Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




32 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 06 jan 2014, 18:26 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Ik speel ook TI:3, en vooral amerithrash. Euro games boeien me gewoon niet zo erg. Heb mensen TM zien spelen (en andere 'euro-toppers').. en ik laat ze allemaal ruuuuustig aan me voorbij gaan. Niets voor mij, en dat is niet erg ook!

Als een spel nu echt een hele mooie look heeft.. en nog een geinig thema dan wil ik nog wel 'ns een euro spelen (MageKnight (goed met 2!)) en een Dungeonlords/petz ofzo. Maar dan is het snel klaar :P.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jan 2014, 20:43 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Tsja Paulo, dat was dus die vlaag van aangestoken enthousiasme... :-)

@Ruud: jaaa Mage Knight, daar worden we dus wel weer blij van. Speelt inderdaad goed (beter?) met twee ook!


Sent from my iPad using Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jan 2014, 21:00 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Of je doet het volgens de Roberfilosofie;
Zolang het geen brood eet en plek in de kast is, lekker laten liggen.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door rober op ma 06 jan 2014, 21:50, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jan 2014, 21:48 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
rober schreef:
Of je doet het volgens de Roberfolisofie;
Zolang het geen brood eet en plek in de kast is, lekker laten liggen.

:lol: :lol:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jan 2014, 22:12 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
:-D


Sent from my iPhone using Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 07 jan 2014, 21:54 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2227
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Ik ben meer Ameritrash dan Eurogame, maar belangrijker hier is vooral het aantal spelers waarmee je speelt. 2 spelers? Meh. Staat niet hoog op mijn lijstje voor met 2 spelers, hooguit om eens een andere rassencombinatie uit te proberen. Met 3 spelers is het wel een sterk spel, en met meer spelers lijkt het me alleen maar beter te worden. Het thema is redelijk aanwezig, maar er zijn nog genoeg zaken die thema-technisch geen 'sense' maken, zoals 7 krachtpunten over 4 gebouwen of meer een stad vormen. Overigens valt het met het moeilijke ook wel mee, ik speel dit spel gewoon met mijn ouders en dat zijn echt hele casual gamers.. Niet dat ze ooit van me winnen, maar ze hebben het wel naar hun zin en snappen wel wat hun keuzes zijn en wat ze aan het doen zijn. :wink:
Korte samenvatting:
2 spelers: nee
3+ spelers: ja

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 10 jan 2014, 11:08 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
TM is een leuk spel met misschien wel te veel keuze....
Misschien wel het beste te vergelijken met Cuba in je collectie, maar dan met 2 keer zoveel keuze.

Leuk ? Zeker...
Uitgebalanceerd ? Nee zeker niet (ene ras zal doorgaans makkelijker winnen dan de ander, kunst is meer maximaal punten halen met je ras) Beetje te vergelijken met Agricola, maar dan liggen de kaarten (van agricola) open op tafel bij TM (je ras met eigenschappen).

TM spelen met 2 personen ?? Echt niet.... dan zijn er meer dan andere leukere keuzes genoeg!

Misstaat dit spel in een collectie... zeker niet. Heb hem zelf niet, maar speel hem toch een paar keer per jaar.

Als je toch 50 euro wil uitgeven: verdiep je in paar echte 2 persoonspellen waar je na het verdiepen denkt van ja die wil ik hebben en koop die.
(persoonlijk op die manier nu bijv Android Netrunner via het forum hier gekocht..... zeer benieuwd !! Maar Memoir 44 of een Twilight Struggle of Battlelore zijn te overwegen waard)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 10 jan 2014, 17:29 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
EEMBC/Bongo schreef:
TM is een leuk spel met misschien wel te veel keuze....
Misschien wel het beste te vergelijken met Cuba in je collectie, maar dan met 2 keer zoveel keuze.

Leuk ? Zeker...
Uitgebalanceerd ? Nee zeker niet (ene ras zal doorgaans makkelijker winnen dan de ander, kunst is meer maximaal punten halen met je ras) Beetje te vergelijken met Agricola, maar dan liggen de kaarten (van agricola) open op tafel bij TM (je ras met eigenschappen).

TM spelen met 2 personen ?? Echt niet.... dan zijn er meer dan andere leukere keuzes genoeg!

