Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dark Tales
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2015, 11:17 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Onlangs stuitte ik op Dark Tales. Hij lijkt me wel leuk en ziet er ook leuk uit. Nu vroeg ik me af of sommigen hem al hebben gespeeld en wat jullie er van vinden? Ik twijfel om hem aan te kopen. Hebben jullie ook ervaring met de uitbreiding? Is deze een must bij dit spel of is het op zich alleenstaand al goed genoeg? Zijn er misschien andere spellen gelijkwaardig in deze soort die meer aan te raden zijn? Laatste tijd ben ik meer en meer op zoek naar leuke Card games. Alvast bedankt.

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dark Tales
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2015, 11:46 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ik heb het spel in Essen uitgeprobeerd, en ik vond er eigenlijk niet veel aan. Het ziet er inderdaad wel heel mooi uit, maar spellen zijn er toch om gespeeld te worden.

Je hebt een hand van drie(?) kaarten, waarvan je er elke beurt eentje mag uitspelen. Dat levert je dan een paar punten en/of fiches op, mede afhankelijk van welke kaarten er nog meer op tafel liggen (bij jou, soms ook bij anderen). En met die fiches kun je nog speciale dingen doen die nog een paar extra punten opleveren.
Al met al had ik niet het gevoel, dat ik veel te kiezen had, en de speciale eigenschappen van de diverse kaarten vond ik ook vrij saai: lange-termijn-strategie leek me niet echt mogelijk dus het geheel bleef bij relatief random kaarten opgooien en punten tellen.
Jammer, want de artwork trok me wel aan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dark Tales
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2015, 11:54 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Hier dezelfde ervaring als MAC-S. Spel was niet memorabel genoeg te onthouden in elk geval. Had vanwege de 3 kaarten niet het gevoel dat je iig echt invloed had op t spelverloop.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Dark Tales
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2015, 20:52 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 40
Dat is ook onze ervaring, weining interessante keuzes, en doordat je werkelijk voor alles een paar puntjes kreeg, heel veel gedoe met fiches.

_________________
"The only reason there's such a thing like morning in the first place is to keep night and afternoon from bumping into each other."


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dark Tales
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2015, 10:29 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Ik had al ergens een licht vermoeden. Jammer want inderdaad de kaarten zien er leuk en aanlokkelijk uit. Maar dat is inderdaad niet genoeg. De herspeelbaarheid is veel belangrijker. Hoe minder plaats je in de spellenkast hebt hoe kieskeuriger je word op dat vlak. :)

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dark Tales
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2015, 10:58 
Hazelnoot Ridder

Berichten: 631
Woonplaats: Diest (België)
kimm schreef:
Ik had al ergens een licht vermoeden. Jammer want inderdaad de kaarten zien er leuk en aanlokkelijk uit. Maar dat is inderdaad niet genoeg. De herspeelbaarheid is veel belangrijker. Hoe minder plaats je in de spellenkast hebt hoe kieskeuriger je word op dat vlak. :)


Hangt ervan af wat je wil natuurlijk. Ik merk dat wij als we eens lekker willen ontspannen niet zelden teruggrijpen naar Dark Tales, meestal met de Snow White uitbreiding erbovenop. Bovendien speelt dit erg lekker met z'n tweeën. Onze sessies hebben ondertussen ook aangetoond dat er toch meer onder de motorkap zit dan een eerste kennismaking doet vermoeden.

Misschien eens proefspelen?

_________________
https://detafelplakt.com/


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Dark Tales
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2015, 12:16 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
dominique schreef:
kimm schreef:
Ik had al ergens een licht vermoeden. Jammer want inderdaad de kaarten zien er leuk en aanlokkelijk uit. Maar dat is inderdaad niet genoeg. De herspeelbaarheid is veel belangrijker. Hoe minder plaats je in de spellenkast hebt hoe kieskeuriger je word op dat vlak. :)


Hangt ervan af wat je wil natuurlijk. Ik merk dat wij als we eens lekker willen ontspannen niet zelden teruggrijpen naar Dark Tales, meestal met de Snow White uitbreiding erbovenop. Bovendien speelt dit erg lekker met z'n tweeën. Onze sessies hebben ondertussen ook aangetoond dat er toch meer onder de motorkap zit dan een eerste kennismaking doet vermoeden.

Misschien eens proefspelen?


Ja dat is eigenlijk wel waar. Als ik het eens ergens zie liggen ga ik het ongetwijfeld toch eerst proberen.Die uitbreiding wat geeft dat voor extra's of veranderingen aan het spel?

