Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 sep 2014, 22:47 
Hell Yeah !!!
Avatar gebruiker

Berichten: 659
Woonplaats: Heusden (BE)
Wij bezitten 3 dungeon crawlers

Heroquest
Dungeon & dragons (Nederlands - Parker)
Doom: the boardgame

D&D hebben we jaren geleden uitgespeeld maar onze groep viel uit elkaar voor we aan de anderen konden beginnen. Mijn vraag is of heroquest makkelijker te spelen valt met kinderen dan D&D. Doom is geen optie want ze zijn 6&7. Maar van welke leeftijd kan heroquest denken jullie, aangezien ze wel kunnen steunen op een volwassene.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2014, 06:57 
7. Babel (2000)
Avatar gebruiker

Berichten: 231
Woonplaats: Provincie Antwerpen
Heroquest is zeker doenbaar mits enige begeleiding.

Mice and Mystics is uiteraard ook een valabele optie.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2014, 08:13 
4. Tikal (1999)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Er zijn zoveel leuke spellen die thematisch beter aansluiten bij de belevingswereld van een kind in die leeftijd.. Wil het kind t spel spelen of z'n vader? Vind dit persoonlijk wat vroeg. Ik weet dat dit geen antwoord op je vraag is.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2014, 10:07 
9. Dominion (2004)

Berichten: 33
Woonplaats: Brugge
Ik heb zelf twee zonen, van 7 en 9, en weet uit ervaring dat ze heel graag het spel willen spelen waar ze hun papa zo enthousiast over horen. We hebben zo samen bijvoorbeeld onlangs Runebound gespeeld, een spel waar ze in theorie nog veel te jong voor zijn. Ze hebben uiteraard hulp nodig, maar het was een van onze allerbeste spelervaringen ooit.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2014, 13:00 
Hell Yeah !!!
Avatar gebruiker

Berichten: 659
Woonplaats: Heusden (BE)
Jorrit schreef:
Er zijn zoveel leuke spellen die thematisch beter aansluiten bij de belevingswereld van een kind in die leeftijd.. Wil het kind t spel spelen of z'n vader? Vind dit persoonlijk wat vroeg. Ik weet dat dit geen antwoord op je vraag is.


Het is niet van moeten wees gerust. :wave: We zijn in de collectie op zoek naar spellen die hen wat meer uitdaging bieden. En we kwamen deze tegen vandaar. Er staan ook nog een hoop ravensburgers en dergelijke dus geen probleem. Onlangs speelden we 3 little pigs met hen en dat vonden ze ook zeer leuk, ze spelen namelijk graag iets nieuw. Het feit dat er er zoveel spellen in de kast staan die ze nog niet kennen is aanstekelijk voor hen.

Het feit dat je dit persoonlijk wat vroeg vindt, is dus zeker een antwoord :)
Ik kan het niet inschatten vandaar de vraag.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2014, 13:17 
7. Mansions of Madness (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 916
Woonplaats: Heemskerk
Mijn tip: laat de dozen van al je spellen eens in het zicht rondslingeren.

Onze kinderen vragen heel vaak of ze een bepaald spel mogen doen simpelweg omdat wij de doos van dat spel de avond ervoor beneden hebben laten liggen en deze ze aanspreekt!
Of ze er dan te jong voor zijn blijkt dan wel tijdens het spel :)

(ik heb het dan niet over spellen waar ze echt 4 jaar te jong voor zijn oid natuurlijk!)

_________________
This is what happens when you find a stranger in the Alps!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 17 sep 2014, 07:10 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 156
Woonplaats: Heist-op-den-Berg
Op die leeftijd is heroquest echt wel goed te doen hoor, zal ongeveer de leeftijd zijn waar ik er zelf aan begon.

Eén van mijn beste herinneringen uit m'n jeugd is een regenachtige zomervakantie waar we met z'n 4 Heroquest met alle uitbreidingen doorgespeeld hebben ... een paar weken mee bezig geweest ... en moeder kwaad omdat het echt weken op de eetkamertafel heeft gestaan. Ik kan toen maximum 8 a 9 jaar geweest zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 17 sep 2014, 13:08 

Berichten: 247
Woonplaats: Wieringerwaard
En als je echt iets wilt wat geschikt is voor kinderen is Mice en Mystics super goede game simpel om te spelen maar lastig om te winnen (coop) er is een Nederlandse vertaling moet je even kijken op BBG en die persoon vragen of je een kopie mag.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 17 sep 2014, 14:44 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 156
Woonplaats: Heist-op-den-Berg
Is Mice en Mystics echt speelbaar? Ik bedoel, heb het zelf op het oog maar de Engelstaligheid schrikt me af, voor de kinderen (niet voor mij --> Regent Engels). Het verhaal: ok. Maar hoe zit het met tekst op kaarten en ander spelmateriaal?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 17 sep 2014, 17:34 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Mice and Mystics is denk ik wel te doen, maar je hebt wel iemand nodig die de kaarten uitlegt. Verder zal gezien de meeste acties met symbolen worden aangeduid dat verder daarna wel redelijk kunnen lukken.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 sep 2014, 20:02 
9. Roads & Boats: 20th Anniversary Edition (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 231
Woonplaats: Provincie Antwerpen
Gunther schreef:
Is Mice en Mystics echt speelbaar? Ik bedoel, heb het zelf op het oog maar de Engelstaligheid schrikt me af, voor de kinderen (niet voor mij --> Regent Engels). Het verhaal: ok. Maar hoe zit het met tekst op kaarten en ander spelmateriaal?


Wij hanteren dan zeer minimalistische huisregels zodat het verhaal primeert.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 17 sep 2014, 21:45 
Joker

Berichten: 5
Woonplaats: Enschede
Waarom doe je niet gewoon pen & paper met lego poppetjes of knuffels en laat ze zelf hun character bepalen. Pak een paar dobbelstenen en begin een verhaal!
Ik heb dit met mijn kids gedaan, vonden ze super!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 18 sep 2014, 14:31 

Berichten: 247
Woonplaats: Wieringerwaard
Obelix schreef:
Gunther schreef:
Is Mice en Mystics echt speelbaar? Ik bedoel, heb het zelf op het oog maar de Engelstaligheid schrikt me af, voor de kinderen (niet voor mij --> Regent Engels). Het verhaal: ok. Maar hoe zit het met tekst op kaarten en ander spelmateriaal?


Wij hanteren dan zeer minimalistische huisregels zodat het verhaal primeert.

Dat is ook een optie maar bij mij is het voornamelijk het spelen begeleiden waarbij je help met keuzes maken zodat ze alle keuzes zelf maken maar dat je ze alles netjes uitlegt. Dat werkt erg goed. De ability kaarten heeft hij trouwens ook nog vertaald dat helpt ook. Dan blijf niet veel meer over wat niet vertaald is. Maar je kan ze het niet alleen laten spelen helaas maar wel samen met ze en dat is erg leuk.

Hetzelfde doe ik met krosmaster we spelen gewoon simpele regelset (lopen en alleen punching en dobbelen) en ze vinden het geweldig.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Dungeon crawlers en kinderen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®