Misstaat dit spel in een collectie... zeker niet. Heb hem zelf niet, maar speel hem toch een paar keer per jaar.

Als je toch 50 euro wil uitgeven: verdiep je in paar echte 2 persoonspellen waar je na het verdiepen denkt van ja die wil ik hebben en koop die.
(persoonlijk op die manier nu bijv Android Netrunner via het forum hier gekocht..... zeer benieuwd !! Maar Memoir 44 of een Twilight Struggle of Battlelore zijn te overwegen waard)


Ook jij bedankt voor je reactie! Ik begin er toch steeds meer van overtuigd te raken dat dit 'm niet wordt. Die 50 euro heb ik er dus al aan uitgegeven maar ja...

De spelken die je noemt, hebben we al en spelen we graag! :D


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 jan 2014, 17:31 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
EEMBC/Bongo schreef:
TM spelen met 2 personen ?? Echt niet.... dan zijn er meer dan andere leukere keuzes genoeg!


Hier ben ik het zeker niet mee eens; 2 keer gespeeld nu met twee personen en twee keer een zeer leuk spel gehad! Het is mijn nummer 1 bordspel en dan te bedenken dat ik het enkel nog maar met twee heb gespeeld ;). Met 3, 4 of 5 spelers moet het dan wel helemaal fantastisch zijn toch :D!!??


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 10 jan 2014, 17:50 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 688
Woonplaats: Gent
Ik vind Terra Mystica een topper, maar dat vind ik ook van Android Netrunner. Als je twijfelt is mijn advies altijd: try it before you buy it 8) !


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 11 jan 2014, 11:23 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 358
Woonplaats: Utrecht
Ik heb TM 1 keer gespeeld op een spellenbeurs.
Het is, mijn mening, een mooi voorbeeld van "met zoveel spelregels krijg je altijd wel een sort of gebalenceerd iets". En dat is dus niet positief bedoelt 8)
Veel te veel regels, weinig interactie en maar punten sprokkelen.

Gewoon je tijd aan andere spellen besteden is mijn advies.

Groet ;-)

_________________
Een 7 is een GOED cijfer voor een spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 11 jan 2014, 12:44 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 210
Woonplaats: Rotterdam
Wennepen,

Als je nog twijfelt, dan kan ik het spel een keer met je komen spelen. We wonen tenslotte in dezelfde wijk (Nesselande). Ik heb het al vaak gespeeld, dus ik kan het prima uitleggen. Helaas heb ik het spel niet zelf, dus dan moet je jouw exemplaar wel uit het cellofaan halen :shock: .


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 11 jan 2014, 14:35 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Legolias schreef:
Wennepen,

Als je nog twijfelt, dan kan ik het spel een keer met je komen spelen. We wonen tenslotte in dezelfde wijk (Nesselande). Ik heb het al vaak gespeeld, dus ik kan het prima uitleggen. Helaas heb ik het spel niet zelf, dus dan moet je jouw exemplaar wel uit het cellofaan halen :shock: .


Hi buurtgenoot! Onwijs bedankt voor je aanbod. Ik geloof alleen toch dat ik 'm ga verkopen. Mede door de reacties op mijn draadje ben ik er toch steeds meer van overtuigd dat dit 'm hier thuis niet gaat worden. Dus als je interesse hebt, kunnen we de overdracht onder het genot van een bakkie bij Lookies regelen :D


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 11 jan 2014, 18:28 
Nederlands Kampioen Dominion 2012
Avatar gebruiker

Berichten: 581
Woonplaats: Schelluinen
Ik vond Terra Mystica leuker dan verwacht, maar dat komt omdat er altijd wel iets te doen is dat op de één of andere manier iets oplevert. Het nadeel hiervan is dat het dan wel erg onoverzichtelijk wordt, het lijkt alsof ze gewoon zoveel mogelijk in het spel hebben willen stoppen, even roeren en voilá, een mega-Euro.

Het spoor met de elementen hadden ze wat mij betreft wel weg mogen laten of er iets anders voor in de plek kunnen doen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 12 jan 2014, 01:21 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2227
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Zonde dat je het hebt verkocht maar begrijpelijk voor met 2 spelers. Ik heb vandaag Thunderstone voor het eerst offline gespeeld, nogmaals bedankt daarvoor :thumbup:

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
32 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Wat te doen met Terra Mystica?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

Terra Mystica, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®