Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2011, 10:58 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 357
Woonplaats: Amsterdam
Her en der lees ik op de (Duitse) fora dat de spellen van Queen slecht leverbaar zijn en niet in de winkel liggen, waar ze wel zouden moeten worden verwacht. Ook heb ik iets gelezen over een ander soort distributie, waarbij Queen zelf alles in de hand heeft willen nemen. De geluiden over Queen zijn al met al niet bijster geweldig of positief.
In Essen heeft Queen groot uitgepakt; als het al zo is dat ze daar zelf alles aan de man hebben willen brengen heeft ze dat in ieder geval een grote investering aan standruimte gekost; de stands in Essen zijn nou niet bepaald goedkoop, en ik schat dat Queen voor zeker 15.000 Euro aan standruimte heeft ingenomen. Dat moet eerst nog maar eens worden terugverdiend.
Als het waar is wat er rondom Queen wordt gezegd, dan zie ik de verschijning van Queen in Essen als een grote supernova die nog een keer heel helder schijnt, maar waarvan het vuur spoedig gedoofd is.

_________________
GAMEPACK.eu
'semper ridere'


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2011, 16:17 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2954
Woonplaats: Deerlijk
Ik verneem dat Queen nogal wat standhouders op Spiel tegen de haren in heeft gestreken door de adviesprijs voor hun nieuwe spellen zeer hoog te zetten. Bovendien hebben ze die winkeliers dan nog eens op de knieën gedwongen door ook aan hen heel duur te verkopen, waardoor veel winkeliers geen Queen-spellen hebben aangeboden.

Wat er van aan is, weet ik niet. Ik zie op de websites van heel wat Duitse winkels dat ze wel wat nieuwe Queentitels hebben, hoewel er andere zijn waar ik niets terugvind van de recente releases.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2011, 16:37 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Queen Games heeft de inkoopprijzen voor de winkels verhoogd en de adviesverkoopprijzen op hetzelfde niveau gehouden. Hierdoor is de marge voor de winkeliers verlaagd. Via de zoon van de eigenaar (onder de handelsnaam Mogli Distribution) verkoopt Queen Games zijn spellen voor dezelfde adviesverkoopprijzen rechtstreeks aan de consument. Uiteraard heeft Queen/Mogli hierbij geen last van een lagere marge, omdat ze met hun directe verkoop de winstmarge van de gehele keten incasseren.

Deze aanpak valt niet in goede aarde bij een deel van de Duitse speciaalzaken. Het valt me op dat de nieuwe Queen Games titels uit deze winkels verdwijnen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2011, 17:21 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2954
Woonplaats: Deerlijk
Erwin schreef:
Queen Games heeft de inkoopprijzen voor de winkels verhoogd en de adviesverkoopprijzen op hetzelfde niveau gehouden. Hierdoor is de marge voor de winkeliers verlaagd. Via de zoon van de eigenaar (onder de handelsnaam Mogli Distribution) verkoopt Queen Games zijn spellen voor dezelfde adviesverkoopprijzen rechtstreeks aan de consument. Uiteraard heeft Queen/Mogli hierbij geen last van een lagere marge, omdat ze met hun directe verkoop de winstmarge van de gehele keten incasseren.


Ok, dat is duidelijker.

Erwin schreef:
Deze aanpak valt niet in goede aarde bij een deel van de Duitse speciaalzaken. Het valt me op dat de nieuwe Queen Games titels uit deze winkels verdwijnen.


All Games heeft niets van alle nieuwe titels, maar bij bv. Spiele Offensive vind ik toch wel wat nieuwigheden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2011, 18:05 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Richard van Vugt schreef:
... en ik schat dat Queen voor zeker 15.000 Euro aan standruimte heeft ingenomen. Dat moet eerst nog maar eens worden terugverdiend....

Volgens mij moet dit voor een grote uitgever als Queen, die dan ook nog eens de marge van de hele leveranciersketen in eigen zak kan laten vloeien, op een grote beurs als Spiel met bijna 150000 bezoekers, een fluitje van een cent zijn. Volgens mij is het probleem eerder wat te doen als er geen beurs is, want zonder winkeliers heb je geen omzet.

Maar goed, daar heb je accountants en controllers voor.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2011, 19:03 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Tijdens het aanschaffen van The Scrolls en andere expansions voor Fresko kwam ik met Mogli in aanraking, verder waren die producten bijna nergens anders te krijgen. Vond de afhandeling prima geregeld alleen de spellen waren erg duur!

Queen kan hier net zo lang mee doorgaan zolang de spellen liefhebbers hun spellen afnemen Dit zal zeker zo blijven als ze spellen als Fresko en Lancaster uitbrengen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2011, 19:37 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 944
Woonplaats: Tielt
Is het niet zo dat steeds meer uitgeverijen de distributie zelf in handen willen/proberen te houden?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2011, 20:04 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Pedro777 schreef:
Is het niet zo dat steeds meer uitgeverijen de distributie zelf in handen willen/proberen te houden?


Ik ken dit vooral van piepkleine uitgevers (bijv. omdat ze niet worden opgepikt door de belangrijke groothandelaren). Voor een (middel-)grote speler als Queen Games is dit voor mij een nieuwe ontwikkeling.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2011, 20:31 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 357
Woonplaats: Amsterdam
Erwin schreef:
Ik ken dit vooral van piepkleine uitgevers (bijv. omdat ze niet worden opgepikt door de belangrijke groothandelaren). Voor een (middel)grote speler als Queen Games is dit voor mij een nieuwe ontwikkeling.

Het is natuurlijk ontzettend ongefundeerd, natte vingerwerk en buikgevoel, maar ik zie het meer als een (laatste) stuiptrekking.
Welke auteur of groothandel wil bovendien nog iets met Queen te maken hebben wanneer ze de novité's in Nürnberg laten zien, om die vervolgens een half jaar later in Essen in de ramsj te doen?

_________________
GAMEPACK.eu
'semper ridere'


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011, 14:03 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
De discussie hier terug on topic wat betreft de queen spellen. Voor vragen, opmerkingen of wat dan ook wat betreft de discussie over het verplaatsen van dit bericht van "Nieuws en Geruchten" forum naar het "Uitgevers" forum graag hier:

bordspelmania-online/topic5509.html


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Uitgevers  
 Feed - Onderwerp - Beschikbaarheid Queen spellen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Queen Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®