Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




34 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Welke spellen...
BerichtGeplaatst: do 03 okt 2013, 22:17 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 145
Woonplaats: Tilburg
Het wordt weer tijd om de collectie uit te breiden.
Maar er is zoveel keus dat ik wel wat tips kan gebruiken.
Ik ben opzoek naar spellen die vanaf twee spelers gespeeld kunnen worden.
Welke spellen raden jullie aan als o.a. de volgende spellen al aanwezig zijn en goed bevallen: Dominion, Ticket to ride, Alhambra en Stenen tijdperk.
Ben benieuwd naar de suggesties.

update 15-10-2014:

Inmiddels zijn een aantal van de genoemde spellen aangeschaft en met plezier gespeeld.:) (Thurn und taxis, Keltis, Cuba, Lost cities,
Tzolkin, etc.)

Inmiddels ben ik weer benieuwd naar nieuwe suggesties.
Speelduur tot maximaal 2 uur.

Alvast bedankt voor het meedenken. :)


Laatst bijgewerkt door Klavertje4 op wo 15 okt 2014, 13:10, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Welke spellen...
BerichtGeplaatst: do 03 okt 2013, 22:43 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Thurn & Taxis, Cuba, Lords of Waterdeep en Brug naar de hemel vind ik aanraders met slechts twee spelers en kunnen ook nog zeer goed (beter zelfs) tot 4 spelers maar mijn persoonlijke favoriet met twee is Burgen van Burgund, wel iets moeilijker als het niveau van Stenen Tijdperk maar eens je hem goed kent zalig om te spelen en geen overdreven speelduur dan (60-70 minuutjes), ook perfect tot 4 spelers

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Welke spellen...
BerichtGeplaatst: do 03 okt 2013, 23:11 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 688
Woonplaats: Gent
Stenen Tijdperk is wel leuk met 2, maar komt pas echt tot zijn recht met 4 spelers vind ik. Voor Dominion is dit ook het geval, al vind ik het leukst met 3 spelers. Ticket to Ride vraagt wel meerdere personen, want anders is er te weinig concurrentie en spanning in het spel. Alhambra heb ik al een tijdje niet meer gespeeld, dus kan ik daar maar weinig over zeggen. Persoonlijk vind ik Agricola heel goed spelen met z'n tweeën alsook Pandemie, Terra Mystica, Yedo en Burgund!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Welke spellen...
BerichtGeplaatst: vr 04 okt 2013, 09:08 
Garnaal

Berichten: 385
Woonplaats: belgië
London is zeker ook een aanrader, speelt zeer vlot weg met elk aantal en zeker ook met 2.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Welke spellen...
BerichtGeplaatst: vr 04 okt 2013, 12:29 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Hanze is erg goed met 2, en ik verwacht dat Imperial 2030 ook erg goed is met 2. (heb het met 5 gespeeld en dan kun je het spel beter verbranden in mijn ogen...)

Tevens staat bij mij Twilight Struggle heeeeeel hoog op de agenda om uit te proberen. Spel voor 2 pers, geen lichte kost, maar ook niet voor niets al jaren nummer 1 op BGG.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Welke spellen...
BerichtGeplaatst: vr 04 okt 2013, 13:27 
Professor Pimpel

Berichten: 221
Woonplaats: Itegem (Heist-op-den-berg)
de kathedraal:

Ik zou de kathedraal eens proberen. Leuk spel met 2 (met meer natuurlijk beter). Ik zou de regels wel ietsje aanpassen. Met het trekken van pionnen uit een zak zou ik een derde kleur steken om bepaalde acties te blokkeren. Beviel me erg goed.

Nog enkele aanraders met 2:

pandemie, machiavelli, sint-petersburg, maharadja, el grande, vorsten van florence, yspahan,

Voor deze spellen geldt natuurlijk: "beter met meer spelers". Enkel voor machiavelli is dit niet het geval. Beter met minder (2 of 3)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Welke spellen...
BerichtGeplaatst: vr 04 okt 2013, 14:51 
kooiker

Berichten: 707
Brieven uit White chapel is superleuk met twee


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Welke spellen...
BerichtGeplaatst: vr 04 okt 2013, 15:32 
9. It's a Wonderful World (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Machiavelli is toch juist beter met grotere groep? Ten minste dat vind ik. Heerlijk elkaar verdenken. Wie welke rol heeft gekozen.

