreft de grote bedrijven: Ik heb er geen verstand van, maar ik denk dat het komt omdat Noorderspel een beurs voor bordspelliefhebbers is. Die komen toch wel. Als bedrijf is die doelgroep best gemakkelijk te bereiken. Dan stop je het geld in een mooie presentatie van je spullen, en niet in de beurs zelf.
Als je als bedrijf de massa wilt bereiken dan ga je naar een locatie waar die massa vanzelf al komt. Dus naar de Huishoudbeurs. Dan moet je standkosten betalen, maar de kans dat je die er weer uit haalt is groter dan op een beurs voor bordspelliefhebbers. Puur vanwege de grote aantallen bezoekers.

En verder: Jammer maar begrijpelijk dat jullie niet terug kunnen naar de DSW. Jammer maar begrijpelijk dat jullie niet terug kunnen naar een toegangsprijs van 0 euro.

(De stripboekenbeurzen kennen een beetje hetzelfde probleem als de spellenbeurzen: teruglopende bezoekersaantallen, waarbij met name 'het grote publiek' het af laat weten en alleen de echte liefhebbers overblijven. Daar zie je dat kleinschalige beurzen op publiekslocaties het relatief beter doen.)

_________________
http://devrolijckegans.blogspot.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel11
BerichtGeplaatst: do 31 maart 2011, 08:34 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ik heb mij zondag prima vermaakt op Noorderspel. De beurs is duidelijk gegroeid t.o.v. een paar jaar geleden, er is meer te zien en te doen. Daarom vind ik de entreeprijs nu ook best redelijk - al zal die er misschien toe leiden dat je niet de bezoekersaantallen uit de "gratis" tijd haalt. Aan de andere kant, toen Noorderspel nog gratis was kwam ik vaak een uurtje of twee, nu was ik er een hele dag. Als dat voor meer bezoekers geldt, dan heb je met lagere aantallen toch wel een net zo drukke beurs.

Ik hoop dat Noorderspel op deze manier blijft doorgaan, als er een goede naam kan worden opgebouwd dan stijgen de bezoekersaantallen vanzelf. Hopelijk tot volgend jaar!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel11
BerichtGeplaatst: do 31 maart 2011, 14:44 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Jaap schreef:
Wat mij wel wat verbaasd is dat niemand reageert op het idee dat de grote bedrijven meer hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Ik ben heel benieuwd waarom daar geen respons op komt


Voor de grote jongens is zo’n regionale beurs in het voorjaar geen interessant promotievehikel. De grote jongens zijn met name gericht op het najaar en willen dan via andere kanalen een enorm publiek bereiken.

In de beginjaren kwamen de grote uitgevers bijvoorbeeld niet naar het Spellenspektakel. Dit was een belangrijke reden voor de verhuizing van april naar oktober/november. Daarna hadden de grote uitgevers wel zin om op een consumentenbeurs te staan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel11
BerichtGeplaatst: vr 01 apr 2011, 11:23 
Winkelier

Berichten: 38
Stichting collectieve propaganda Nederlandse spel, een geweldig initiatief zou dat zijn. De boeken branche heeft dat goed voor elkaar en dat kan heel goed afgekeken worden.

- Het spellen-week-geschenk
- de NSP wordt op het Spellenbal uitgereikt
- de maker van het geschenk bij Mathijs van Nieuwekerk
- bij Pauw en Witteman iemand die verteld waarom het spel van 2013 zo goed is

ideeën genoeg.

Er zijn nog maar 1 of 2 grote jongens in de spellen branche, de meerderheid van de spellen die verkocht worden in Nederland zijn van kleine uitgevers of is import. De grote jongens hebben natuurlijk geen zin om de marketing voor de kleintjes en de buitenlanders te verzorgen. Zo zijn er natuurlijk nog veel meer problemen waar je tegen aan loopt.

Als er iemand is die het voor elkaar krijgt om zo iets op te zetten dragen wij hem voor voor een Nobelprijs. Misschien iets voor Ducosim?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel11
BerichtGeplaatst: vr 01 apr 2011, 11:35 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5895
Woonplaats: Meerstad (NL)
Het is ook moeilijk voor te stellen voor een "leek" wat een spellenbeurs nu inhoud volgensmij.
Dus een aantal sfeer foto's van een vorig event op de website heb ik gemist.

Waarom niks gedaan met de bezoekers om hun emailadres te laten achterhalen voor een soort van nieuwsbrief. Daarmee kan je volgensmij de bezoekers voor volgendjaar tenminste makkelijk bereiken. Klantenkring moet je als bedrijf ook op bouwen en onderhouden ^.

TVNoord wou die niet langs komen?.. of is dat in het verleden al eens gedaan.

Ik vond het iniedergeval een geslaagd evenement...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
50 berichten | Pagina 4 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Noorderspel  
 Feed - Onderwerp - Noorderspel11  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Noorderspel 2011



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®