Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Countdown Special Ops
BerichtGeplaatst: di 04 maart 2014, 17:27 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Het spel "Countdown Special Ops" wordt door Tom Vasel tot op het bot afgebroken. De geluksfactor zou een veel te grote rol spelen. De enige manier om een scenario beter te kunnen spelen dan de vorige keer is volgens hem door beter met de dobbelstenen te rollen. Hij raadt het spel aan niemand aan.

Ik heb het spel zelf nog niet gespeeld en ik was wel benieuwd naar dit spel. Is dit spel echt zo slecht? Ik weet dat Tom Vasel af en toe eens graag overdrijft, maar wat vinden jullie van Countdown Special Ops?

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 04 maart 2014, 17:58 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
Ik vond het een enorme tegenvaller. Op het spellenspektakel heb ik een scenario gespeeld met 6 personen. Erg flauw allemaal. bij ons zessen was de algehele mening "is dit alles".
Met name de medic stelde als rol niks voor.
die 4 van Tom Vasel verbaast mij niet.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 04 maart 2014, 18:51 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Ook ik hem geprobeerd op het spellenspektakel maar het kon mij ook niet boeien. Als ik coöperatief moet spelen geef dan mij maar gewoon Pandemie of Flashpoint.
Nu vind ik sowieso weinig spellen van the Game Master leuk/goed (op Cuba en Tzolkin na).

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 04 maart 2014, 20:20 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Ik heb een dubbel gevoel over het spel. Aan de ene kant is het voor een coop een buitengewoon compleet geheel. Je hebt tig scenario's, 3 moeilijkheidsgraden, een verradermodus, een realtime modus, campagnes, speciale one time-only hulpmiddelen, én het is allemaal te combineren. Dat is knap.

Aan de andere kant is het 'gewoon' een dungeon crawler en daar horen miniaturen bij. In dit spel zijn die ver te zoeken: het zijn allemaal speelkaarten. En ten tweede is het centrale dobbelmechanisme heel erg simpel en weinig spannend (1D6 + langzaam aangroeiende modifier vs. getal op kaart). Af en toe een keertje zo dobbelen is een ding, maar echt de hele tijd zo bepalen of je een terrorist of anderszins gestoorde gek omlegt is overvragen. En dat zeg ik met de ervaring van Quantum in mijn achterhoofd, dat ook een 1D6 + modifier-systeem gebruikt.

En dan tot slot, van horen zeggen dus take it or leave it:
Citaat:
Unfun bordering on non-functional. You have very limited actions (7 before the timer runs out IIRC). You have several actions that are essentially mandatory. For example, in the scenario we played the bomb expert has exactly 7 actions worth of bombs to disarm. That's it; that's the whole game for that player. Of course, to FIND the instant-death traps of those bombs requires the intelligence officer to flip one randomly. She's got 7 actions to search through roughly 15-18 cards, at 1 card per action. IE; impossible. And why is the board so big when we don't have remotely enough time to get through even the shortest and most direct path? We can't possible even try to go off and explore the alternate routes.


Laatst bijgewerkt door cymric op wo 05 maart 2014, 17:04, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 04 maart 2014, 20:39 
3. Hacienda (2005)

Berichten: 433
Woonplaats: Veldhoven
Ik heb het nog niet gespeeld, het thema spreekt me niet zo aan. En als ik Tom Vasel mag geloven moet ik daar maar wat blij mee zijn. Ik heb zelden een spel zo afgekraakt zien worden door hem.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014, 10:30 
Demo-Spel

Berichten: 286
Woonplaats: Willebroek België
Bij de demo's die ik op beurzen heb gedaan werd het spel thans goed gesmaakt en had men vaak een "laten we nog eens spelen" gevoel.

Granted, het dobbelmechanisme is niet het meest complexe, maar als je hier met de verwachting van een lichte coöp op afgaat die dan ook nog maar een half uurtje duurt vind ik hem best leuk.
Jammere hieraan is dat het dan wel best een lijvig regelboekje is voor een relatief eenvoudig spel.

Voor mij persoonlijk mochten de componenten wel wat beter. Maar goed dat is altijd een keuze tussen hoeveel je wil dat je spel gaat kosten en hoe sterk je gaat in de component quality. En de één vind dat totaal geen probleem en de andere valt erover.
Ook het feit dat er in de doos enkel een engels regelboekje zit vind ik een beetje jammer. Voor de veelspelers onder ons is engels geen probleem en je kan de nederlandse regels gewoon downloaden maar in de homeparty sfeer vinden mensen dat echt een gedoe en als je dan 2 of 3 verschillende coöps meehebt die ze kunnen uitproberen dan nemen ze gewoon een andere doos vast.

_________________
De spellenspeciaalzaak in Leuven! http://www.demo-spel.be


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014, 11:44 
Nederlands Kampioen Dominion 2012
Avatar gebruiker

Berichten: 581
Woonplaats: Schelluinen
Ik vond het best een tegenvaller omdat het enorm veel belooft en mogelijkheden heeft, maar daar weinig van waar maakt.

