Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




51 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2016, 19:42 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Handig topic :thumbup:, net waar ik naar op zoek was. Vanavond ga ik Jamaica daarom proberen met 5 of 6 spelers! Mijn eigen suggestie, die volgens mij nog niet genoemd is hier, Ticket to Ride: Team Asia (deze kaart zit in map pack 1).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016, 13:48 
Jakkiebak!

Berichten: 63
Woonplaats: Hillegom
maxitaxi777 schreef:
Handig topic :thumbup:, net waar ik naar op zoek was. Vanavond ga ik Jamaica daarom proberen met 5 of 6 spelers! Mijn eigen suggestie, die volgens mij nog niet genoemd is hier, Ticket to Ride: Team Asia (deze kaart zit in map pack 1).


En hoe is Jamaica bevallen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016, 14:02 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
RvdH83 schreef:
EEMBC/Bongo schreef:
ah, idd... TM is max met 5...... die keren dat ik het gespeeld heb voelde het aan alsof ik op 10 man aan het wachten was vandaar....
En ja comment op downtime was gemaakt op TM (en Hoogspanning eig ook).


De downtime in Hoogspanning vind ik niet wezenlijk groter dan in Imperial (2030). Jij wel, begrijp ik?


Ja... miss neutraal gezien niet als je gaat klokken, maar voor mijn gevoel wel. Ik word een beetje heel kriebelig als mensen in hoogspanning tot 3 keer toe n hun beurt hun geld en verbindingen en centrales op de cent liggen uittellen, terwijl ze ook gemakkelijk in gemiddeldes kunnen rekenen...

Ik heb ook echt wel kritiekpuntjes op Imperial2030, maar dat spitst zich niet op downtime. Dat spitst zich meer op met wie speel je die. Bij deze is het echt killing als je speelt met een onervaren speler die bijv de goedkope aandelen net weer terug in de aanbieding gooit..... of meer aan het risken is dan Imp2030. Zelfde geld voor Game of Thrones bordspel trouwens.... denk ook super met 6.... maar wel met de juiste mensen aan tafel...

In deze zie ik die potentie echt wel bij deze spellen voor 6, maar zou ze niet gelijk aan iedereen aanraden. Heb ze allebei vaker gespeeld.. maar elke keer is het net niet eruit gekomen wat er in zit... dat is een beetje zonde.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016, 14:45 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
EEMBC/Bongo schreef:
RvdH83 schreef:
EEMBC/Bongo schreef:
ah, idd... TM is max met 5...... die keren dat ik het gespeeld heb voelde het aan alsof ik op 10 man aan het wachten was vandaar....
En ja comment op downtime was gemaakt op TM (en Hoogspanning eig ook).

De downtime in Hoogspanning vind ik niet wezenlijk groter dan in Imperial (2030). Jij wel, begrijp ik?

Ja... miss neutraal gezien niet als je gaat klokken, maar voor mijn gevoel wel. Ik word een beetje heel kriebelig als mensen in hoogspanning tot 3 keer toe n hun beurt hun geld en verbindingen en centrales op de cent liggen uittellen, terwijl ze ook gemakkelijk in gemiddeldes kunnen rekenen...

Dat valt hier wel mee, maar ik kan me zo indenken dat dat speler-afhankelijk is.

Voor 18xx heb ik een 6-tal rekenmachines gekocht. :o Ik heb recent nog geen Hoogspanning gespeeld, maar ik kan me zo indenken dat ik dan ook ieder gewoon een rekenmachine geef. Zeker tegen het einde van de avond als mensen moe zijn duurt rekenen gewoon langer.

EEMBC/Bongo schreef:
Ik heb ook echt wel kritiekpuntjes op Imperial2030, maar dat spitst zich niet op downtime. Dat spitst zich meer op met wie speel je die. Bij deze is het echt killing als je speelt met een onervaren speler die bijv de goedkope aandelen net weer terug in de aanbieding gooit..... of meer aan het risken is dan Imp2030.

Ik heb alleen Imperial gespeeld, maar daar is dit niet heel anders. Je moet wel doorhebben dat het een aandelenspel is. De eerste keer heb je no clue wat je aan het doen bent en waar je op moet letten. Waar ik me vooral aan stoor is als mensen niet opletten. Je kunt dit spel echt supersnel spelen, aangezien de meeste acties vrij eenvoudig zijn. Een uur moet gewoon kunnen. Tempo! :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016, 15:11 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 184
Woonplaats: BE - Boutersem
RvdH83 schreef:
Ik heb recent nog geen Hoogspanning gespeeld, maar ik kan me zo indenken dat ik dan ook ieder gewoon een rekenmachine geef. Zeker tegen het einde van de avond als mensen moe zijn duurt rekenen gewoon langer.


