Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





23 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Nieuw in maart 2011
BerichtGeplaatst: za 02 apr 2011, 23:32 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
cymric schreef:
Seabie schreef:
Ik heb je verhaal op je blog ook gelezen en het viel me op je het maar raar vond om in plaats van een kaartspel met gewone slagen een kaartspel te moeten spelen met kaartencombinaties.

He? Waar maak je dat uit op?

Daar zat ik dan blijkbaar naast. Je bleef het spel echter vergelijken met slagenspellen, vandaar.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Nieuw in maart 2011
BerichtGeplaatst: zo 03 apr 2011, 10:06 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
Qwirkle was nieuw voor mij in maart. een grappig abstract spelletje waarbij je of verschillende kleuren en zelfde teken op een steen in een rijtje moet leggen of zelfde kleur en verschillende tekens (rijtjes door elkaar heen dan). Voor herhaling vatbaar met kids of als tussendoortje.

Automobile
is hier al genoemd en behoeft geen uitleg. Ik zou het zelf ook niet aanschaffen omdat het te weinig op tafel zou komen, maar ik wil het zeker nog wel eens spelen!

Verboden Eiland, Het
Tsja, ik vond er bijzonder weinig aan eerlijk gezegd. Het was wel ok om te spelen, maar veel te simpel en te weinig mogelijkheden vind ik. Geef mij dan maar Pandemie, dat vind ik leuker.

Catan: Het Snelle Kaartspel Voor mij te weinig diepgang in het spel.

Vlotte Geesten
Een reactiespelletje: erg leuk om met kinderen te spelen of aan het eind van de avond als je een biertje op hebt :).

El Grande
Deze had ik nog nooit gespeeld en afgelopen maand was de primeur. In spellenland is dit wel een vrij bekende titel en ik vond het ook wel een aardig spelletje. Maar om nou te zeggen: "wauw wat fantastisch, schreeuw het van de daken!", nee dat ook weer niet. Maar misschien moet ik het nog wat vaker spelen om het beter te leren kennen ook.

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Nieuw in maart 2011
BerichtGeplaatst: ma 04 apr 2011, 10:05 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Nieuw voor mij deze maand waren:

- 30 seconds
- Catan: het snelle kaartspel
- Mr. jack pocket
- Succesvol slecht zijn
- Gooische koeien
- Klussen met koeien
- Famiglia
- Dschunke
- Black friday

Het was dus een maand van voornamelijk luchtige spellen.
De meeste daarvan waren wel aardig, zo voor een keer.
Een paar spellen smaken zeker naar meer. Dat waren, Mr. Jack pocket, Famiglia en Dschunke. Daar zit meer in dan ik er zo de eerste keer uit heb kunnen halen.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Nieuw in maart 2011
BerichtGeplaatst: ma 04 apr 2011, 20:19 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Yspahan
Niet nieuw, maar wel jaren en jaren geleden. Leuk spel wat vlot weg speelt met zijn tweeën.

Pueblo
Prima spel waar je blokken moet plaatsen welke zo min mogelijk zichtbaar zijn van de buitenkant. Je probeer dus van elkaars blokken te profiteren. Al met al een lastig spel en de opties lijken beperkt waar je daadwerkelijk iets kunt plaatsen zonder te veel strafpunten te halen.

Santiago
Een ontzettend simpel spel als je de regels leest. Maar eenmaal na de eerste paar zetten, zie je al dat de tactiek vanaf de eerste rond aanwezig is. Hierdoor kent het spel veel diepte en zit er behoorlijk wat in. Al met al een aanrader!

Arkadia
Prima spel waarbij je eigenlijk probeert om veel van elkaar te profiteren. Prima spel om eens te spelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Nieuw in maart 2011
BerichtGeplaatst: ma 04 apr 2011, 23:01 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 233
Woonplaats: Joure (Friesland)
Dominion. :)
Basisspel met 2 personen. Zeker een leuk spel maar viel mij toch iets tegen. Wellicht door de goede recensies. Wil het graag met z'n drieën proberen.

Koopmanshuis. :D
Met 2 personen gespeeld. Was spannend tot op het einde en uiteindelijk slechts 1 punt verschil. Ingenieus bied systeem dat je voor heel veel dilemma's plaatst. Zou het graag eens met meerdere personen spelen. Verwacht dat het met meer personen nog beter wordt.

Rattus. :)
Vermakelijk spel met 4 personen. Heb nog geen beeld van de verhouding taktiek versus geluk. Maar prima vermaak. Later ook nog eens met z'n 2 gespeeld. Heb ik ervaren als een afknapper.

Conclusie: Koopmanshuis was de plezierigste verrassing. Zal ik in mijn top 20 zetten en naar Peter Hein :arrow: opsturen.

