Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





58 berichten | Pagina 4 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 jun 2006, 07:49 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 82
Op de site van White Goblin Games hebben we (onder het kopje LINKS) een aantal van de zaken gezet die het spel verkopen. Inmiddels zijn er meer speciaalzaken die onze spellen op voorraad hebben. De lijst wordt binnenkort weer bijgewerkt.

Mocht je ergens anders iets willen bestellen (online of in een speciaalzaak) maar men heeft MYKERINOS nog niet, is het misschien een mooi moment om naar het spel te vragen.

QWG


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2006, 18:34 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Ik heb Mykerinos een paar weken geleden in Gent gekocht via time2game.be. Ik heb het daar afgehaald, omdat ik vanwege mijn werk in de buurt kwam, maar ze sturen het eventueel ook op. Ik heb daar ook tegelijkertijd Ys kunnen kopen, dus voor degene die daar nog naar op zoek is wellicht een tip. Myekerinos kost daar EUR 16,50 en Ys EUR 29,90.

Ik heb het spel ondertussen drie keer gespeeld waarvan een keer met twee personen. Ik vind het een leuk spel alleen vind ik het privilege van Sir Brown (extra plaatsen in het museum) wel erg groot ten opzichte van de andere privileges. Ik overweeg zelfs om de regels iets aan te passen en daar twee blokjes van de eigen voorraad voor te rekenen.

Zijn jullie hier ook al tegen aan gelopen of ben ik de enige die dit vind?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2006, 19:53 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Klinkt erg bekend. Houd je er wel rekening mee dat als de ene speler past, de ander nog maar één enkele zet overheeft? Dat maakt al te frivool gebruik van Sir Brown tot een riskante aangelegenheid!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006, 12:22 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Bij twee personen heb je gelijk. Maar als je met vier personen speelt en de anderen passen minder snel dan jij kan het voorkomen (ik heb dat in de praktijk al meegemaakt) dat een tegenspeler drie keer Sir Brown speelt in zijn beurt en dat geeft wel een erg grote voorsprong.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006, 13:13 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Maar je beurt is al voorbij als je één speciale kaart hebt gebruikt. Je kunt dus niet in één keer 3x Sir Brown spelen, dat moet in 3 achtereenvolgende beurten gebeuren. En aangezien Sir Brown je niet in staat stelt om kubusjes op de plaats van opgraving te zetten (alleen in het museum), loopt die persoon dus achter qua invloed op de openliggende opgravingen. Voeg daaraan toe dat het kubusje van Sir Brown uit je speelvoorraad moet komen (en niet uit de algemene) en dan blijkt wederom dat alleen maar Sir Brown gebruiken niet bepaald slim is. Je hebt er domweg de tijd niet voor.

Verder heb ik begrepen uit diverse regeldiscussies dat je niet meer mag spelen als je geen kubusjes in je speelvoorraad meer hebt. Je kunt die regel niet omzeilen door op dat moment Lady Violet uit te spelen. Dat maakt het nog moeilijker om je alleen maar op Sir Brown te richten.

Tenslotte is er ook sprake van een klein beetje groepsdenken: je moet natuurlijk wel opletten dat iemand niet teveel kaarten verzamelt in een soort waar hij 5 punten per kaart voor zal verdienen. Als je dat toelaat, helpt vrijwel niets meer. Dat niet zozeer de schuld van het spel, maar eerder een kwestie van onervarenheid bij de spelers.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006, 14:13 
Spelmagazijn.com
Avatar gebruiker

Berichten: 684
Dierik schreef:
Bij twee personen heb je gelijk. Maar als je met vier personen speelt en de anderen passen minder snel dan jij kan het voorkomen (ik heb dat in de praktijk al meegemaakt) dat een tegenspeler drie keer Sir Brown speelt in zijn beurt en dat geeft wel een erg grote voorsprong.

Als je het toelaat dat iemand 3 Sir Brown kaarten weet te winnen, dan heb je je verlies geheel aan jezelf te wijten lijkt me.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006, 20:33 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Het klopt inderdaad dat je het zover niet moet laten komen. Maar de geschetste situatie ontstond in een spel waarbij twee van de vier het spel voor de eerste keer speelden. Toch blijf ik het jammer vinden dat een eigenschap van een bepaald karakter veel meer voordelen heeft dan de ander. Het voordeel van het karakter Kolonel Tangerine vind ik bijvoorbeeld te verwaarlozen. Met vier personen zijn drie blokjes in een keer (in een tweede beurt) teveel van het goede.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006, 20:43 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
En daarom is Col. Tangerine nou precies zo nuttig voor iemand die veel Sir Browns heeft...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006, 14:38 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 82
cymric schreef:
En daarom is Col. Tangerine nou precies zo nuttig voor iemand die veel Sir Browns heeft...


:D :idea:


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2006, 16:57 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Op het SpSp een doosje Myk meegenomen:

Kan het kloppen dat er in de doos geen NL-spelregels zitten en die vanaf http://quined.nl/MykN.pdf gebruikt moeten worden?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 nov 2006, 11:28 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 365
Woonplaats: Zevenaar
Tsaar schreef:
Op het SpSp een doosje Myk meegenomen:

Kan het kloppen dat er in de doos geen NL-spelregels zitten en die vanaf http://quined.nl/MykN.pdf gebruikt moeten worden?


Klopt helemaal......


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 maart 2007, 15:37 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 82
De eerste editie Mykerinos is (bijna) helemaal uitverkocht bij QWG.

Het spel zal naar alle verwachting voorlopig niet meer in deze vorm worden uitgegeven door QWG in de Benelux. Dit omdat we de komende maanden met een groot aantal andere releases komen.

QWG


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 jul 2007, 21:26 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Ik zag zojuist op onderstaande site dat er in Essen een uitbreiding van Mykerinos uitkomt. De beschrijving klinkt goed, jammer dat het nog een paar maanden duurt :( .

http://www.ystari.com/mykerinos/eindex.php


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
58 berichten | Pagina 4 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Mykerinos  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

Mykerinos, QWG Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®