Volgens mijn geekbuddies is Hoogspanning een spel dat ik heel leuk zou moeten vinden maar dit is dus de reden waarom ik het absoluut niet leuk vind. Ik ben van nature uit al iemand die zijn acties probeert te optimaliseren en als je daar dan rekenmachines moet voor bovenhalen, lijkt het me meer op een wiskundetoets oplossen en zeg nu zelf, wie vindt er dat nu leuk? :geek:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016, 15:13 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
RvdH83 schreef:
Dat valt hier wel mee, maar ik kan me zo indenken dat dat speler-afhankelijk is.

Voor 18xx heb ik een 6-tal rekenmachines gekocht. :o Ik heb recent nog geen Hoogspanning gespeeld, maar ik kan me zo indenken dat ik dan ook ieder gewoon een rekenmachine geef. Zeker tegen het einde van de avond als mensen moe zijn duurt rekenen gewoon langer.

Oh ?? Dan weet ik eig niet of dat ten goede komt van het spel of niet.....
Ik vind het heel simpel hoor... centrales kosten bijv 15.. dus stel je wilt er 3 hebben.. ff goed kijken... nou gemiddeld centrale plus verbinding... 23 a 24... ah je moet ongeveer 75 hebben... heb ik dat? ok klaar... weet je ook hoe ver je kunt gaan met bieden. Maar omdat allemaal te gaan rekenen met het bieden.. en daarna nog een keer als je aan de beurt bent.... en dan oh nee... die centrale is dan goedkoper... oh op tip van een ander word nog gekeken naar andere route.... en dat met 6 man... draag mij maar weg!.

RvdH83 schreef:
Ik heb alleen Imperial gespeeld, maar daar is dit niet heel anders. Je moet wel doorhebben dat het een aandelenspel is. De eerste keer heb je no clue wat je aan het doen bent en waar je op moet letten. Waar ik me vooral aan stoor is als mensen niet opletten. Je kunt dit spel echt supersnel spelen, aangezien de meeste acties vrij eenvoudig zijn. Een uur moet gewoon kunnen. Tempo! :)

+1 !! hup tempo!

In deze zou je meer met de game-cube moeten gaan spelen... heb er geen ervaring mee... maar lijkt me wel wat.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016, 15:38 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
murzim schreef:
RvdH83 schreef:
Ik heb recent nog geen Hoogspanning gespeeld, maar ik kan me zo indenken dat ik dan ook ieder gewoon een rekenmachine geef. Zeker tegen het einde van de avond als mensen moe zijn duurt rekenen gewoon langer.


Volgens mijn geekbuddies is Hoogspanning een spel dat ik heel leuk zou moeten vinden maar dit is dus de reden waarom ik het absoluut niet leuk vind. Ik ben van nature uit al iemand die zijn acties probeert te optimaliseren en als je daar dan rekenmachines moet voor bovenhalen, lijkt het me meer op een wiskundetoets oplossen en zeg nu zelf, wie vindt er dat nu leuk? :geek:


Ik!
Ik kan prima mijn zetten optimaliseren, en optellen onder de honderd kan ik ook nog wel.
Waar komt dat ontzettende gerekenmachine dan vandaan?

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016, 16:01 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
stp schreef:
maxitaxi777 schreef:
Handig topic :thumbup:, net waar ik naar op zoek was. Vanavond ga ik Jamaica daarom proberen met 5 of 6 spelers! Mijn eigen suggestie, die volgens mij nog niet genoemd is hier, Ticket to Ride: Team Asia (deze kaart zit in map pack 1).


En hoe is Jamaica bevallen?


Deze beviel wel idd :). Voor mij persoonlijk zo nu en dan iets te veel toeval, maar andere spelers aan de tafel houden weer niet van gereken en het op voorhand uitdenken van enkele zetten. Dit is nou typisch zo´n spel waar je van beurt tot beurt bepaalt wat je doet. Opstarten ging alleen wat moeizaam, omdat voor sommige spelers het aantal regels hier al wel maximaal was. Na twee rondjes had iedereen m door en speelde het vlot weg!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016, 16:13 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
De meeste mensen kunnen prima rekenen, maar zo tegen een uur of 1 als je al uren aan het rekenen bent, dan gaan mensen gewoon stuk. Zo'n apparaat zegt je hoeveel het is, sneller dan de meeste mensen kunnen rekenen. Dan kun je je aandacht bij de beslissingen houden ipv bij het reken-aspect. Zeker bij 18xx waarin je vaak even moet weten hoeveel aandelen je moet verkopen om een aantal andere aandelen te kunnen kopen en/of wil weten op welke PAR-value je een nieuwe corporation wil starten. En/of wil weten wat een andere speler gaat doen. Ik heb helemaal geen zin om dat uit m'n hoofd te doen.

Het gaat niet om het kunnen rekenen, het gaat om het willen. Als ik aan het spelen ben, wil ik niet rekenen, maar beslissingen nemen. Daarom een rekenmachine.

