Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 30 nov 2013, 15:55 
9. Caylus (2005)

Berichten: 11
Woonplaats: Zeist
Hallo mensen,

Ik zit er over te dubben om Caverna te kopen, maar momenteel is er nog geen Nederlandse editie uit. Heeft iemand al wat uit het geruchtencircuit gehoord wanneer en bij wie deze uit gaat komen?
Want als dat nog erg lang duurt, ga ik maar voor de Engelse editie van Lookout games, denk ik..
Of is die van Mayfair 'beter'??


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 30 nov 2013, 17:42 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Ik heb nog niets gehoord over een NL-versie.

Over het kiezen van een editie: elke editie waarbij Lookout Spiele niet verantwoordelijk is voor de eindredactie van de spelregels lijkt me een goed idee.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 30 nov 2013, 18:44 
1. Agricola (0)

Berichten: 11
Woonplaats: Zeist
touro_louco schreef:
voor de Engelse editie van Lookout games, denk ik..
Of is die van Mayfair 'beter'??

Aangezien Mayfair Lookout heeft overgenomen, is dit misschien wat verwarrend, zullen we 't dan maar UK- vs US-versie noemen? Behalve de spelregels, zijn er nog andere verschillen bekend?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 30 nov 2013, 19:00 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
touro_louco schreef:
touro_louco schreef:
voor de Engelse editie van Lookout games, denk ik..
Of is die van Mayfair 'beter'??

Aangezien Mayfair Lookout heeft overgenomen, is dit misschien wat verwarrend, zullen we 't dan maar UK- vs US-versie noemen? Behalve de spelregels, zijn er nog andere verschillen bekend?


Om het overzichtelijk te houden±

Lookout is duits... Zman is momenteel de engelse versie.

Mayfair heeft Lookout overgenomen maar die zijn meen ik nog in transitie.

Oftewel de Zman verzie wil je hebben.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 dec 2013, 00:21 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
16 Feet Pauly schreef:
touro_louco schreef:
touro_louco schreef:
voor de Engelse editie van Lookout games, denk ik..
Of is die van Mayfair 'beter'??

Aangezien Mayfair Lookout heeft overgenomen, is dit misschien wat verwarrend, zullen we 't dan maar UK- vs US-versie noemen? Behalve de spelregels, zijn er nog andere verschillen bekend?


Om het overzichtelijk te houden±

Lookout is duits... Zman is momenteel de engelse versie.

Mayfair heeft Lookout overgenomen maar die zijn meen ik nog in transitie.

Oftewel de Zman verzie wil je hebben.

Euh! Ik heb de Mayfair editie in het Engels. Kan me niet voorstellen dat er meerdere Engelse versies zijn of is dat wel zo?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 02 dec 2013, 00:38 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Misth schreef:
16 Feet Pauly schreef:
touro_louco schreef:
touro_louco schreef:
voor de Engelse editie van Lookout games, denk ik..
Of is die van Mayfair 'beter'??

Aangezien Mayfair Lookout heeft overgenomen, is dit misschien wat verwarrend, zullen we 't dan maar UK- vs US-versie noemen? Behalve de spelregels, zijn er nog andere verschillen bekend?


Om het overzichtelijk te houden±

Lookout is duits... Zman is momenteel de engelse versie.

Mayfair heeft Lookout overgenomen maar die zijn meen ik nog in transitie.

Oftewel de Zman verzie wil je hebben.

Euh! Ik heb de Mayfair editie in het Engels. Kan me niet voorstellen dat er meerdere Engelse versies zijn of is dat wel zo?

Ik heb een Engelse versie met Lookout op de doos.
Had ik hierdoor gewaarschuwd moeten zijn en dus beter moeten look outen?

