Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




30 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Thematische games
BerichtGeplaatst: di 09 sep 2014, 23:07 
Hell Yeah !!!
Avatar gebruiker

Berichten: 659
Woonplaats: Heusden (BE)
Om de collectie wat te verbreden zou ik graag ook meer thematische spellen in huis halen. Dus niet zoals veel euro's waar het thema inwisselbaar is. Maar echt spellen waar je op gaat in het thema. Ik heb op kickstarter daarom ook Zero hour: a survival card game gekocht.

Je komt volgens mij ook snel uit bij Amerikaanse spellen waarvan ik niet te veel ken en die meestal ook lang duren:

Probleem is hetzelfde als bij de deckbuilding vraag die ik onlangs stelde:
* Geen zombie of space thema's (njet van mijn vrouwtje)
* speeltijd van rond een uur
* liefst ook speelbaar met 2

Zijn er suggesties?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Thematische games
BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2014, 11:38 
Hazelnoot Ridder

Berichten: 631
Woonplaats: Diest (België)
Door zombies al bij voorbaat af te blokken ontzegt ze zichzelf wel een fantastische thematische spelervaring met Dead of Winter: A Crossroads Game.

Zombies staan hier trouwens niet centraal, het zijn de bewoners van de kolonie, hun onderlinge verhoudingen en hun dagelijkse overlevingsbesognes waar alles om draait.

Nog aanraders:

Battle for Soule
The Card Game of Oz
Castaways: met twee puur coöperatief een topper
Police Precinct
Mieses Karma: wel pas vanaf drie speelbaar

_________________
https://detafelplakt.com/


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Thematische games
BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2014, 12:55 
5. Bunny Kingdom (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Bij Flashpoint heb ik echt gevoel dat je een brandweerman bent. Een van de betere thematische spellen ondanks dat het een euro is. Ook goed met 2 spelers.

Bij Pandemie en het Verboden Eiland heb ik meer het gevoel dat het thema erop gelegd is. Al zijn het ook goede spellen.

Legende van Andor vind ik thematisch ook goed maar dan moet je vrouw wel een beetje van Lord of the Rings (fantasie) houden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Thematische games
BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2014, 13:26 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
Inderdaad Dead of Winter: A Crossroads Game.

Verboden Eiland vind ik wel erg licht. De hoeveelheid keuzes die je maakt zijn m.i. zeer beperkt. Ik zou in dat geval eerder kiezen voor Forbidden Desert / De Vergeten Stad.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Thematische games
BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2014, 14:34 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Als fantasy als thema geen bezwaar is zou ik Defenders of the Realm aanraden (we zitten nogal in de coöperatieve hoek met de aanbevelingen zie ik). Speeltijd is dan wel eerder rond de anderhalf uur. Tenzij het erg desastreus gaat natuurlijk :lol:

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Thematische games
BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2014, 14:47 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
De puur thematische spellen zijn volgens mij idd meestal ofwel coöps ofwel de echte Amerikaanse spellen waarbij mechanismen ondergeschikt zijn.
Een lekker thematische euro vind ik Ninjato. De mechanismen zijn dan niet altijd perfect thematisch te verklaren (I'm looking at you 'alarms' with extra treasures turning up) maar meestal wel. Het zit allemaal erg logisch in elkaar als je het thema snapt, ook de vaardigheiden bijv. Sun, Sea and Sand van Cwali is er nog zo één: bij het uitleggen verwijs ik de hele tijd naar het thema en zijn er geen echt abstracte mechanismen uit te leggen.
Scalen trouwens allebei mooi naar 2 of meer spelers en mijn vrouw vindt ze ook leuk.

Is dat zo ongeveer wat je zoekt? Of is dat niet thematisch genoeg?

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Thematische games
BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2014, 14:58 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
Overigens is Dead of Winter niet echt aan te raden voor twee personen, dus dan is, zoals WTULTC al aangaf, Flash Point een betere keuze. En er zijn genoeg uitbreiding voor beschikbaar, mocht je dat later willen.

Als je iets niet-coöperatiefs zoekt met wat meer thema: Lewis & Clark, Suburbia, Snowdonia.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Thematische games
BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2014, 15:02 
Gaming Dad

Berichten: 58
Woonplaats: Ninove
Misschien eens een kijkje nemen bij Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island? Speelduur is wel langer dan 1 uur, maar naar het schijnt is dit wel een goed thematisch spel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Thematische games
BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2014, 17:09 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Werp eens een blik op dit nieuwe deck building spel: http://eos-sama.com/products/demonslaye ... mt-kunlun/ (ben nog niet bekend met de inhoud, maar de setting lijkt me smaakvol en anders).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Thematische games
BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2014, 22:37 
Hell Yeah !!!
Avatar gebruiker

Berichten: 659
Woonplaats: Heusden (BE)
Bedankt voor de reacties en suggesties, leuk om te lezen. Ok, hier gaan we:

Er staan al een aanzienlijk aantal coops in de kast bij ons. Ten eerste omdat we graag samen spelen maar ook omdat je daar gemakkelijker in een thema geraakt. Flash point is daar inderdaad goed in. Ik had echt het gevoel een brandweerman te zijn.

