Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2011, 12:01 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Ok, dus je hebt Dominion en dominion intrige al een tijdje in de kast staan en bent een veelvuldig speler van het spel. Ook komen er geregeld potjes met 5 en 6 personen voorbij... Waarom zitten er maar 12 koloniën in de uitbreiding van Welvaart???

Zijn er mensen die hier een oplossing voor hebben gevonden? Anders dan het kopen van 2 dozen welvaart?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 mei 2011, 11:50 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 201
Woonplaats: Hengelo (ov)
Omdat deze vraag zeker ook gesteld gaat worden hier aan de balie heb ik even rondgeneusd. Maar blijkbaar gaan ze er van uit dat je Welvaart alleen combineert met het basisspel, dus vier spelers. Beetje jammer! Je zou de lege kaarten die er bij zitten kunnen gebruiken als oplossing...

_________________
-Spellen worden onderschat :D

www.de-dondersteen.nl


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 23 mei 2011, 22:26 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Sebastiaan schreef:
Omdat deze vraag zeker ook gesteld gaat worden hier aan de balie heb ik even rondgeneusd. Maar blijkbaar gaan ze er van uit dat je Welvaart alleen combineert met het basisspel, dus vier spelers. Beetje jammer! Je zou de lege kaarten die er bij zitten kunnen gebruiken als oplossing...


ja dat schoot mij gisteren ook te binnen, om de blanco's te gebruiken.
Volgens mij staat er ook het nodige over op bgg, en die zeggen provincies aanvullen en kolonies gewoon 12 laten, die worden toch niet zo gauw genomen in een 5 of 6 speler spel. Maar als ik met 4 speel is het spel voorbij dankzij de kolonies die op zijn en niet de provincies. mss die kolonies opnemen in de 4 stapels leegraak sets?? :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 24 mei 2011, 09:20 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 201
Woonplaats: Hengelo (ov)
16 Feet Pauly schreef:
Sebastiaan schreef:
Omdat deze vraag zeker ook gesteld gaat worden hier aan de balie heb ik even rondgeneusd. Maar blijkbaar gaan ze er van uit dat je Welvaart alleen combineert met het basisspel, dus vier spelers. Beetje jammer! Je zou de lege kaarten die er bij zitten kunnen gebruiken als oplossing...


ja dat schoot mij gisteren ook te binnen, om de blanco's te gebruiken.
Volgens mij staat er ook het nodige over op bgg, en die zeggen provincies aanvullen en kolonies gewoon 12 laten, die worden toch niet zo gauw genomen in een 5 of 6 speler spel. Maar als ik met 4 speel is het spel voorbij dankzij de kolonies die op zijn en niet de provincies. mss die kolonies opnemen in de 4 stapels leegraak sets?? :D


Met welvaart gaat het inderdaad rap met de koloniën. Leegraaksets? (Volgens mij heb ik ergens overheen gelezen in de handleiding. het is ook alweer zo lang geleden dat ik die heb open geslagen :D

_________________
-Spellen worden onderschat :D

www.de-dondersteen.nl


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 24 mei 2011, 10:50 
Fabrieksmanager

Berichten: 832
Woonplaats: Rosmalen
Sebastiaan schreef:
Met welvaart gaat het inderdaad rap met de koloniën. Leegraaksets? (Volgens mij heb ik ergens overheen gelezen in de handleiding. het is ook alweer zo lang geleden dat ik die heb open geslagen :D


Ik denk dat hij suggereert om de koloniën mee te nemen in het aantal stapeltje koninkrijkskaarten dat op moet zijn om het einde van het spel in te luiden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 24 mei 2011, 12:13 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Tjoek schreef:
Sebastiaan schreef:
Met welvaart gaat het inderdaad rap met de koloniën. Leegraaksets? (Volgens mij heb ik ergens overheen gelezen in de handleiding. het is ook alweer zo lang geleden dat ik die heb open geslagen :D


Ik denk dat hij suggereert om de koloniën mee te nemen in het aantal stapeltje koninkrijkskaarten dat op moet zijn om het einde van het spel in te luiden.


Ja klopt bedankt voor de verduidelijking :D, ik heb soms een vreemde terminologie.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Dominion Welvaart: Maar 12 Kolonies!!  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Tags

999 Games, Dominion: Welvaart



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®