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 dec 2013, 21:19 

Berichten: 247
Woonplaats: Wieringerwaard
Mijn laatste info is dat hij voor het einde van het jaar beschikbaar is in Nederland. Hij is dan wel nog Engels. Geen idee of het UK of US versie is. Maar hij is dan als het goed is te krijgen bij Summoner (http://www.summoner.nl/productinfo.php?product_id=42451). Zal wel even duren voordat er een echte Nederlandse release is denk ik.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013, 17:59 

Berichten: 247
Woonplaats: Wieringerwaard
Minor update de fabriek gaat niet uitleveren totdat US het spel ook kan krijgen dus in de loop van januari :twisted:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2013, 18:08 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 67
Woonplaats: eeklo (belgië)
Het wordt dus 999 games in het voorjaar :-)


touro_louco schreef:
Hallo mensen,

Ik zit er over te dubben om Caverna te kopen, maar momenteel is er nog geen Nederlandse editie uit. Heeft iemand al wat uit het geruchtencircuit gehoord wanneer en bij wie deze uit gaat komen?
Want als dat nog erg lang duurt, ga ik maar voor de Engelse editie van Lookout games, denk ik..
Of is die van Mayfair 'beter'??


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2014, 11:47 
Joker

Berichten: 7
Woonplaats: Hasselt (België)
Hallo, weet iemand toevallig of en zoja wanneer de nederlandstalige versie komt? Ik hoor en lees hier verschillende berichten over. Enerzijds dat dit half oktober zou zijn, anderzijds dat het voor onbepaalde duur is uitgesteld?
Het viel me ook op dat de NL versie aanzienlijk goedkoper lijkt te zijn (scheelt vaak 10 à 20€ goedkoper, vind ik uiteraard een goede zaak).


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2014, 12:09 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Evengoed premium prijs in mijn ogen....

Heb hem nog niet gespeeld, maar indien te vergelijken met Agricola.... dan laat maar.
Agricola staat voor mij op de nominatie om te verkopen aan mensen die hier meer plezier aan beleven.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2014, 09:12 

Berichten: 247
Woonplaats: Wieringerwaard
Het is veel beter dan Agricola het is minder stressvol en ook een iets andere game. De kaarten zijn er niet meer. Er zijn veel veranderingen de meeste zijn verbeteringen veel zeggen ook dat Agricola en Caverna verschillend genoeg zijn om naast elkaar te hebben. Zou zeggen probeer het eerst eens en kijk of je het echt wat vindt.

Maar als je snel wilt spelen dan kan je gewoon de engelse versie halen zoveel taal dingen zitten er niet in zeker omdat er misschien expansions komen dan kan je weer wachten tot het vertaald wordt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2014, 10:07 
Regenmaker

Berichten: 293
Ik vind Caverna niet beter of slechter dan Agricola, het speelt anders. Waar je in Agricola hard moet werken om een voedselvoorziening op gang te krijgen gaat dit in Caverna vrij gemakkelijk (vrij alles kan in voedsel omgezet worden). Daar in tegen is Agricola overzichtelijker, je kan beter inschatten wat tegenstanders willen, en ze daar flink in dwarszitten door acties voor hun neuzen weg te kapen.

Hoop wel dat er bij Caverna ""player-aids"" bijgevoegd gaan worden, die een overzicht geven van alle mogelijke ""tegels"". Elke keer om de tafel heenlopen is ook niet alles.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2014, 11:49 
2. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Die overzichtjes zijn er sowieso op bgg. Ik heb de Engelse versie met oa een Amerikaan gespeeld. Hij had voor elke speler zo'n overzichtje geprint en gelamineerd. Werkte goed. Erg veel opties zijn er in het spel. Ik koop het zelf niet omdat het te lastig is voor mijn vrienden waar ik thuis spellen mee speel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2014, 18:38 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Pirewiet schreef:
Hallo, weet iemand toevallig of en zoja wanneer de nederlandstalige versie komt? Ik hoor en lees hier verschillende berichten over. Enerzijds dat dit half oktober zou zijn, anderzijds dat het voor onbepaalde duur is uitgesteld?
Het viel me ook op dat de NL versie aanzienlijk goedkoper lijkt te zijn (scheelt vaak 10 à 20€ goedkoper, vind ik uiteraard een goede zaak).


Vanaf vandaag te koop op www.thegamefreak.nl voor € 52,50. Misschien bij nog wel meer webshops of winkels maar deze kwam bij mij voorbij op Twitter :).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Caverna - Nederlandse editie  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®