Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




22 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015, 11:06 
PIONier

Berichten: 4
zijn er mensen die gezelschapspellen kennen die lijken op de legenden van andor ? we hebben de legenden van andor en vinden het een superspel bestaan er nog zulke spellen of is dit de enige in zijn soort ?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015, 11:35 
Avatar gebruiker
Precies als Legenden van Andor zal er niet zijn, maar als je een spel zoekt met een puzzel/reken-aspect in een fantasy-omgeving, dan is Mage Knight mogelijk ook iets voor je.
Misschien niet het eerste dat je verwacht, maar het heeft wel veel overeenkomsten, vooral in het uitdenken van de meest efficiënte strategie met de beperkte resources en tijd die je hebt.

In Mage Knight is deck-building wel belangrijk, maar ben je ook continu bezig met uit te denken of je beter je kaarten kunt besteden om te lopen, om te kopen, om te onderzoeken, of aan te vallen, je kunt er alle kanten mee op.


Laatst bijgewerkt door Gebruiker 4724 op wo 06 mei 2015, 12:18, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015, 11:41 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Ik heb Mage Knight en Andor beiden gespeeld en gehad. Andor heb ik na 3 spellen verkocht, sprak me totaal niet aan.
Daar spreekt Mage Knight me wel verschrikkelijk aan. Veel meer strategie, geen geforceerde track die verhoogt als je gaat vechten en vele malen moeilijker.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015, 12:28 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
Ik zou je ook Mage Knights aanraden maar kijk misschien eerst eens om het te spelen voor je beslist om het aan te kopen! Want er zijn inderdaad veel gelijkenissen maar er zijn natuurlijk ook verschillen!

Zijn er bepaalde zaken die je leuk/minder leuk vindt aan Andor? Dit geeft anderen ook een idee wat je er precies leuk of minder aan vindt en in welke richting te zoeken als iemand je een ander, gelijkaardig spel wil aanbevelen! :wink:

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015, 13:13 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Ik zou terughoudend zijn om mensen Mage Knight aan te raden voor je weet wat ze 'gewend zijn' qua spellen. Volgens mij heeft Mage Knight een erg stevig regelboek waar ook enige veelspelers de tanden op hebben stukgebeten, en een nog stevigere speelduur. De stap van Andor naar Mage Knight lijkt me heel groot om in 1 keer te doen! Misschien is Defenders of the Realm een mooi tussenstation? Net als Andor coöperatief en in een fantasy-setting (en wat mij betreft vele malen leuker :wink: ).

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015, 13:23 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
Daarom ook de vraag wat men precies leuk én wat men minder leuk vindt aan Andor! Ik had nog wel een aantal zaken waar ik had aan gedacht had om voor te stellen (oa ook Defenders) maar voor ik echt zaken aanraadt heb ik liever meer info! :wink:

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015, 20:49 
PIONier

Berichten: 4
alvast bedankt voor het antwoord .
de vraag is wat vinden we niet leuk aan andor dat is dat het soms iets te snel elkaar opvolgt van dingen die gebeuren ende tijdsdruk anderzijds maakt dit het net leuk .
wat ik zelf heel aangenaam vind is dat de spelregels in het spel zitten maar dit hoeft zeker niet. ook het verhaal in het spel vinden we leuk elk spel een andere legende/ verhaal .


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015, 21:18 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 93
Woonplaats: Almelo, Nederland
Wellicht kun je ook eens kijken naar Descent 2nd Edition.
Daarbij speelt 1 iemand de monsters(Overlord) en de anderen de heroes.
Koop daar forgotten souls expansie bij voor 15euro en het wordt een volledig cooperatief spel.

Andere optie wellicht Mice and Mystics? Ook een coop dungeon crawl.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015, 22:14 
PIONier

Berichten: 4
net de spelletjes eens bekeken en ze lijken me wel leuk maar ze hebben 1 nadeel namelijk dat ze allemaal in het engels zijn zouden toch liefst een nederlandstalig spel hebben


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015, 22:18 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
jonaenstevy schreef:
net de spelletjes eens bekeken en ze lijken me wel leuk maar ze hebben 1 nadeel namelijk dat ze allemaal in het engels zijn zouden toch liefst een nederlandstalig spel hebben

In de Ban van de Ring, boardgame. Heeft 2 uitbreidingen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 07 mei 2015, 09:45 
5. Ginkgopolis (2012)

Berichten: 748
Woonplaats: Mechelen
Een leuke is The Lord Of The Rings The Living Cardgame

Maar dat is natuurlijk een Engelstalig spel en een Cardgame

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 07 mei 2015, 09:55 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 93
Woonplaats: Almelo, Nederland
Pandemie misschien? Zelf nooit gespeeld maar is nederlandstalig en hoor er veel goeds over.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 07 mei 2015, 12:46 
Avatar gebruiker
Je kunt op boardgamegeek.com ook zoeken op verschillende categorieën en spelmechanismen, wellicht helpt dat om iets te vinden dat aan zou sluiten bij je smaak? De termen die bij Legenden van Andor horen zijn:

Subdomain: Thematic Games
Categories:
- Adventure
- Fantasy
- Fighting
- Puzzle
Mechanics:
- Area Movement
- Co-operative Play
- Dice Rolling
- Variable Player Powers

Zoeken doe je dan via: http://www.boardgamegeek.com/advsearch/boardgame en je kunt ook meteen kiezen voor tijd, aantal spelers en al het andere dat je belangrijk vindt :)

Ook handig, in category en mechanic kun je óók aanvinken wat je níet wil


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: do 07 mei 2015, 12:56 
8. Dixit (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 916
Woonplaats: Heemskerk
maartend schreef:
jonaenstevy schreef:
net de spelletjes eens bekeken en ze lijken me wel leuk maar ze hebben 1 nadeel namelijk dat ze allemaal in het engels zijn zouden toch liefst een nederlandstalig spel hebben

In de Ban van de Ring, boardgame. Heeft 2 uitbreidingen.


Een superspel, niet geheel vergelijkbaar, maar wel een aanrader.
Het heeft zelfs DRIE uitbreidingen :)

_________________
This is what happens when you find a stranger in the Alps!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2015, 19:39 
PIONier

Berichten: 4
Beste iedereen
jullie zijn superbedankt voor jullie reactie .
het spel in de ban van de ring gaan we zeker eens bekijken ook proberen we de site die gegeven is te bekijken maar dit is nog niet helemaal duidelijk


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
22 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - spel zoals de legenden van andor  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®