Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





22 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 sep 2005, 13:19 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
bertolucci schreef:
een deckje is zo gemaakt hoor, schud al je kaarten en pak er 32/33 (daar wil ik afwezen), maar om er dan ook nog mee te kunnen winnen.


Dat is ook een manier: als je dan toch wint, ben je de onbetwiste winnaar! Het gaat uiteindelijk toch niet om de knikkers... :wink:

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 sep 2005, 14:27 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 130
Woonplaats: Spakenburg
De Struikrover schreef:
unborn chikken voice schreef:
De Struikrover schreef:
[maar zoals Walter al zei is het handig om dat pas te doen als je de kaarten kent, anders wordt het lastig om een deck samen te stellen!


Naja, dat is geen probleem.


Volgens mij is het eenvoudiger als je de kaarten kent uit het spelen van het spel om een deck samen te stellen: het is niet noodzakelijk maar wel handig!


Dat snap ik allemaal wel maar ik bedoel dat dat voor MIJ geen probleem is. Ik ken de kaarten wel.

_________________
Bring down the government
they don't, they don't speak for us


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 sep 2005, 15:29 
Rooster Booster

Berichten: 82
Ik heb het forum hier ook gevonden :wink:

Als je het leuk vindt om het toernooispel te spelen dan moet je ook een keer op www.kaartspelranking.nl kijken :D Daar worden uitslagen doorgegeven en ranglijsten gemaakt. Over het algemeen speelt iedereen daar het toernooispel (met het programma feuerteufel (.nl)). :!:


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 sep 2005, 15:34 
Joker

Berichten: 6
Daar staat ook een DB op met de uitleg van alle kaarten enzo... :)

_________________
Blablabla


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 sep 2005, 17:16 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
unborn chikken voice schreef:
De Struikrover schreef:
unborn chikken voice schreef:
De Struikrover schreef:
[maar zoals Walter al zei is het handig om dat pas te doen als je de kaarten kent, anders wordt het lastig om een deck samen te stellen!


Naja, dat is geen probleem.


Volgens mij is het eenvoudiger als je de kaarten kent uit het spelen van het spel om een deck samen te stellen: het is niet noodzakelijk maar wel handig!


Dat snap ik allemaal wel maar ik bedoel dat dat voor MIJ geen probleem is. Ik ken de kaarten wel.


Ok, niks gezegd! :oops:

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 jun 2006, 19:35 
Meeple

Berichten: 14
Woonplaats: Hasselt
nu het toch over het toernooispel gaat wil ik ff offtopic een vraagje stellen :oops: :
heeft er iemand tips voor een goede deck? (kan ik volgende vakantie eens lekker winnen :wink: :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006, 19:09 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 61
Oke, een paar tips waar je misschien een eind op weg zou kunnen worden geholpen:

- Een goed deck bestaat minstens voor de helft uit actiekaarten, soms is zelfs 2/3 van het totaal aantal kaarten actiekaart. Je hebt genoeg actiekaarten (zonder voorwaarde) in je deck nodig, anders kun je echt niet winnen.

- Zorg ervoor dat je genoeg overwinningspunten in je deck stopt. Ik ga er vaak vanuit dat ik toch wel 7 punten behaal met mijn steden en dorpen. Heel soms haal je minder, maar omdat je tegenstander dan waarschijnlijk toch al zoveel punten heeft is het dan niet zo erg dat je dan te weinig punten om nog te kunnen winnen. Maar ik vind dus dat je minstens 6 puntengebouwen in je deck moet stoppen, óf je moet er heel zeker van zijn dat je minstens 1 van de 2 figuren haalt, dan volstaan 5 OP's ook.

- Begin het liefst met drie gebouwen die je al de eerste beurt kunt neerleggen. Er zijn een aantal combinaties te maken waarmee je precies de 6 verschillende grondstoffen uitgeeft, en dat is erg voordelig.

- Je kunt ervoor kiezen om op zo'n manier te spelen dat je zeker het 7de punt maakt. Je moet dan soms wel wachten met het uitgeven van grondstoffen, omdat anders je tegenstander het 7de punt maakt. Maar omdat je door het bouwen van het 7de punt als eerste actiekaarten mag spelen, kun je je tegenstander als je het slim doet op een achterstand(je) zetten, die hij of zij niet altijd meer inhaalt.

- Probeer niet te veel strategieën in één deck te stoppen. Als je teveel wilt is dat eigenlijk nooit goed en zul je daar alleen maar last van hebben tijdens het spelen. Je kunt je nooit op alles richten, en zult keuzes moeten maken.

Er zijn natuurlijk nog veel meer tips die ik je kan geven. Maar als ik mijn persoonlijke voorkeuren vertel valt er voor jou misschien nog maar weinig te bedenken, en het is toch het leukste als je zelfs ook nadenkt over een goed deck. Door veel te spelen leer je ook wat wel en niet goed werkt.
Verder loont het ook de moeite om eens een paar decks van anderen te bekijken: http://www.kaartspelranking.nl/deck_man.php

_________________
"Er is niets beter dan zoeken, als je iets wilt vinden. Gewoonlijk vind je wel iets als je zoekt, hoewel het niet altijd precies dátgene is wat je wilt hebben."


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
22 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Evenementen  
 Feed - Onderwerp - Toernooi kaartspel Kolonisten van catan  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

999 Games, Kolonisten van Catan Kaartspel



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®