Castaways en Robinson interesseren mij dus ook al een tijdje maar ik vrees de speelduur. Als circa 3 uur duren met 4 kan ik dat slechts met 1 bevriend koppel spelen. Voor ons andere gamevrienden is dat te veel.Daardoor staat Merchant en Merauders hier bijvoorbeeld ook al een jaar ongeopend in de kast maar die gaan we voor Essen toch nog proberen met 2 te spelen. Dus met 2 zou het dan echt maar rond een uur mogen zijn, anders geraken ze te weinig uit de kast. Wie van die 2 komt daarvan in de buurt?

Dead of winter heb ik al bekeken en vind ik interessant (ook je argumenten Dominique :thumbup: ) maar dat het niet goed met 2 speelt is wel minder.

Fantasy is geen probleem dus qua thema kan Defenders wel maar de 90 minuten games verkommeren nu al in de kast. so pass.

Ninjato heeft zeer afwisselende reviews, dit zou ik dus moeten spelen. Wie weet.

Demonslayer: Erwin waar heb je dit uitgehaald :) ? Het staat nog niet op BGG en is van een kleine publisher met enkele minder goed onthaalde spellen. Wat trouwens niks zegt van dit spel. Het heeft wel iets, ik zal hem bij de andere geselecteerde deckbuilders zetten om in Essen naar te zoeken en te bekijken. Aangezien hij in september verschijnt kan dit misschien wel lukken.

Card game of Oz: Interessant maar ik heb "Fairy tale games: Battle Royal" gebacked op Kickstarter. Dus eerst afwachten hoe dat speelt en hoe groot de gelijkenissen zijn.

Battle of souls: Ja Dominique wrijf het er maar in :roll: :D Die staat al een jaar hoog op mijn lijstje maar ik geraak er dus niet aan. Hij is hier niet verkrijgbaar (niet helemaal waar, 65€ bij een Engelsman). En de Amerikaanse winkels vragen 40$ verzending. Voor een 30$ spel. Dus helaas, tenzij jij me het spel nu gaat verkopen :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Thematische games
BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2014, 23:34 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
vdbmalmsteen schreef:
Demonslayer: Erwin waar heb je dit uitgehaald :) ? Het staat nog niet op BGG en is van een kleine publisher met enkele minder goed onthaalde spellen. Wat trouwens niks zegt van dit spel. Het heeft wel iets, ik zal hem bij de andere geselecteerde deckbuilders zetten om in Essen naar te zoeken en te bekijken. Aangezien hij in september verschijnt kan dit misschien wel lukken.


Ik werd toevallig vandaag benaderd door de uitgever.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Thematische games
BerichtGeplaatst: do 11 sep 2014, 01:18 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Claustrophobia is een twee speler Dungeon crawler. Erg geinig. Zit speltechnisch verrassend goed in elkaar..

Suburbia is genoemd maar vind ik behoorlijk euro. Tis wel een interessant en goed uitgewerkt thema.

Star Realms heeft een minimaal Space thema, maar is eigenlijk Ascension met damage.

Je zou Dungeon Twister eens kunnen proberen. Puzzle jezelf door een dungeon Ik vind de kaartspel implementatie onhandig, maar is wel 100% trouw aan het originele bordspel.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Thematische games
BerichtGeplaatst: do 11 sep 2014, 07:16 
Gaming Dad

Berichten: 58
Woonplaats: Ninove
Onlangs heb ik me Dungeon Petz gehaald. Qua thema ziet dit er dik in orde uit, maar ik heb het wel nog niet gespeeld.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Thematische games
BerichtGeplaatst: do 11 sep 2014, 08:47 
4. Die Burgen von Burgund (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 231
Woonplaats: Provincie Antwerpen
Lord of the Rings LCG


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Thematische games
BerichtGeplaatst: do 11 sep 2014, 11:50 
Avatar gebruiker

Berichten: 633
Woonplaats: Dordrecht
Robinson is al genoemd, in een uur red je het echt niet :lolno: , maar met 2 spelers die het spel kennen gaat het wel sneller dan 3 uur (ERG lang). Maar voldoet eigenlijk totaal niet aan je eisen wat betreft een uur.

Descent 2nd edition: je kan het met 2 spelen je kan korte sessies spelen en past binnen je thema. Duurt officieel 2 uur, maar je zou het per encounter op kunnen splitsen zit je aan een uur.

Zelf nog nooit gespeeld, maar K2?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
30 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Thematische games  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®