Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



30 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2012, 22:00 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
De prijs begint zijn werk al te doen.
We worden nieuwsgierig naar Kingdom Builder.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2012, 22:08 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
rober schreef:
De prijs begint zijn werk al te doen.
We worden nieuwsgierig naar Kingdom Builder.


Ik hoop vooral dat de prijs zijn werk begint te doen met de verkoopprijs..... 45 euro voor een bordspel met deze uitvoering vind ik een tikkie te veel van het 'goede'. Als KB naar 30 euro of minder zakt, kom ik misschien alsnog in de verleiding.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2012, 22:11 
Bronzen Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 8492
Woonplaats: Groningen
Sorry ik maakte een grap. Ik vind het spel niets aan. Ik vind het jammer dat het Spiel des Jahres geworden is.

Village vind ik wel een goede keuze. Erg leuk spel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2012, 22:53 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1045
Woonplaats: Amersfoort
Kingdom Builder vind ik een uitstekende keuze. De andere twee spellen ken ik weliswaar niet, maar KD heeft de juiste eigenschappen voor eenn SdJ-winnaar: vlot, toegankelijk, veel variatie en toch uitdagend. Had van mij ook de NSP mogen winnen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 10 jul 2012, 00:55 
6. Tzolk'in: The Mayan Calendar (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 217
Woonplaats: Leuven, België
Ik mis bij het spel Kingdom builder de link met de titel een beetje (spel zonder thema wat mij betreft). Misschien is het dat wat hierboven bedoeld werd met "het is zo leeg" (waar ik het gedeeltelijk wel mee eens ben).

Maarja, Qwirkle heeft ook geen thema, maar daar laat de titel je tenminste niet twijfelen :wink:

Het spel is ook te duur voor wat het (speltechnisch) (maar) is.

Ondanks dit alles, vind ik het, eens het op de tafel ligt en je bezig bent, geen slecht spel en duurt het niet te lang, zodat het niet saai kan worden.

Ik heb nog eens alle Spiel Des Jahres van de vorige jaren bekeken, en daar zijn toch nog spellen bij waar ik mijn wenkbrauwen bij frons. Dus kan ik deze keuze geen verrassing noemen.

_________________
Een spel spelen, kan ook gezellig zijn
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 10 jul 2012, 09:17 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ik vind het uberhaupt zeer merkwaardig om een prijs die tot doel heeft om het "cultuurgoed bordspel" uit te dragen, uit te reiken aan een uitgever die in vrijwel geen spellenwinkel meer te vinden is.

Wat voor signaal geeft de SdJ-jury daarmee af aan de spellenspeciaalzaken?

Wat het spel zelf betreft: op basis van één potje kwam ik tot de voorlopige conclusie "best aardig maar ook niet meer dan dat". En veel te duur, daarom is er nooit een tweede potje gekomen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 10 jul 2012, 09:29 
Meeple

Berichten: 13
David schreef:
Ik heb nog eens alle Spiel Des Jahres van de vorige jaren bekeken, en daar zijn toch nog spellen bij waar ik mijn wenkbrauwen bij frons. Dus kan ik deze keuze geen verrassing noemen.


Dat is wat mij betreft juist het probleem. De spellen sluiten vaak niet aan bij de beleving van het publiek. Waar slaat deze prijs dan nog op?
Het is dan niet langer een erkenning voor getoonde kwaliteiten maar meer een verkooptruc


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 10 jul 2012, 09:37 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Mac-S schreef:
Ik vind het uberhaupt zeer merkwaardig om een prijs die tot doel heeft om het "cultuurgoed bordspel" uit te dragen, uit te reiken aan een uitgever die in vrijwel geen spellenwinkel meer te vinden is.


Ben toch vooral heel veel Queen tegengekomen in Duitse zaken - warenhuizen én speelgoedzaken én speciaalzaken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 10 jul 2012, 09:59 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Markus Brand heeft zijn prijs al mee naar huis:

Afbeelding

:D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 10 jul 2012, 15:32 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
martinboon schreef:
Dat is wat mij betreft juist het probleem. De spellen sluiten vaak niet aan bij de beleving van het publiek. Waar slaat deze prijs dan nog op?
Het is dan niet langer een erkenning voor getoonde kwaliteiten maar meer een verkooptruc


Jij bent dus goed bekend met de beleving van het grote Duitse publiek (zeg maar Otto Normalspieler en familie)?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 10 jul 2012, 15:37 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
BaSL schreef:
Ben toch vooral heel veel Queen tegengekomen in Duitse zaken - warenhuizen én speelgoedzaken én speciaalzaken.


'Heel veel' in speciaalzaken? Ik hoor zelf vooral over/van speciaalzaken die de voorwaarden en sommige fratsen (*) van Queen Games zat zijn en hun spellen daarom niet of nauwelijks meer voeren.

(*) Speciaalzaken vinden het niet leuk om nieuwe spellen voor de volle groothandelsprijs in te kopen, om ze even later voor ong. hetzelfde bedrag of minder op beurzen en in warenhuizen terug te vinden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 10 jul 2012, 16:23 
4. Takenoko (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 554
Woonplaats: Bredene
Village vind ik een terechte winnaar. Ondertussen heb ik die op een 3-tal weken 5 of 6 keer gespeeld met allemaal verschillende mensen en iedereen vond deze zeer goed.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 10 jul 2012, 16:39 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Erwin schreef:
BaSL schreef:
Ben toch vooral heel veel Queen tegengekomen in Duitse zaken - warenhuizen én speelgoedzaken én speciaalzaken.


'Heel veel' in speciaalzaken? Ik hoor zelf vooral over/van speciaalzaken die de voorwaarden en sommige fratsen (*) van Queen Games zat zijn en hun spellen daarom niet of nauwelijks meer voeren.

(*) Speciaalzaken vinden het niet leuk om nieuwe spellen voor de volle groothandelsprijs in te kopen, om ze even later voor ong. hetzelfde bedrag of minder op beurzen en in warenhuizen terug te vinden.


Vooral gewoonweg erg zichtbaar in Duitse winkels. Alle winkels waar spellen te koop zijn. Maar inderdaad veel prominenter in warenhuizen / speelgoedwinkels.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 10 jul 2012, 16:41 
Fabrieksmanager

Berichten: 832
Woonplaats: Rosmalen
Het Dorp ben ik erg benieuwd naar, maar Kingdom Builder heeft mij niet kunnen bekoren.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2012, 14:24 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Ik was in begin weg van Kingdom Builder maar hoe vaker ik het speel hoe minder ik het leuk vind. Naar mijn mening zijn er dan ook betere spellen dan KB voor deze nominatie.

Het dorp/The village 1 keer gespeeld, maar daar zit inderdaad veel meer in. Deze wil ik graag nog een keer spelen!

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
30 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Spiel des Jahres 2012: Kingdom Builder en Het Dorp  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Tags

999 Games, Het Dorp, Kingdom Builder, Queen Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®