Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 21 jan 2015, 19:46 
Caballero

Berichten: 737
Woonplaats: Amersfoort
Ik heb recentelijk een paar potjes MDM gespeeld met alleen de startersset, en ben overtuigd geraakt van het spel. Dit had de aanschaf van een Gravity feed tot gevolg. Wat ik mij nu alleen afvraag is hoeveel dobbelstenen van elk van de helden ik nodig heb, om lekker te kunnen blijven spelen, en hoeveel ik er dus eventueel zou kunnen ruilen/verkopen. Graag jullie ervaringen en aanbevelingen!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 21 jan 2015, 20:34 
4. Ghost Stories (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Eigenlijk is dat heel lastig te zeggen. Ik heb zelf bij bijna alle karakters twee keer het maximum aantal dat een karakter mag hebben. Daarmee heb ik de vrijheid om - stel dat beide spelers Cyclops kiezen - beide te voorzien van het maximale aantal. In de praktijk is dat natuurlijk veel te veel, aangezien je meestal maar 2 of 3 dobbelstenen per karakter gebruikt. De max zit vaak op 4 of 5 per karakter.

Het ligt er dus maar net aan hoeveel vrijheid je wilt. Ik denk dat een stuk of 5 per karakter al heel aardig is en je veel mogelijkheden biedt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 10:10 
Condottiƫrre
Avatar gebruiker

Berichten: 944
Woonplaats: Tielt
Ik ben van mening dat je eigenlijk met drie dobbelstenen per karakter al genoeg hebt. Je mag bij meeste karakters er max 4 opleggen. Maar aangezien je bij 6 karakters tot 15 dobbelstenen en bij 8 karakters tot 20 dobbelstenen beperkt bent leg ik er maar zelden 4 op. Maar je hebt uiteraard wel zelf de vrijheid om daar in te kiezen. Ik speel meestal tegen iemand die ook een eigen set heeft.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 11:37 
7. Memoir '44 (2004)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Da's nog wel even een belangrijke toelichting op mijn post: Ik was bij die 5 stuks per karakter er van uitgegaan dat je speelt met iemand die geen eigen set heeft. Als je het met je partner wilt spelen bijvoorbeeld - doe ik voornamelijk - zou ik daar ongeveer voor gaan. Speel je veel met mensen met een eigen set, dan kun je het door twee delen en kom ik zoals je ziet tot ongeveer dezelfde conclusie als Pedro777. Zeker van de kaarten met een 6 of 7 gebruik ik vaak maar 1 of 2 dobbelstenen in een spel. Karakters die 2 of 3 energie nodig hebben vind ik vaak toch wel fijn om 3 dobbelstenen te hebben, in een enkel geval misschien 4, maar dat ligt aan de kaarteffecten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2015, 12:44 
Uno

Berichten: 1
om lekker te kunnen blijven spelen, en hoeveel ik er dus eventueel zou kunnen ruilen/verkopen. Graag jullie ervaringen en aanbevelingen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Marvel Dice Masters, hoeveel dobbelstenen nodig?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten


Tags

Dice Masters, Marvel, Marvel Dice Masters, Marvel: Dice Masters



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®