Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Iron Sky: The Board Game
BerichtGeplaatst: do 10 apr 2014, 10:46 
Uno

Berichten: 1
Beste liefhebbers van de betere spellen :-)

Ik ben een grote liefhebber van borspellen, met name het soort waarin je iets moet opbouwen of strategisch een oorlog uitvechten zoals Stratego, Risk, Het Dorp, Carcassonne, Ticket to Ride,.. Omdat ik niet altijd de bekende spellen wil spelen, maar af en toe ook eens 'zot' wil doen en een onbekend spel wil leren, heb ik me onlangs Iron Sky The Board Game aangeschaft. 't Is te zeggen, ik heb het geleend van mijn broer omdat hij het cadeau had gekregen. Hij vond het echter zo ingewikkeld en onduidelijk dat hij gevraagd had of ik het eens wou bekijken en aangezien geen uitdaging mij te groot is. :think:

Het ziet er nochtans veelbelovend uit met prachtige stukken, veel onderdelen en een uitgebreide gameplay, met een spelduur van +-120min voor 2-6 personen. Op de website staat dat het spel erg toegankelijk is voor beginners, en alhoewel de (Engels-/Duitstalige handleiding) nogal aan de dikke kant is liet ik me niet intimideren en begon uit te zoeken hoe het werkt. Ik was echter nog maar aan de set up en ik verstond er al niets meer van. Dit moet zowat het eerste spel zijn waarvan ik totaal niet begrijp wat de bedoeling is of hoe je het speelt! Ik heb het internet al afgeschuimd naar Nederlandstalige besprekingen, video reviews op youtube of -Godbetert- íets in het Nederlands maar buiten een zeer snelle uitleg op Youtube van de ontwikkelaar heb ik niks gevonden. Vandaar mijn vraag aan jullie: is er iemand die dit spel kent, kan spelen en op een of andere manier uitleg kan geven? Al is het maar de grote lijnen...

Alvast bedankt!

Christopher


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 10 apr 2014, 22:39 
Locomotief

Berichten: 32
Woonplaats: Amstelveen
Gebaseerd op de geniale film! Klinkt briljant :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 08 mei 2014, 23:07 
Rooster Booster

Berichten: 81
Hoi Krisse

Ik heb op spiel 2013 uitleg gekregen van de bedenker van dit spel. De uitleg was half duits half engels want hij sprak engels zwaar belabberd. Ik moet zeggen hij was wereldkampioen in verhalen vertellen waar geen touw aan vast te knopen was. Na 5 minuten kon ik alleen nog maar knikken en had geen enkel idee waar de man het over had. Evenals mijn 2 tafel genoten, hebben we geknikt tot ie op hield, hem bedankt en hard weggerend.

Oftewel net als de film, niet meer naar kijken, weg zetten, weg gegeven, weg gooien :P


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Iron Sky: The Board Game  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®