Je hebt zo'n mooie kans om iets fantastisch te maken, maar daar ga je dan op zo'n manier mee om, dat is zoooo jammer. Ik hoopte echt dat dit spel "Counter-Strike: The Game" zou worden, maar het is inderdaad een beetje dobbelen en hopen dat je geen pech hebt.

Nu heb ik uit betrouwbare bron dat Hans zelf heeft toegegeven dat hij het spel eigenlijk te moeilijk heeft gemaakt. Dit ontdekte ik zelf ook toen ik met een solopotje in de eerste kamer al doodging. Nu hoeft een steep learning curve nu niet per se slecht te zijn, maar je hoopt toch dat je bij je eerste potje op beginnersmodus verder komt dan gelijk af te zijn.

Soms kun je ook gewoon vastlopen in het spel doordat je bijvoorbeeld een rol niet bij je hebt die nodig blijkt te zijn of iets dergelijks. En de Engelse regels die ik heb zijn klaarblijkelijk door Hans zelf geschreven zonder dat ze geredigeerd of überhaupt nagelezen zijn. Er staan zoveel onduidelijkheden en taalfouten in dat het gewoon bijna onleesbaar en dus onspeelbaar is.

Deze lage productiewaarde uit zich in de rest van de materialen zoals de dunne character sheets. Nu had ik daarmee kunnen leven en dat zelfs toegejuicht (omdat de prijs ook niet hoog is) als het spel zelf goed was, maar dat is het dus niet.

Ik heb lang naar dit spel uitgekeken en ben dus erg teleurgesteld over de uitvoering.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014, 13:32 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Maassluis
Jahwe schreef:
en je kan de nederlandse regels gewoon downloaden


Waar dan?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014, 17:09 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Davio schreef:
Nu heb ik uit betrouwbare bron dat Hans zelf heeft toegegeven dat hij het spel eigenlijk te moeilijk heeft gemaakt. Dit ontdekte ik zelf ook toen ik met een solopotje in de eerste kamer al doodging. Nu hoeft een steep learning curve nu niet per se slecht te zijn, maar je hoopt toch dat je bij je eerste potje op beginnersmodus verder komt dan gelijk af te zijn.

Dan vooral Ghost Stories links laten liggen, lieve kinders... Dat spel heb ik, geloof ik, 16 keer gespeeld zonder te winnen (of zelfs maar in de buurt te komen), en toen ben ik ermee gestopt :crazy: .

Ik denk ook niet dat een uitdagin(g/kje) aan het begin heel erg wordt gevonden; de kritiek richt zich op veel fundamentelere zaken die veel minder makkelijk te veranderen zijn. En net als de meesten had ik het de ontwerpers ook gewoon gegund een 'knaller' af te leveren. Het heeft vooralsnog niet zo mogen zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014, 17:25 
Nederlands Kampioen Dominion 2012
Avatar gebruiker

Berichten: 581
Woonplaats: Schelluinen
Ghost Stories heb ik ook nog nooit gewonnen, maar ik had daarbij wel vaak het idee dat ik kon winnen en het duurde in ieder geval langer dan één ronde. Dus ondanks dat je verliest, kan je een leuke spelervaring hebben.

Dat had ik met CD totaal niet.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014, 19:01 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Ik heb Ghost Stories wel al gewonnen. Er staat een goed filmpje op Boardgamegeek met enkele tips. Als je deze tips goed gebruikt, zal je zien dat het nog steeds moeilijk is, maar niet onmogelijk.

Hier de link naar het filmpje: http://www.boardgamegeek.com/video/1030 ... ories/st...

Je kan ook de mildere variant spelen waarbij er 4 tegels (ipv 3) moeten geplaagd worden vooraleer je het spel verliest.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 06 maart 2014, 09:22 
Demo-Spel

Berichten: 286
Woonplaats: Willebroek België
Spelregels in het nederlands vind je hier: http://www.thegamemaster.nl/downloads/Countdown/Countdown_Rules_NL_printerfriendly.pdf

Naar moeilijkheidsgraad toe, heb je het finale spel dan gespeeld of het prototype?
Want in prototype fase was het spel inderdaad in eerste instantie te moeilijk. De finale versie valt op easy best wel te winnen. Zeker de "bullet time" kaarten niet vergeten, 3 kaarten met een vrij goeie bonus eender wanneer (eenmalig) te gebruiken, die maken meestal wel het verschil.

_________________
De spellenspeciaalzaak in Leuven! http://www.demo-spel.be


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 09 maart 2014, 11:03 
Garnaal

Berichten: 390
Woonplaats: groot ammers
Ik heb dit geweldige spel te koop, voor 20 euro incl verzenden stuur ik m op.

Iemand interesse? :crazy:


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Countdown Special Ops  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

COUNTDOWN - Special Ops, The Game Master



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®