Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





136 berichten | Pagina 8 van 10 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 04 maart 2016, 10:57 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Hoogspanning is Topper !!
Maar.... op papier kan deze met 6 personen.... alleen dat zou ik zeer afraden ! 4 is ideaal, 5 kan nog net.

Met 6 duurt het echt te lang voordat je aan de beurt bent, en ga je andere dingen doen als je er nog een paar tussen hebt zitten die alles uit zitten te tellen.

Maar zijn je spelgenoten spelers die snel kunnen beslissen, niet alles liggen door te rekenen, dan is het een geweldig tactisch spel met leuk biedingsmechanisme!

Ben minder enthousiast over de toegevoegde waarde van de extra kaarten/uitbreidingen..., basis spel is voldoende.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 04 maart 2016, 11:46 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
ja Hoogspanning/PowerGrid/Funkenschlag

Ja ook Torres, waar kan ik mijn lidmaatschapskaart laten printen?

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 04 maart 2016, 20:46 

Berichten: 756
Woonplaats: Utrecht - NL
EEMBC/Bongo schreef:
Ben minder enthousiast over de toegevoegde waarde van de extra kaarten/uitbreidingen..., basis spel is voldoende.


Da's ook een mening. Ik ben juist heel blij met de extra kaarten en andere uitbreidingen. Mede daardoor vind ik het spel na zo'n 40x spelen nog steeds net zo leuk als de eerste keer. Niet elke kaart is even nuttig, maar bijv. China/Noord Korea is erg de moeite waard. Maar ook Rusland, Indie, Scandinavie hebben leuke 'afwijkingen'. En als je het spel veel speelt zijn de andere fabriekskaarten ook fijn voor de afwisseling, omdat je daar anders op moet anticiperen. En met name met 2 spelers is de Robot uitbreiding een must.

Mijn 2 centjes.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 04 maart 2016, 23:10 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
MikeBzonderpuntje schreef:
EEMBC/Bongo schreef:
Ben minder enthousiast over de toegevoegde waarde van de extra kaarten/uitbreidingen..., basis spel is voldoende.


Da's ook een mening. Ik ben juist heel blij met de extra kaarten en andere uitbreidingen. Mede daardoor vind ik het spel na zo'n 40x spelen nog steeds net zo leuk als de eerste keer. Niet elke kaart is even nuttig, maar bijv. China/Noord Korea is erg de moeite waard. Maar ook Rusland, Indie, Scandinavie hebben leuke 'afwijkingen'. En als je het spel veel speelt zijn de andere fabriekskaarten ook fijn voor de afwisseling, omdat je daar anders op moet anticiperen. En met name met 2 spelers is de Robot uitbreiding een must.

Mijn 2 centjes.


Helemaal eens... maar als ik deze 4 keer per jaar speel zal het veel zijn, en in dat licht kun je nog wel ff vooruit met Duitsland/USA. De robot heb ik geen ervaring mee, maar hoor ik meer goede ervaringen over!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 05 maart 2016, 11:20 
Jakkiebak!

Berichten: 64
Hoogspanning of vorsten van florence zou wel eens het 3de kunnen worden.

Welk vinden jullie het beste? Het makkelijkst aan te leren voor beginnende spelers?...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 05 maart 2016, 11:26 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Peter1982 schreef:
Hoogspanning of vorsten van florence zou wel eens het 3de kunnen worden.

Welk vinden jullie het beste? Het makkelijkst aan te leren voor beginnende spelers?...

Hoogspanning.

Daarnaast:
Hoogspanning speel je het liefst met 3-5
Vorsten van Florence speel je met 4-5

Allebei topspellen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 05 maart 2016, 11:34 
Jakkiebak!

Berichten: 64
Imperial 2030 mag er ook bij. Dus de volgende keuze dringt zich op:

Vorsten van florence
Hoogspanning
Imperial 2030

Welk kan je het best eerst aanschaffen?
Kan je deze op termijn perfect alle 3 in huis hebben zonder het gevoel te hebben dat ze veel van elkaar weg hebben? Dan denk ik vooral aan vvf en hoogspanning..?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 05 maart 2016, 11:38 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Florence en Hoogspanning lijken totaal niet op elkaar. 2030 ken ik niet.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 05 maart 2016, 11:47 
Meeple

Berichten: 12
Vvf en hoogspanning lijken inderdaad niet echt op elkaar. De enige overeenkomst is dat er in beide spellen een biedronde plaatsvindt. Naar mijn mening is er in hoogspanning ook iets meer interactie tussen de spelers. Ik vind ze alletwee wel echte topspellen!