Goed spel met 2 is Lost Cities. Dit spel is echter alleen met 2 te spelen, maar Keltis dat redelijk in de buurt komt en ook van Knizia is kan met 2 tot 4 worden gespeeld.

Flashpoint is ook een goed coöp voor 2 of meer personen net zoals Het verboden eiland (ook wel Pandemie light genoemd ivm dat het makkelijker is) en het eerdere genoemde Pandemie.

Eigenlijk wil ik nog 7 Wonders noemen, maar dat spel is eigenlijk toch pas goed met wat meer mensen dan 2.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Welke spellen...
BerichtGeplaatst: vr 04 okt 2013, 15:51 
Professor Pimpel

Berichten: 221
Woonplaats: Itegem (Heist-op-den-berg)
WTULTC schreef:
Machiavelli is toch juist beter met grotere groep? Ten minste dat vind ik. Heerlijk elkaar verdenken. Wie welke rol heeft gekozen.




Gelukkig dat meningen soms verschillen. Ik vind machiavelli met meer personen minder leuk, omdat je te lang moet wachten eer je aan de beurt bent. Ook de keuzes in karakters wordt kleiner met meer personen. Als je laatst bent krijg je de overschot, en meestal zijn dat net de karakters waar je niets aan hebt. Dat vind ik dan het voordeel om met 2 of 3 personen te spelen. Dan kies je 2 karakters. Maar is natuurlijk mijn mening.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Welke spellen...
BerichtGeplaatst: vr 04 okt 2013, 16:06 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Het beste tweepersoonsspel is nog altijd Memoir 44. Laat je niet afschrikken door het oorlogsthema. Het speelt snel, makkelijke regels en de speelduur is heel aangenaam. Een topper en het is eens iets anders dan de spellen die je nu al hebt.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Welke spellen...
BerichtGeplaatst: vr 04 okt 2013, 18:07 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 88
Ik zie dat 3 spellen uit jouw lijstje ook één van mijn favorieten zijn (Dominion, Ticket To Ride en Stenen Tijdperk). Alhambra heb ik nog niet gespeeld.

Ik zou Carcassonne aanraden. Waarom?
1. Simpele spelregels
2. Elk spel is anders (vind ik)
3. Geen spelbord voor nodig want je bouwt zelf het spelbord (met tegels)

Als je Carcassonne het basisspel beu bent, kan je de uitbreiding "Kooplieden en Bouwmeesters" kopen. Zie mijn waardering voor meer info.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Welke spellen...
BerichtGeplaatst: zo 06 okt 2013, 14:33 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 145
Woonplaats: Tilburg
Bedankt voor de reacties! Leuk!
Sommige spellen heb ik al (Pandemie, Machiavelli en Carcasonne) maar zie veel spellen om op te zoeken. Ben erg benieuwd. :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Welke spellen...
BerichtGeplaatst: di 03 dec 2013, 10:42 
Winkelier
Avatar gebruiker

Berichten: 74
Tzolk'in is ook wel tof met twee, maar nog beter met vier :-)
Android: Netrunner vind ik ook zeker de moeite om te vermelden (enkel met twee te spelen)
Ginkgopolis kan je dan weer met meer spelen, maar is het tofste met twee (vind ik)

_________________
http://www.ikwileenspel.be Gratis verzending BE/NL en sorteerdoosje vanaf 30 euro!
Like ons op facebook voor 5% extra korting (code: 'facebook5')


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Welke spellen...
BerichtGeplaatst: di 03 dec 2013, 12:34 
Avatar gebruiker

Berichten: 149
Voor de poorten van Loyang vind ik wel een leuke voor met 2, ook Puerto Rico is een toppertje voor met 2.Ook Hoogspanning gaat goed.

_________________
We've got a winner!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Welke spellen...
BerichtGeplaatst: wo 04 dec 2013, 01:34 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 38
Woonplaats: Geldrop
Tzolk'in is ook wel tof met twee, maar nog beter met vier :-)
+1

nog niet genoemd maar ook de moeite waard alhoewel al een oudje, heel goed met twee maar ook met drie of vier spelers: Goa


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
34 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Welke spellen...  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®