Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





40 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 okt 2006, 19:31 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 868
Woonplaats: Bollenstreek
Ik ben ook niet echt kapot van paniek in de wei. Ik vind dat er te veel regels zijn die te veel op elkaar lijken voor de mate van invloed die je tijdens het spel hebt. Het is een echt tactisch spelletje waar je iedere keer dat je aan de beurt bent gaat kijken wat de beste actie is die doe je en vervolgens schuift het nog eens flink in de kudde door de acties van de tegenstanders en kan je in je volgende beurt er weer het beste van maken.

Het spel is volgens mij dan ook echt niet geschikt als familiespel maar alleen voor de echte hardcore spellenliefhebber. Helaas zal door de reclamecampagne en het schattige uiterlijk van het spel, dit spel wel in veel schoenen belanden en in januari veel op marktplaats.

Voor degenen die het spel wel hebben gekocht of gaan kopen, ik heb kopietjes van de samenvattende pagina van de spelregels gemaakt omdat het anders wel erg moeilijk is om de verschillende acties uit elkaar te houden. Nu heeft iedere speler tenminste zijn eigen spiekbrief.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006, 16:27 
Sojaboon

Berichten: 25
Woonplaats: Ravenstein
Ik ben het niet helemaal met Dagmar eens. Ik vind de regels makkelijk uit te leggen aan mensen die niet zo vaak een spelletje spelen. En deze beleven hier ook veel plezier aan. Ik ben het wel met je eens dat het een heel tactisch spel is en waarschijnlijk te moeilijk voor jongere kinderen. Maar als iedereeen het spel een beetje luchtig speelt is ook goed als familiespel te gebruiken denk ik.

Ik heb mijn eerste indruk op de ducosim-site geplaatst:
http://www.ducosim.nl/nieuw/wiki.php?id=145


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006, 17:52 
Party Animal

Berichten: 475
Woonplaats: Heiloo
mijn kinderen van 10, 9 en 7 spelen het met veel plezier, en inmiddels zonder onze hulp!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006, 18:12 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 868
Woonplaats: Bollenstreek
delia schreef:
mijn kinderen van 10, 9 en 7 spelen het met veel plezier, en inmiddels zonder onze hulp!


Dat zijn dan vast hele slimme kinderen en/of kinderen die vaker spelletjes doen. Fijn dat jullie een spel hebben dat je met veel plezier speelt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006, 19:25 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Zelf vind ik, en ik weet dat anderen mijn mening delen, dat de schaapsscheerder er "vreemd" uitziet. Vooral als je het lans de achterzijde (zonder de schaar) bekijkt.

Met vreemd bedoel ik 18+

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Paniek in de wei
BerichtGeplaatst: za 28 okt 2006, 00:09 
Joker

Berichten: 8
Hallo wij hebben vandaag ook panniek in de wei gespeeld.

En ons beviel het spel uitstekend, het werd zeer goed en eenvoudig uitgelegd en we hadden veel lol.

Het ziet er heel leuk uit en juist de verschillende handelingen zijn leuk, elkaar een beetje dwars zitten is toch juist leuk anders worden spellen wel heel saai.

Ik miste wel een hekje, was wel een leuk item geweest.

Of een speelbord handiger is, misschien schuift het makkelijker, kun je diogonaal misschien ook makkelijker schuiven, maar dat zou je moeten bekijken, dat is voor iedereen anders.

Ik vond het een erg leuk spel in ieder geval.

In ieder spel zit wel een pestfactor welk spel je ook speelt.

Wij hadden een erg gezellig dag.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 okt 2006, 08:59 
Uno

Berichten: 1
Woonplaats: Haarlem
Op de spelenspektakelbeurs werd aan dit spel veel aandacht besteed. Ook wij hebben het gespeeld. Leuk spel vol humor en afwisseling. Tactiek is ook belangrijk.

Ik heb het aangeschaft. Wat op zo'n beurs ook wel wat zegt tussen al de variatie van spelen.

_________________
Via dit forum zal ik graag jullie ervaringen horen. Ervaringen van anderen opdoen en mijn ervaringen met jullie delen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Paniek in de wei
BerichtGeplaatst: za 28 okt 2006, 10:55 
Joker

Berichten: 8
[quote="Ingrid"]Hallo wij hebben vandaag ook panniek in de wei gespeeld.

En ons beviel het spel uitstekend, het werd zeer goed en eenvoudig uitgelegd en we hadden veel lol.

Het ziet er heel leuk uit en juist de verschillende handelingen zijn leuk, elkaar een beetje dwars zitten is toch juist leuk anders worden spellen wel heel saai.

Ik miste wel een hekje, was wel een leuk item geweest.

Of een speelbord handiger is, misschien schuift het makkelijker, kun je diagonaal misschien ook makkelijker schuiven, maar dat zou je moeten bekijken, dat is voor iedereen anders.

Ik heb naar de duitse uitvoering gekeken, maar als je daar de telling aan de rand van het bord hebt (voor zover ik kan zien) dan lijkt mij dat niet handig als je met die schapen gaat schuiven, schuif je steeds die telling misschien door de war.

Ik vond het een erg leuk spel in ieder geval.

In ieder spel zit wel een pestfactor welk spel je ook speelt.

Inderdaad vind ik dat het spel in een oudere leeftijdscatagorie past en niet wat op de doos staat.
Ook ik heb het spel aangeschaft.

Wij hadden een erg gezellig dag.[/quote]


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 nov 2006, 22:44 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Vriendinnen van mij hebben het spel gekocht (tezamen met Castello voor 45 euro!)

Ik vind het een erg leuk spel. Ik vind het vernieuwend vergeleken met andere spellen. Ik had niet zo iets van dit spelelement zie ik terug in dat en dat spel. Ik vind vooral een leuk spel voor tussendoor, omdat het wat lichter is dan de spellen die we anders spelen, tijdens een spellendag/avond. En vooral het uiterlijk met die figuurtjes vind ik geweldig!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 nov 2006, 09:12 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Ik ben het met je eens: het speelt makkelijk weg, is aantrekkelijk voor meer mensen dan alleen mijn vaste spelgroep en het is weer eens iets anders. Er zullen ongetwijfeld lijnen getrokken kunnen worden naar andere spellen wat betreft tactiek en spelmogelijkheden, maar ik had inderdaad ook het gevoel "weer eens iets anders te spelen". Zo heb ik bijvoorbeeld ook TuT en Castello gespeeld en vond dit leuke spellen, maar ergens in mijn achterhoofd bleef het knagen dat ik langzamerhand voldoende spellen van dit type heb en ik heb ze dan ook niet gekocht.
Bij PidW had ik dit niet en ik heb het spel gelijk aangeschaft

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
40 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Paniek in de wei  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

999 Games, Paniek in de Wei



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®