Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




33 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 05 aug 2015, 23:49 
Rooster Booster

Berichten: 83
Woonplaats: Ridderkerk
Vanmiddag met mijn 10 jaar oude dochter het "kasteel-spel" gespeeld. Zoals rvlieshout ook aangaf, was de taalbarrière nu groter. Ik begon met haar met het 2de avontuur, wat me het "makkelijkste" avontuur, leek wat we dan met 2 karakters konden spelen.
Eerst legde ik uit welke fases er waren en hoe we konden aanvallen en dergelijke. Iets wat al snel in een spoedcursus Engels resulteerde waardoor ze de basis termen kon herkennen en begrijpen.
Het duurde allemaal wat langer, maar geduld leverde veel lol op!

We begonnen goed. We hoefden alleen maar op zoek naar een kamer, om daar een item te claimen en de bewakers in die kamer om te leggen... Easy? Not!! Na een paar kamers kwamen we een Alarm tegen (een val die ervoor zorgde dat er steeds meer extra monsters op het bord kwamen). Het de-activeren van het Alarm bleek enorm lastig (10 of hoger gooien met de 20-zijdige dobbelsteen, iets wat ons niet echt lukte). De dungeon liep vol met monsters, maar omdat we bezig waren met het Alarm konden we ze ook niet doden en... Andere kamers ontdekken.
Toen hebben we het Alarm maar gelaten voor wat het was, maar bij elke activatie kwam er weer een monster bij... Mijn dochter werd steeds wanhopiger.
Uiteindelijk de doel-kamer gevonden, met het item en ... Nog meer monsters!
Het zal je misschien verbazen, maar we brachten het er niet levend vanaf.

Mijn dochter zat naast me met rode wangetjes van de spanning. "Jammer dat het spel in het Engels is en niet in het Nederlands, pap. Maar het is wel een spannend spel... Morgen weer een potje?

Weer een middag goed besteed! :clap:


Ik weet niet hoe intens M&M geweest zou zijn. Maar ik ben zeer blij met castle ravenloft. Eerst dacht ik: "kamer ontdekken, maar 1 nieuw monster, kill, next...." Maar wat zat ik er naast! Deze game is intensief en spannend en als je niet oppast slaat het je zo op de grond en geeft het je nog een schop na. Een game waarin samenwerken een must is, terwijl iedereen ook zijn eigen acties heeft. Je moet er wel tegen kunnen dat je onder druk staat. :wave:

En verhaal zit er ook voldoende in. Met een beetje fantasie vliegen de pijlen om je oren, terwijl je opgejaagd wordt door reusachtige spinnen en zombies en je al vluchtend in een speer-val terecht komt. De tovenaar zet de kamer in lichterlaaie waardoor alle monsters verteren en de dief komt je bevrijden uit die nare val... Maar wat beweegt daar in de volgende kamer...??? :think: :o

:ster: :ster: :ster: :ster: :ster:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 13 aug 2015, 23:08 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
mastermage schreef:
Mijn dochter zat naast me met rode wangetjes van de spanning. "Jammer dat het spel in het Engels is en niet in het Nederlands, pap. Maar het is wel een spannend spel... Morgen weer een potje?

Prachtig! Daar geniet je als vader toch intens van!

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2015, 16:56 
Rooster Booster

Berichten: 83
Woonplaats: Ridderkerk
Zo, even een evaluatie van de afgelopen tijd. Jullie hebben me veel tips en advies gegeven over de game-keuze die ik had voorgelegd.
Inmiddels zijn we alweer een tijdje verder en wil ik jullie graag vertellen hoe het er nu voor staat met de keuze die ik gemaakt had: Castle Ravenloft: The boardgame.

Hoewel ik al eerder had aangegeven dat ik in het begin sceptisch was, is deze game nog steeds top pick van mijn oudste zoon (en van mij ook).
De dungeon die steeds weer anders is, de gevaren die naar ons worden toegegooid en de constante spanning met de dobbelsteen, vervelen na vele keren spelen nog steeds niet.
Wel heb ik naast de basis avonturen, ook diverse avonturen gemaakt door spelers/fans gedownload om kwam verhaal /opdracht iets meer variatie te hebben. Dit zal ik ook iedereen aanraden die de basis avonturen een aantal keren hebben gespeeld.

Vooralsnog nemen we nog steeds regelmatig onze zwaarden, bogen en magie mee de dungeon in om te zoeken naar schatten onder Castle Ravenloft...

Of het met mice and mystics anders was uitgepakt of misschien wel hetzelfde als spelervaring, dan weet ik niet. Maar dat deze game ons bevalt, ook na langere tijd, dat lijkt me duidelijk. :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
33 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Mice and mystics of castle Ravenloft  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

Castle Ravenloft, Mice and Mystics



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®