Ik besteed mijn aandacht in spellen ook liever aan het bepalen wat de andere mensen aan tafel gaan doen. Specifiek in Hoogspanning: welke steden willen zij bebouwen? In welke centrales hebben zij de meeste interesse en hoeveel zijn ze daar voor bereid te betalen? Kan ik ze dwingen om meer te betalen en/of een slechtere centrale te nemen? Waar eindigt iedereen in turn-order? Etcetera.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016, 17:01 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
RvdH83 schreef:
De meeste mensen kunnen prima rekenen, maar zo tegen een uur of 1 als je al uren aan het rekenen bent, dan gaan mensen gewoon stuk. Zo'n apparaat zegt je hoeveel het is, sneller dan de meeste mensen kunnen rekenen. Dan kun je je aandacht bij de beslissingen houden ipv bij het reken-aspect. Zeker bij 18xx waarin je vaak even moet weten hoeveel aandelen je moet verkopen om een aantal andere aandelen te kunnen kopen en/of wil weten op welke PAR-value je een nieuwe corporation wil starten. En/of wil weten wat een andere speler gaat doen. Ik heb helemaal geen zin om dat uit m'n hoofd te doen.

Het gaat niet om het kunnen rekenen, het gaat om het willen. Als ik aan het spelen ben, wil ik niet rekenen, maar beslissingen nemen. Daarom een rekenmachine.

Ik besteed mijn aandacht in spellen ook liever aan het bepalen wat de andere mensen aan tafel gaan doen. Specifiek in Hoogspanning: welke steden willen zij bebouwen? In welke centrales hebben zij de meeste interesse en hoeveel zijn ze daar voor bereid te betalen? Kan ik ze dwingen om meer te betalen en/of een slechtere centrale te nemen? Waar eindigt iedereen in turn-order? Etcetera.


Helemaal mee eens, in HS heb ik dat ook. Maar ik zie nog steeds niet in waarom je je zo zou verliezen in 'zoveel' gereken. Volgens mij is kunnen schatten, blijkbaar, een groot goed.
>>Ongeveer zoveel voor grondstoffen, twee huisjes voor zoveel en ongeveer zoveel voor de verbindingen. Dan hou ik X over voor deze centrale. Klaar! en als ik een keer een misser maak, een huisje minder.<<

Of kunnen mensen zich niet neerleggen bij het feit dat ze een keer mis zitten en een huisje niet kunnen bouwen?
Als je echt zo'n regelaar bent, dat dat je hele avond verknalt en je dus alles tot achter de komma gaat uitrekenen, dan moet je inderdaad eens bedenken dat je door al dat gereken de avond van je tafelgenoten waarschijnlijk naar de filistijnen helpt.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016, 17:40 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Als starter van dot topic wil ik mensen er op wijzen dat we het hebben over geschikte spellen voor/vanaf 6 spelers. Of mensen wel of niet moeten kunnen rekenen en of spellen wel of niet lang duren is denk ik dan niet van toepassing voor dit onderwerp.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016, 19:30 
Grote Dienaar

Berichten: 130
Woonplaats: Zichem
Spelletje wat ik hier mis,
maar dat waarschijnlijk moeilijk te vinden zal zijn,
wegens oud: Shark.
Wat dobbelen, wat aandelen kopen/verkopen,
meeleven met iedere worp, een coalitie vormen
en even vlug weer verbreken.
En vergeet het leedvermaak niet....
Tot 6 personen, meer gaat niet.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2016, 15:25 
Veenboer

Berichten: 170
Woonplaats: Utrecht
Salem, dit is een kickstarter project geweest maar je de game bestellen via de developer's site. Het idee van weerwolven maar met een zeer leuke en snelle spelmechaniek. Ik en mijn vrienden zijn er in ieder geval erg lyrisch over.

Vergeten te vermelden, speelt al vanaf 4 spelers tot 12.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 23 jun 2016, 11:14 
Jakkiebak!

Berichten: 63
Woonplaats: Hillegom
kyozu8 schreef:
Salem, dit is een kickstarter project geweest maar je de game bestellen via de developer's site. Het idee van weerwolven maar met een zeer leuke en snelle spelmechaniek. Ik en mijn vrienden zijn er in ieder geval erg lyrisch over.

Vergeten te vermelden, speelt al vanaf 4 spelers tot 12.


Ziet er qua materiaal erg fraai uit. Jammer alleen om voor een kaartspelletje bijna $40,- te betalen via hun site (shipping van $19,50....)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jun 2016, 00:12 
Avatar gebruiker

Berichten: 380
Woonplaats: Doetinchem
Niet zo uitputtend als dit topic nu al is, maar wellicht biedt mijn blog nog wat ideeën:

http://www.spellenwijs.nl/2016/04/leuke-gezelschapsspellen-voor-6-personen/

Ik zou daar trouwens nog Caverna en Steampunk Rally aan toe willen voegen.

Succes!

_________________
Bezoek Spellenwijs.nl voor reviews, interviews, tips en meer of volg me op Instagram of Facebook!


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
51 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Geschikt spel voor 6 spelers  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®