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dark Tales
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2015, 13:13 
Hazelnoot Ridder

Berichten: 631
Woonplaats: Diest (België)
kimm schreef:
dominique schreef:
kimm schreef:
Ik had al ergens een licht vermoeden. Jammer want inderdaad de kaarten zien er leuk en aanlokkelijk uit. Maar dat is inderdaad niet genoeg. De herspeelbaarheid is veel belangrijker. Hoe minder plaats je in de spellenkast hebt hoe kieskeuriger je word op dat vlak. :)


Hangt ervan af wat je wil natuurlijk. Ik merk dat wij als we eens lekker willen ontspannen niet zelden teruggrijpen naar Dark Tales, meestal met de Snow White uitbreiding erbovenop. Bovendien speelt dit erg lekker met z'n tweeën. Onze sessies hebben ondertussen ook aangetoond dat er toch meer onder de motorkap zit dan een eerste kennismaking doet vermoeden.

Misschien eens proefspelen?


Ja dat is eigenlijk wel waar. Als ik het eens ergens zie liggen ga ik het ongetwijfeld toch eerst proberen.Die uitbreiding wat geeft dat voor extra's of veranderingen aan het spel?


Snow White is een extra deck van 24 kaarten, 2 extra doelkaarten, 2 goudstukfiches, 6 speciale voorwerpfiches en 33 extra puntenfiches.

Een van de doelkaarten vervangt de 'B1 - The Iron Army' doelkaart (enkel als je met de uitbreiding speelt). De Snow White doelkaart wordt aan de doelkaarten van het basisspel toegevoegd zodat je nu met 3 doelkaarten speelt in plaats van 2. De 24 kaarten worden gewoon mee in het basisdeck van Dark Tales geschud (daardoor wordt de speelduur wat langer - je kunt wel 10 willekeurige kaarten uit het basisdeck halen voordat je de uitbreiding toevoegt om de speelduur weer in te korten).

In de uitbreiding maken Sneeuwwitje (4 kaarten), de slechte koningin (4 kaarten), de toverspiegel (4 kaarten), de 7 dwergen (7 kaarten), de glazen kist (2 kaarten), de prins (2 kaarten) en het dwergenhuis (1 kaart) hun opwachting.

De kaarten:

Sneeuwwitje scoort 1 punt op het einde van je beurt en 2 als de prins ook in het spel is.

De slechte koningin mag 1 'Laced Bodice', 'Comb' of 'Poisoned Apple' uit de voorraad nemen en vervolgens 1 voorwerpfiche uitspelen.

Met de toverspiegel mag je de eerste 2 kaarten van de trekstapel bekijken, er eentje op hand nemen, de andere gedekt uit het spel verwijderen en een extra kaart uitspelen.

De dwergen scoren 1 punt per dwerg die in het spel is.

Met de glazen kist mag je een Sneeuwwitje kaart uit de aflegstapel op hand nemen.

De prins geeft je 1 goudstuk en 1 'Burning Shoe' fiche, je mag 1 voorwerpfiche uitspelen en je scoort 1 punt als Sneeuwwitje in het spel is; het dwergenhuis scoort 1 punt voor elke dwerg in het spel, maar je moet wel 1 punt inleveren voor elke Sneeuwwitje kaart in het spel.

De voorwerpen:

Laced Bodice (2): je scoort 2 punten als je dit voorwerp samen met een vrouwelijk karakter dayt in het spel is aflegt.

Comb (1): 1 'Comb' samen met een Sneeuwwitje kaart in het spel afleggen voor 1 goudstuk en 1 punt.

Poisoned Apple (1): als je de appel aflegt samen met een Sneeuwwitje kaart in het spel scoor je 3 punten.

Burning Shoe (2): als je deze aflegt, samen met alle slechte koninginnen in het spel, scoor je 3 punten per afgelegde koningin kaart.

Goudstukken leveren aan het einde van het spel, in combinatie met de nog resterende handkaarten bonuspunten op. 15 voor de eerste, 8 voor de tweede en 2 voor de derde speler.

_________________
https://detafelplakt.com/


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Dark Tales
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2015, 17:00 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Dankjewel Dominique voor de stevige uitleg. Als ik dit zo lees is een uitbreiding toch wel wenselijk als je overweegt dit spel aan te schaffen. Voor langer en meer speelgenot. Met de uitbreiding zie ik nog wel potentieel om inderdaad eens wat ontspannender partijtjes op tafel te leggen. Het lijkt zo ook nog wel doenbaar voor mijn boys. Als ik hem ergs zie ga ik hem toch eens spelen.

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Dark Tales  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten


Tags

Dark Tales



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®