Als je beide op termijn zou willen aanschaffen, zou ik misschien eerst voor vvf gaan omdat de beschikbaarheid van dit spel een pak lager is (en op iets langere termijn dus waarschijnlijk helemaal niet meer nieuw te vinden zal zijn).


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 05 maart 2016, 11:50 
9. Tzolk'in: The Mayan Calendar (0)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Alle drie totaal verschillende spellen. Alle drie het best imo met 4. Zijn alle drie geen tweespeler spellen (al heeft VvF een tweespelervariant die ik nog niet geprobeerd heb). Alle drie zijn wel top. Al zijn er natuurlijk ook genoeg spelers die ze (alle drie? :P ) niks vinden. Maar alle drie zijn ze het waard om op termijn in huis te hebben ja.
VvF is niet duur nieuw te vinden bij The Gamefreak (gratis verzending).


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 05 maart 2016, 12:18 
9. Carcassonne (2000)

Berichten: 89
Woonplaats: Mechelen (B)
Peter1982 schreef:
Imperial 2030 mag er ook bij. Dus de volgende keuze dringt zich op:

Vorsten van florence
Hoogspanning
Imperial 2030

Welk kan je het best eerst aanschaffen?
Kan je deze op termijn perfect alle 3 in huis hebben zonder het gevoel te hebben dat ze veel van elkaar weg hebben? Dan denk ik vooral aan vvf en hoogspanning..?

Zo'n 2-3 jaar geleden stonden ze ook alle 3 op mijn wishlist, maar enkel Imperial 2030 is in de collectie gekomen. (mijn vriendin houdt blijkbaar niet van spellen met een biedmechanisme, vandaar).
Zelf wel enorm fan van Imperial 2030, en al menig Risk-speler-op-zoek-naar-wat-meer kunnen bekeren :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 05 maart 2016, 13:52 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Vorsten van Florence en Hoogspanning zijn de twee beste veilingspellen die er bestaan wat mij betreft.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 05 maart 2016, 14:59 
Jakkiebak!

Berichten: 64
Mac-S schreef:
Vorsten van Florence en Hoogspanning zijn de twee beste veilingspellen die er bestaan wat mij betreft.


Dus als je moest kiezen? :-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 05 maart 2016, 15:45 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Peter1982 schreef:
Mac-S schreef:
Vorsten van Florence en Hoogspanning zijn de twee beste veilingspellen die er bestaan wat mij betreft.


Dus als je moest kiezen? :-)

Goa. :twisted:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 05 maart 2016, 18:15 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
BaSL schreef:
Peter1982 schreef:
Mac-S schreef:
Vorsten van Florence en Hoogspanning zijn de twee beste veilingspellen die er bestaan wat mij betreft.


Dus als je moest kiezen? :-)

Goa. :twisted:

Zonder enige twijfel: Hoogspanning!
:ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ugeek:

Gisteren met drie gespeeld op de USA-kaart: spannend tot het einde (en niet kunnen winnen). Economie, schaarste, juiste moment kiezen, net dat beetje geld te kort hebben, ... Hoogspanning is een van de weinige spellen die van mij een 10 krijgen.

Zijn uitbreidingen nodig? Dat is een keuze die je zelf moet maken. Als je een spel dikwijls speelt, zijn uitbreidingen een fijne afwisseling. Gezien wij Hoogspanning graag en regelmatig spelen, geven de andere kaarten een zeer mooie variatie in spelervaring. Uitbreidingen zijn (wijsheid die pas komt na jaren verzamelen) enkel nodig bij een spel dat je veel speelt. Anders koop je beter een ander spel.

Ga je dan voor Hoogspanning of Hoogspanning Deluxe? Ik heb enkel de originele versie en heb Deluxe nog nooit gespeeld. Dus hierop kan ik geen antwoord geven.


_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
136 berichten | Pagina 8 van 10 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Welke spellen zou iedere bordspel-liefhebber moeten hebben?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®