Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 18 maart 2016, 02:55 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 81
Woonplaats: Brussel
Hallo,

Ik ben op zoek naar deckbuilding games die taalonafhankelijk zijn of nederlandstalig zijn.

Ik heb Dominion al, maar deze vind ik persoonlijk te droog.

Het enige spel dat ik gevonden heb is Cthulhu Realms (gebaseerd op Star Realms).
Dit spel heeft iconografie ipv taal. Is thematisch leuk en heeft mooie art.
Heeft iemand dit en is de iconografie goed uit te leggen?

Zijn er nog andere spellen die in aanmerking zouden komen?

Alvast bedankt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 maart 2016, 09:47 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
Briefcase ;)

Afbeelding

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door mazinho op vr 18 maart 2016, 12:04, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 18 maart 2016, 11:25 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
Ik vond de iconografie van Cthulhu Realms niet extreem duidelijk. Je moet vooral doorhebben dat zo'n beetje alle kaarten trigger-based zijn. Dat wil zeggen dat je bijv. eerst een kaart moet abjuren (trashen), of discarden of drawen om de ability op een andere kaart af te laten gaan.
Maar enfin, dat is een kwestie van een paar keer spelen.

Tegelijkertijd maken die triggers dat voor mij wel een dieper spel dan bijv. Star Realms. Er zijn meer combinaties mogelijk en die zijn niet alleen op kleur.

De regels zijn voor zover ik weet alleen in het Engels beschikbaar. Ik vond ze wel OK.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 maart 2016, 11:56 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 81
Woonplaats: Brussel
mazinho schreef:
Suitcase


Na wat zoeken kwam ik uit op 'briefcase'. Zal dat eens moeten bekijken. Bedankt, deze kende ik niet.

RvdH83 schreef:
Ik vond de iconografie van Cthulhu Realms niet extreem duidelijk. Je moet vooral doorhebben dat zo'n beetje alle kaarten trigger-based zijn. Dat wil zeggen dat je bijv. eerst een kaart moet abjuren (trashen), of discarden of drawen om de ability op een andere kaart af te laten gaan.
Maar enfin, dat is een kwestie van een paar keer spelen.

Tegelijkertijd maken die triggers dat voor mij wel een dieper spel dan bijv. Star Realms. Er zijn meer combinaties mogelijk en die zijn niet alleen op kleur.

De regels zijn voor zover ik weet alleen in het Engels beschikbaar. Ik vond ze wel OK.


Bedankt voor de uitleg. Iconografie is inderdaad een kwestie van een paar keer spelen.
Dat de regels in het Engels zijn is niet erg. Ik moet het spel toch uitleggen aan de anderen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 maart 2016, 12:06 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
En ik weet niet of je het een deckbuilder mag noemen, maar RFTG (Race for the Galaxy) is toch wel buiten categorie wat iconografie betreft...

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 19 maart 2016, 22:21 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Valeria Card Kingdom & Villages of Valeria zijn wat mij betreft echt top deckbuilders. Volledig taalonafhankelijke kaarten, aantrekkelijk fantasy thema, super mooi artwork! Beide spellen met n heel leuk mechanisme en wat het bijzonder maakt is het overkoepelend en verbindend "verhaallijn".

Beide spellen zijn van Daily Magic Games en uitgebracht via kickstarter. VCK is sinds begin dit jaar wereldwijd verspreid, maar in europa nog wel lastig aan te komen. Word ff zoeken...
VOV wordt september dit jaar uitgebracht.

DMG heeft verder nog in de pijplijn en wordt voor de zomer verwacht, waarschijnlijk als kortlopende KS campaigne en als vervolmaking van de trilogy : Quest of Valeria (pnp beschikbaar via bgg)

Houd deze 3 in de gaten, echt top!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 20 maart 2016, 01:04 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 81
Woonplaats: Brussel
Noviomagum schreef:
Valeria Card Kingdom & Villages of Valeria zijn wat mij betreft echt top deckbuilders. Volledig taalonafhankelijke kaarten, aantrekkelijk fantasy thema, super mooi artwork! Beide spellen met n heel leuk mechanisme en wat het bijzonder maakt is het overkoepelend en verbindend "verhaallijn".

Beide spellen zijn van Daily Magic Games en uitgebracht via kickstarter. VCK is sinds begin dit jaar wereldwijd verspreid, maar in europa nog wel lastig aan te komen. Word ff zoeken...
VOV wordt september dit jaar uitgebracht.

DMG heeft verder nog in de pijplijn en wordt voor de zomer verwacht, waarschijnlijk als kortlopende KS campaigne en als vervolmaking van de trilogy : Quest of Valeria (pnp beschikbaar via bgg)

Houd deze 3 in de gaten, echt top!


Bedankt voor de tip. Ik had op mijn YouTube-feed de playthrough van VoV zien passeren van Rahdo. Had er niet veel aandacht aan geschonken.

Maar ik zal het zeker eens bekijken. Thanks.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Deckbuilding games - Taalonafhankelijk of Nederlandstalig  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags

deckbuilding



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®