Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





38 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende

Legendary Marvel of Encounters?
Legendary Marvel 50%  50%  [ 12 ]
Legendary Encounters 50%  50%  [ 12 ]
Totaal aantal stemmen : 24
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 11 jul 2015, 11:19 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
Aangezien beide thema's mij totaal niet aanspreken had ik nooit eerder de Legendary bekeken. Gister kwam ik er toevallig langs en blijken beide hele toffe spellen te zijn. De gameplay lijkt me echt super gaaf! Maar kies je nou voor Marvel of voor Encounters en waarom?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 11 jul 2015, 11:39 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Bij mij gaf het thema volledig de doorslag (goed, en het feit dat toen ik Marvel Legendary kocht, Encounters nog niet eens uit was :wink: ). Ik heb nog een kast vol met Marvel comics staan van vroeger en vond dit meteen een leuk spel waarin het thema behoorlijk goed terugkwam. Encounters is gebaseerd op Alien geloof ik en dat spreekt me een stuk minder aan, heb misschien ooit eens de film gezien.

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 11 jul 2015, 12:29 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Encounters is een veel thematischere game dan het originele Legendary. Sowieso is dat een semi-coop, wat ik raar vind voor superhelden.

Encounters is zwaar thematisch, met de gesloten complex, objectives die je moet halen.. De mogelijkheid van chestbursters..

Wat uitgebreider.
http://ameritrash.nl/legendary-encounte ... -game-810/

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 11 jul 2015, 13:02 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Legendary heb ik thuis en dat vind ik een superspel. Ik overweeg nu om ook encounters aan te kopen.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 11 jul 2015, 13:13 
Condottiërre

Berichten: 908
Ik heb de Legendary al vaak gespeeld. Ik vind thematisch de Encounters sterker, en ook spannender met z'n momenten. De Marvel biedt dan weer veel meer variatie en geplay. Er zijn al een half dozijn uitbreidingen ofzo die telkens kaarten en nieuwe speciale krachten toevoegen. Nieuwe mogelijke combinaties. Voor Encounters is er voorlopig geen uitbreiding en het ziet er naar uit dat ze compatibel gaat zijn met de Predator base set. Heel leuk en thematisch, maar dan zit je met 2 basissets van een behoorlijke prijs. Akkoord, Marvel met alle uitbreidingen is nog duurder, maar je kan ze 1 per 1 aanschaffen, op je voorkeur en de predator is voornamelijk compatibel met Alien en niet zozeer een uitbreiding.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 11 jul 2015, 13:15 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 40
De thema's spreken mij ook geen van beide erg aan. Wij hebben Marvel, Encounters heb ik 1x gespeeld. Als je de ene kent is het geen probleem om de andere op te pikken - het spelsysteem komt behoorlijk overeen (en werkt in beide gevallen goed vind ik).

Marvel is veel vrolijker qua artwork, en ik vind het juist wel leuk dat het semi-cooperatief is. Je moet genoeg samenwerken om de mastermind te verslaan, maar niet teveel, want je wilt uiteindelijk natuurlijk ook winnen.

Encounters vond ik erg donker qua artwork (het schijnt ook eng/bloederig te zijn, maar het is zo donker allemaal dat me dat niet echt opviel). Het volledig coop is wel leuk, maar je kunt ook uitgeschakeld worden, en dat gebeurde bijna bij manlief in de tweede of derde beurt (hij had een chestburster opgelopen en die zou hem vermoorden, en hij had uit zijn hele kaartenstapel juist zo geschud dat iemand anders zijn bovenste kaart (de chestburster) kon vernietiegen). Die kans om eruit te liggen terwijl de rest nog een uur ofzo moet spelen was voor ons de dealbreaker, dat is gewoon niet leuk (vinden wij).

_________________
"The only reason there's such a thing like morning in the first place is to keep night and afternoon from bumping into each other."


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 11 jul 2015, 13:20 
Condottiërre

Berichten: 908
Polgara schreef:
...maar je kunt ook uitgeschakeld worden, en dat gebeurde bijna bij manlief in de tweede of derde beurt (hij had een chestburster opgelopen en die zou hem vermoorden, en hij had uit zijn hele kaartenstapel juist zo geschud dat iemand anders zijn bovenste kaart (de chestburster) kon vernietiegen). Die kans om eruit te liggen terwijl de rest nog een uur ofzo moet spelen was voor ons de dealbreaker, dat is gewoon niet leuk (vinden wij).


Dit ook. Iets dat vaker voorkomt bij meerdere spelers. Dat is inderdaad iets om rekening mee te houden. Ik speel encounters ofwel solo, of met 2, heel soms met 3, nooit meer met 4 of meer.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 11 jul 2015, 13:40 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
Ruud2009 schreef:
Encounters is een veel thematischere game dan het originele Legendary. Sowieso is dat een semi-coop, wat ik raar vind voor superhelden.

Encounters is zwaar thematisch, met de gesloten complex, objectives die je moet halen.. De mogelijkheid van chestbursters..

