Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 17 feb 2014, 12:24 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Woonplaats: Dordrecht
Vanwege het ongebalanceerde spel van GOT met 4 personen is deze exp uitgebracht. Wie heeft hier ervaringen mee en wil dit delen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 24 maart 2014, 14:16 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Woonplaats: Dordrecht
niet zo'n populaire uitbreiding blijkbaar...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 24 maart 2014, 15:21 
Winkelier
Avatar gebruiker

Berichten: 74
Timonneke schreef:
niet zo'n populaire uitbreiding blijkbaar...


Toch vrij veel verkocht, maar precies niet aan bordspelmania leden :)

_________________
http://www.ikwileenspel.be Gratis verzending BE/NL en sorteerdoosje vanaf 30 euro!
Like ons op facebook voor 5% extra korting (code: 'facebook5')


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 24 maart 2014, 20:25 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 688
Woonplaats: Gent
Ik heb AGoT: The Board Game 2nd edition alsook de uitbreiding A Feast for Crows . Mijn ervaringen met deze uitbreiding zijn zeer positief. De opdrachten zorgen voor meer afwisseling en een veranderende focus. Zo zullen spelers zich niet snel geviseerd voelen waardoor sommige discussies en ergernissen niet snel meer voorkomen. Ook is de speler met de meeste kastelen en het grootste leger niet per se bevoordeeld aangezien klein en efficiƫnt soms meer punten kan opleveren. Dankzij de startopstelling zitten de spelers direct in de actie. Er zijn nieuwe Westeroskaarten die het spel interessanter maken en op het einde van elke ronde wordt de supply herbekeken en aangepast. De uitbreiding zorgt er ook voor dat het spel minder lang duurt dan het origineel.

Wel zijn er enkele opmerkingen op de uitbreiding. Zo zijn er geen nieuwe tokens en units voor House Arryn, maar gebruik je het spelmateriaal van House Tyrell. Dit vind ik persoonlijk wel jammer aangezien dit toch een beetje van de sfeer wegneemt. Ook zorgt de startopstelling van het spel ervoor dat de sommige houses meer tegen elkaar zullen vechten dan andere. Dit wordt echter wel deels door de opdrachtenkaarten verzacht.

De uitbreiding is zeker een aanrader als je vaak met 4 spelers bent, je minder tijd kunt investeren en direct in de actie wil zitten. De opdrachtenkaarten zorgen voor afwisseling en plotse machtsverschuivingen. De nieuwe Westeroskaarten en een nieuwe factie zorgen voor een leuke afwisseling. Mijn vrienden en ik vinden de uitbreiding zeker en vast de moeite. Moesten er echter nog tokens en units voor House Arryn in deze uitbreiding hebben gezeten, dan was het bijna perfect geweest. Als je nog vragen hebt, stel ze maar gerust en sorry voor de late respons!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 28 apr 2014, 10:39 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Woonplaats: Dordrecht
Mooi, dan ga ik hem bestellen. Dankjewel voor je toelichting :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 28 apr 2014, 19:44 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 688
Woonplaats: Gent
Timonneke schreef:
Mooi, dan ga ik hem bestellen. Dankjewel voor je toelichting :)


Graag gedaan :thumbup: !


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Feast for Crows - Expansion Game of Thrones ervaringen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®