_________________
Winnen is niet het doel als je maar speelt om te winnen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Nieuw in maart 2011
BerichtGeplaatst: ma 04 apr 2011, 23:17 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
rober schreef:
Nieuw voor mij deze maand waren:

- 30 seconds
- Catan: het snelle kaartspel
- Mr. jack pocket
- Succesvol slecht zijn
- Gooische koeien
- Klussen met koeien

- Famiglia
- Dschunke
- Black friday


Je zat in elk geval flink tussen de koeien ;-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Nieuw in maart 2011
BerichtGeplaatst: di 05 apr 2011, 06:51 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 683
Dierik schreef:
Je zat in elk geval flink tussen de koeien ;-)


Ik heb de eekhoorns ontdekt :D. En ik werd er Nuts! van

_________________
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Nieuw in maart 2011
BerichtGeplaatst: vr 08 apr 2011, 12:30 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Age of Empires III: The Age of Discovery
Een leuk spel, met geweldige componenten en meerdere routes naar de overwinning. Typisch zo'n spel waarbij je flexibel moet zijn en je goed de andere spelers in de gaten moet houden. Een mooi uitgebalanceerd spel!
:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Cargo Noir
Ik heb dit spel gedemo'ed op Noorderspel. Ik heb het nu zo'n 4x gespeeld en nadat ik er eerst nog niet warm van werd, begin ik het nu een leuk spel te vinden! De regels zijn eenvoudig, maar het biedsysteem is leuk en interactief. Wel heb ik het gevoel (en velen met mij) dat het spel nog niet 'af' is. Er mist nog iets, zij het specifieke vaardigheden van de diverse speelborden/families, of kaarten waarmee je iets meer een 'take that' spel krijgt (bijv. smuggler / thief / merchant, enz.). Het spel kan best nog wat nastier. Al met al toch een vermakelijk spel wat ik denk ik toch nog wel ga aanschaffen!
:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Imperial 2030
Een paar proefrondes gedaan op Noorderspel. Ik weet nog niet of dit spel iets voor mij is. Ik heb nog nooit zulk soort diplomacy-achtige spellen gedaan, terwijl het legerelement me toch wel iets teveel nog aan risk doet denken. Ik weet dat het daar niet om draait en dat het juist timen van het kopen van aandelen belangrijker is, maar goed. Vooralsnog weet ik het nog niet, maar wil het wel graag nog eens spelen.
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

rattus
We speelden een 3-speler spel van rattus op Noorderspel. Ik had de tactiek nog niet helemaal door en dat draagt ook vast deels bij aan mijn mening. Ik vond er tijdens het spel niet echt veel aan. Het was wat droog en de pest kon me eigenlijk weinig schelen. Ik denk niet dat dit een spel voor mij is, maar ik hoorde dat de uitbreiding goed is dus ik wil het nog wel eens proberen.
:ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:

Automobile
Uitgelegd gekregen door humske (waarvoor dank) en een paar beurten gespeeld. Ik kon wel zien dat het spel goed in elkaar zat, maar het boeide me eigenlijk vrij weinig. Fabrieken bouwen, auto's bouwen, auto's verkopen, enz. Het zou leuk kunnen zijn, maar dat was het niet. Gezien de tijd die het kost dit te spelen hoef ik het ook echt niet meer te proberen.
:ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:

Jungle Speed
Kaartjes-match en reactie-spel, waarvan ik ergens wel de populariteit snap, maar het is niet echt iets voor mij. Op Noorderspel heb ik 1 potje gespeeld met 3 lui van roll the dice, waarbij één van hen binnen een paar minuten mijn middelvinger-knokkels van beide handen met z'n nagels had opengehaald. Stond ik daar de rest van de dag met bebloede vingers. Nee, dank je, dit sla ik over...
:ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster:

Logan Stones
4-in-a-row meets rock-paper-scissors. Meer een geheugenspelletje dan echt een tactisch spelletje. Geinig om even tussendoor te doen, maar ik hoef het niet te hebben.
:ster: :halfster: :geenster: :geenster: :geenster:

Power Grid
Jeetje, wat een brainburner, zeg! Op het eind van het spel zaten 3 van de 5 mensen met rekenmachientjes te berekenen hoeveel ze nog konden bouwen en waar het beste. Ik moet toegeven dat het spel echt erg knap in elkaar zit en dat alles mooi gebalanceerd lijkt. Het mechanisme dat ervoor zorgt dat leiders ietwat vertraging oplopen (doordat ze laatste keus hebben in de acties) is geniaal (al heb ik gelezen dat het niet altijd werkt, omdat inkomen toch vaak het belangrijkste is!). Ik vond het spel interessant om te spelen, maar om nou te zeggen dat ik het echt geweldig vond, nee... Het is me toch iets te 'mathy'. Ik wil het echter graag nog eens spelen om er wat 'flow' in te krijgen. Ik vermoed dat mijn rating nog wel gaat stijgen.
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
23 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Nieuw in maart 2011  

Gebruikers die deze topic waarderen

Bart, Dierik, Yos-T

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bert B. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®