Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2015, 12:14 
PIONier
Avatar gebruiker

Berichten: 3
Hoi! Ik ben eindelijk begonnen aan het verzamelen van mijn eigen collectie boardgames. Ik ging er altijd vanuit dat spellen beter met twee of meer gingen dan alleen, maar valt weer mee dus.

Nu wil ik graag arkham horror of eldritch horror aanschaffen maar vind het moeilijk om te kiezen welke van de twee het beste bij me past. Ik heb eldritch al eens gespeeld(en vond het hartstikke leuk, grote fan van het lovecraft thema) en heb de mogelijkheid om het vaker te spelen met vrienden die het spel hebben misschien een reden om dan toch voor arkham te gaan? Als ik solo speel wil ik graag een wat langer spel met een goed diep verhaal en ik heb zelf het idee dat arkham horror daar beter bij past maar heb al meerdere keren gelezen dat eldritch beter is voor solo play.

De lange opzet tijd en vele regels die bij arkham horror zitten waar veel mensen over klagen zijn voor mij geen probleem als het betekend dat ik het spel vaak kan spelen zonder dat het saai wordt.

Welke van de twee raden jullie mij aan?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 29 sep 2015, 08:13 
Matroos

Berichten: 48
Woonplaats: Antwerpen
Solo play zou ik, tenzij het echt binnen Lovecraft moet zijn, eerder voor Mage Knight gaan. En als je toch zou moeten kiezen tussen die twee, sowieso Eldritch horror.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015, 13:34 
6. Android: Netrunner (2012)

Berichten: 174
Woonplaats: Ede
Sorry voor een late reactie.

Ik heb zelf met deze vraag gezeten en heb links en rechts reviews gelezen, vergelijkingen et cetera. Voor mij, de beslissing werd duidelijk na het lezen van deze column:

http://bathgaminggroup.com/2015/01/26/arkham-horror-vs-eldritch-horror/

Wat ook hielp:

http://boardgames.stackexchange.com/questions/24259/complexity-of-eldritch-horror-versus-arkham-horror

Goed. Dus, ja, ik kocht AH. Nu twee maanden in bezit - we hebben vier potjes co-op gedaan, en ik heb zes maal solitaire gedaan. Geen seconde spijt van. Inmiddels ook 'Curse of the Dark Pharao' erbij gekocht, en teveel geld uitgegeven aan character organisers en handige kaartenbakjes om alles beetje gestructureerd te maken.

Het enige dat ik ondertussen begin te denken is dat de 'big box' uitbreidingen teveel gaan zijn. Voorlopig denk ik dat we het bij de kleine houden om de tafel niet te vol te zetten - het is al een monster qua ruimte vreten.

EDIT - verder denkend - ik denk dat AH veel beter als solo spel is dan EH. Arkham is log, onhandig, lomp en neemt een enorm blok aan ruimte en tijd in beslag. Als je dit met meer spelers doet, dan heb je twee grote bezwaren:

1) Waar ga je 2-5 mensen vinden die net zo gek als jij zijn om 4-6 uur aan dit monster te gaan zitten?
2) Elk co-op spel lijdt aan het 'regelneef'-syndroom. Dat wil zeggen dat er heel vaak een situatie ontstaan waarin één speler de complete tactiek of strategie uitwerkt en orkestreert voor de hele groep. Dat is verstandig, het helpt en geeft je een betere kans op winnen. Het is alleen niet even leuk voor de 'andere' spelers. Omdat AH zo verneukeratief lastig is is dat daar meer zo dan bij andere spellen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015, 19:32 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Misschien een tikkie off topic maar er zijn in,iddls voor zowel EH als AH apps te downloaden die de card draw regelen. Jij geef aan met welke uitbreidingen je wilt spelen en als je een kaart moet trekken, regelt de app dat voor je. Scheelt tafelruimte zonder al die kaarten op tafel. Zelf vind ik al die kaarten en spulletjes wel leuk om Op tafel erbij te hebben, maar het is idd een aanslag op je ruimte, zeker als je met meer dan een uitbreiding speelt...


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 10 nov 2015, 05:18 
8. Civilization (1980)

Berichten: 174
Woonplaats: Ede
Voor mij is de ruimte voor de kaarten niet hét issue. Ik heb van die kaartenbakjes die alles heel handig en strak wegwerken zonder dat de (gesleevde) gladde stapels omvallen. Nee, het ruimte probleem zijn de extra speelborden van de 'big box' uitbreidingen. Innsmouth, Dunwich: dat nekt de tafelruimte.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Solo  
 Feed - Onderwerp - arkham horror of eldritch horror voor solo play?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

arkham horror, eldritch horror, solo



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®