Wat uitgebreider.
http://ameritrash.nl/legendary-encounte ... -game-810/


Toffe review! Voor mij juist een pluspunt dat het goed speelbaar is met 1,2 of 3 mensen. Met meer speel ik toch niet vaak. Duidelijk dat jij voor Encounters gaat!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 11 jul 2015, 13:41 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
eateasse schreef:
Ik heb de Legendary al vaak gespeeld. Ik vind thematisch de Encounters sterker, en ook spannender met z'n momenten. De Marvel biedt dan weer veel meer variatie en geplay. Er zijn al een half dozijn uitbreidingen ofzo die telkens kaarten en nieuwe speciale krachten toevoegen. Nieuwe mogelijke combinaties. Voor Encounters is er voorlopig geen uitbreiding en het ziet er naar uit dat ze compatibel gaat zijn met de Predator base set. Heel leuk en thematisch, maar dan zit je met 2 basissets van een behoorlijke prijs. Akkoord, Marvel met alle uitbreidingen is nog duurder, maar je kan ze 1 per 1 aanschaffen, op je voorkeur en de predator is voornamelijk compatibel met Alien en niet zozeer een uitbreiding.


Al die uitbreidingen geven weer een plusje voor Marvel.....lastig hoor:)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 11 jul 2015, 13:42 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
Polgara schreef:
De thema's spreken mij ook geen van beide erg aan. Wij hebben Marvel, Encounters heb ik 1x gespeeld. Als je de ene kent is het geen probleem om de andere op te pikken - het spelsysteem komt behoorlijk overeen (en werkt in beide gevallen goed vind ik).

Marvel is veel vrolijker qua artwork, en ik vind het juist wel leuk dat het semi-cooperatief is. Je moet genoeg samenwerken om de mastermind te verslaan, maar niet teveel, want je wilt uiteindelijk natuurlijk ook winnen.

Encounters vond ik erg donker qua artwork (het schijnt ook eng/bloederig te zijn, maar het is zo donker allemaal dat me dat niet echt opviel). Het volledig coop is wel leuk, maar je kunt ook uitgeschakeld worden, en dat gebeurde bijna bij manlief in de tweede of derde beurt (hij had een chestburster opgelopen en die zou hem vermoorden, en hij had uit zijn hele kaartenstapel juist zo geschud dat iemand anders zijn bovenste kaart (de chestburster) kon vernietiegen). Die kans om eruit te liggen terwijl de rest nog een uur ofzo moet spelen was voor ons de dealbreaker, dat is gewoon niet leuk (vinden wij).



en coop of semi-coop klinkt me alle twee super leuk hahahahah.....eindeloze twijfelkont die ik ben:)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 11 jul 2015, 13:54 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Er komt verigens een uitbreiding van voor Legendary Encounters, en er komt inderdaad PRedator aan die ook te mixen valt.

Encounters is inderdaad wel lomp artwork.. je kan best mensen tegen komen waarbij aliens mensen verscheuren of hun hoofden doorboren.. Dit hindert mij niet.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2015, 11:38 
4. Ghost Stories (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Ik heb van de Legendary-serie alles staan, aangezien het veruit mijn meest gespeelde spel ooit is.

Ik vind eigenlijk Legendary Encounters beter en spannender dan de Marvel-versie, dus stiekem hoop ik dat bepaalde mechanics van Encounters in toekomstige uitbreidingen voor de Marvel editie overgenomen gaan worden.
Thematisch heb ik echter veel meer met Marvel (ik kan me van de Alien-films niets herinneren, dus ik twijfel of ik ze ooit gezien heb; gelukkig is dat geen enkele beperking om enorm van het spel te kunnen genieten). Beide titels bieden enorm veel variatie mogelijkheden; de Marvel-editie waarschijnlijk nog wat meer, door de hoeveelheid uitbreidingen. Als je voor Marvel gaat en je wilt snel gaan uitbreiden, neem dan als eerste Dark City erbij; dat is tot op heden de grootste uitbreiding (Secret Wars is onderweg en komt geloof ik komende maand of zo), maar biedt je wel zo gigantisch veel variatiemogelijkheden, dat je maanden vooruit kunt :wink:

Succes met deze lastige keuze!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2015, 11:53 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
Ik heb inmiddels toch maar gekozen voor Encounters. Daar lijkt iets meer enthousiasme voor te zijn...lijkt iets spannender te zijn.....uitbreidingen komen er aan.

Ik kan niet wachten om m te spelen!!!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2015, 12:29 
Condottiërre

Berichten: 908
suzanne24 schreef:
Ik heb inmiddels toch maar gekozen voor Encounters. Daar lijkt iets meer enthousiasme voor te zijn...lijkt iets spannender te zijn.....uitbreidingen komen er aan.

Ik kan niet wachten om m te spelen!!!



Wat wij altijd doen als we dit spelen is de soundtrack van de Alien opzetten. Werkt heel goed om je in de sfeer van het spel te krijgen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2015, 15:35 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
Ook trouwens niet vergeten dat normaal gezien (want is met een maand vertraagd gezien het normaal in juli ging uitkomen) in augustus Legendary Encounters: Predator uitkomt (de mijne is al besteld bij Worlds'End! :lol: ).

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
38 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Legendary Marvel of Encounters?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Legendary Marvel; Legendary Encounters



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®