Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: rat hot
BerichtGeplaatst: wo 22 maart 2006, 15:43 
1. Dominion (2008)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
kent iemand het 2-persoonsspel Rat Hot van Queen games?
Ik wil graag weten of het wel de moeite van het aanschafen waard is.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 maart 2006, 16:25 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Ja, ik ken het, speel het zelfs graag. Je krijgt een stapel strookjes met daarop telkens drie vakjes; in die vakjes is van alles afgebeeld: rode specerijen, groene specerijen, rode ratten en groene ratten. (Mijn vriendin noemt het overigens muizen.) Doel van het spel is zoveel mogelijk punten te scoren door telkens twee strookjes zó aan te leggen dat er (van bovenaf gezien) aaneengesloten velden van specerijen in jouw kleur ontstaan. Punt is: als er aan het einde van jouw beurt drie of meer ratten in je eigen kleur zichtbaar zijn, verlies je onmiddellijk. Dat aanleggen mag ook à la Java in de hoogte gebeuren om het je tegenstander moeilijk te maken zijn ratten af te dekken, of te belemmeren dat hij jouw specerijvlakken verbergt, en dat geeft Rat Hot zijn charme en karakter. Je kunt hier een plaatje vinden.

Ik ben zeer te spreken over dit spelletje van Schacht: het is redelijk snel, erg venijnig en je zult goed moeten nadenken hoe je je twee strookjes neerlegt---het 3D-aspect laat zich hier duidelijk gelden. In het begin ben je nog wat onwennig en leg je vrolijk aan, maar met wat meer ervaring ontstaan er ware honingraten waar je als tegenstander niets meer mee kunt. (De foto is van een 'mild' spel geweest.) Het verbaast me elke keer weer hoe ver je het aanleggen kunt pushen om zowel punten te scoren als het je tegenstander lastig te maken.

Desondanks realiseer ik me ook dat het 3D-aspect voor veel mensen te zwaar kan zijn, dat zul je voor jezelf moeten uitmaken. Maar als je wel van een klein hersenkrakertje houdt, zou ik het blindelings aanschaffen.


Laatst bijgewerkt door cymric op wo 22 maart 2006, 21:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 maart 2006, 18:09 
1. Dominion (2008)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Dank je Cymric voor je uitgebreide antwoord. Als ik dit zo lees, krijg ik er zin in. Ik voeg hem direct toe aan mijn verlanglijstje.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 maart 2006, 20:40 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Ik sluit me aan bij de woorden van Cymric. Het is vlot, toegankelijk en lekker gemeen (als de spelers dat willen).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2006, 08:44 
9. Clever hoch Drei: Challenge I (2021)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Inmiddels heb ik het aangeschaft en een aantal keer gespeeld. Ik kan zegen dat ik het een aanwinst in onze spelletjeskast vind. Ik kan wat Cymric en Erwin erover zeggen alleen maar beamen.
Naarmate we het vaker gespeeld hebben, hebben we steeds minder oppervlakte nodig en werken we meer de hoogte in.
Het is een lekker snel spel en toch zeer tactisch!
Kortom een aanrader voor iedereen die regelmatig met 2 personen een spelletje doet.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - rat hot  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Tags

Queen Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®