Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Roma (Revolte in Rom)
BerichtGeplaatst: di 28 maart 2006, 13:37 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 365
Woonplaats: Zevenaar
Heeft iemand bovenstaand al reeds gespeeld en hoe zijn de ervaringen? Het lijkt me een beetje op Kolonisten kaartspel lijken.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 28 maart 2006, 22:24 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 19
Woonplaats: Amsterdam
Beste Boes,

Ik vind het een prima spel met veel mogelijkheden om zelf iets op te bouwen en je tegenspeler dwars te zitten.

Het speelt veel sneller dan het Catan kaartspel en is ook makkelijker uitgelegd.

Als je wat pech hebt met de kaarten kan het soms heel snel afgelopen zijn, maar als je het vaker speelt, ontdek je vanzelf wel mogelijkheden om alternatieve oplossingen te verzinnen.

Een toegankelijk, vlot spel dat toch voldoende hersenkrakers in zich heeft.
Koop wel de Duitstalige versie als je die kunt lezen, want de Nederlandse vertaling bevat enkele hinderlijke fouten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 28 maart 2006, 22:26 
Meeple

Berichten: 19
Woonplaats: Eindhoven
Ik heb er geen ervaring mee, maar kijk eens op http://www.bordspel.com/artikel/roma.html voor een recensie, en dat zal vast niet de enige Nederlandse spellensite zijn met een recensie over Roma.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 maart 2006, 12:59 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 365
Woonplaats: Zevenaar
Dank, saam.
Het ging mij ook om de vergelijking met Kolonisten Catan maar krijg van Saskia al een aardige indruk. Als de beleving anders is, is het waard om te kopen!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 maart 2006, 13:20 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 202
Woonplaats: Apeldoorn
Saskia schreef:
Koop wel de Duitstalige versie als je die kunt lezen, want de Nederlandse vertaling bevat enkele hinderlijke fouten.

Ik heb sinds een week de Nederlandse editie in huis en ben eigenlijk wel benieuwd welke fouten er in de handleiding zitten. Kan je dat misschien aangeven?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 maart 2006, 12:20 
Spelmagazijn.com
Avatar gebruiker

Berichten: 684
Iznogoedh schreef:
Saskia schreef:
Koop wel de Duitstalige versie als je die kunt lezen, want de Nederlandse vertaling bevat enkele hinderlijke fouten.

Ik heb sinds een week de Nederlandse editie in huis en ben eigenlijk wel benieuwd welke fouten er in de handleiding zitten. Kan je dat misschien aangeven?
Even uit mijn hoofd: de vertaling van de kaart Berater is verkeerd. Ik weet even niet hoe hij in het Nederlands heet. Met de Nederlandse omschrijving is de kaart echt waardeloos.
Tevens zit er een fout bij een gebouw (tempel/forum?). In de Nederlandse vertaling staat dat je de dobbelsteen moet gooien, terwijl je juist een al gegooide dobbelsteen moet gebruiken. En zo zitten er wel meer foutjes in.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 maart 2006, 23:02 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 365
Woonplaats: Zevenaar
Spel is binnen en ik moet zeggen, na 2 keer gespeeld te hebben, erg leuk! Even wennen nog wat de kaarten allemaal kunnen. Nu zou ik ze allemaal wel willen inzetten! Lijkt me een spel waar ik de komende maanden nog vaak zoet mee ben. Het mag dan wel regenen maar het is hier in ieder geval lente!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 apr 2006, 13:38 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
De kwaliteit van de Nederlandse vertaling is eerlijk gezegd om te huilen. Het is steenkolen-nederlands met veel germanismen ('een kaart afwerpen', 'een resultaat toeordenen', ...). Brrr..... :shock:.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Roma (Revolte in Rom)  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: pieter.schutz en 4 gasten


Tags

Queen Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®