Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





51 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2016, 02:21 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Ik ben opzoek naar spellen die geschikt zijn voor of vanaf 6 spelers. Ik ben zelf een ervaren speler en heb diverse "expert" spellen die je met 6 spelers kunt spelen.

Toch ben ik opzoek naar het lichtere werk voor mijn medespelers die graag meespelen voor de lol en niet zo zeer voor het winnen. Het moet dan ook luchtig zijn, nodige interactie hebben en weinig downtime.

Wat ik al bezit en in de smaak valt is o.a. Dixit, Mysterium & king of Tokio. Als jullie leuke tips hebben hoor ik het graag!


Verzonden vanaf mijn iPhone 5S
met behulp van Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2016, 06:03 
10. El Capitán (0)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Finstere Flure. Zelf nog niet gespeeld dus ook niet met 6 of 7, maar deze lijkt me wel geschikt. Binnenkort ga ik hem eens spelen met mijn kids en dan weet ik meer. Alhoewel ik dan nog steeds niet zal weten hoe hij speelt met 6 :mrgreen:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2016, 06:59 
Garnaal

Berichten: 369
Woonplaats: Duffel (België )
Mission Red Planed 2de editie beantwoord volledig aan je eisen.
Bedriegers Bedrogen, Jungel Speed, De Mol deze laatste zou ik zelfs niet met minder spelen.
Ik heb hier nog Steampunck Rally liggen maar ik weet niet dat die leuk is met 6 ondanks dat je hem wel met 6 personen kan spelen.
Als ik er op nog meer kom zal ik er nog bijposten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2016, 07:15 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 184
Woonplaats: BE - Boutersem
Codenames vind ik persoonlijk het beste met 6 spelers! Zowel voor veelspelers als occasionele spelers heel leuk.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2016, 08:03 
Ludo ergo sum
Avatar gebruiker

Berichten: 373
Woonplaats: Utrecht
Between two Cities lijkt aan je eisen te voldoen. Kost een half uur, mensen doen hun acties tegelijk, dus geen downtime, je moet overleggen met de linker en de rechter buurman, en als je de seating randomizer gebruikt, heb je ook vaan andere buren.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2016, 08:29 
3. Splendor (2014)

Berichten: 156
Woonplaats: Dordrecht
7 Wonders is prima te doen met zijn zevenen en is niet heel lastig.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2016, 09:07 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
BANG! the dice game?

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2016, 09:15 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4134
Woonplaats: Geldrop/NL
Saboteur,
Jamaica
Spyfall
1 nacht WW
Colt Express
Kutschfahrt zu Teufelsberg
River Dragons
Lost Temple
Trans Amerika / Europa
Bluff im Zoo
Take 10
Koehandel master
Bokken schieten
Lemming maffia
Wie is de ezel?
Tutto
Pinguin Party
Mahé
Get Nuts
Qwinto
Cup King
Take 5
Fluxx
Augustus
Graantje de voorste
Get bit!
Kakkerlakkensalade
Kakkerlakkenpoker
Gubs
Spacebeans


Hopelijk zit er wat voor je tussen. :geek:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2016, 09:25 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
+1 voor Between Two Cities, Saboteur, Bang: the dice game, Jamaïca en 7 Wonders.
Deze doen het altijd goed bij de casual grote groepen waar ik wel eens mee speel (vnl collega's die doorgaans geen spellen spelen).

Waarbij 7 Wonders waarschijnlijk het meest rules heavy is en het minst geschikt om gewoon lekker lol te hebben. Maar als ervaren gamer is dat spel je wss niet onbekend. :wink:

Als het ook partygames mogen zijn, raad ten zeerste Time's up en Codenames aan. Vooral bij die eerste is het altijd lachen geblazen, Codenames is iets serieuzer, maar zeker ook erg lollig.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2016, 09:48 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Codenames bezit ik en vind ik vooral dat je vaak te lang naar kaarten zit te staren waardoor er snel lange stiltes kunnen en zullen vallen (dat is mijn ervaring).

7 wondere ooit gehad en weg gedaan want het trekt mij persoonlijk al niet gezien ja vrij auti op je eilandje bezig bent.

Between to cities vind ik vergelijkbaar met 7w in dit geval want je bent vooral met je buurman of vrouw bezig en met de rest van de spelers heb je dan eigenlijk geen contact meer.

Wil niet alles afkraken maar dit speelt al allemaal mee in hoe lastig het is om het geschikte spel te vinden.


Verzonden vanaf mijn iPhone 5S
met behulp van Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2016, 09:51 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
rober schreef:
Saboteur,
Jamaica
Spyfall
1 nacht WW
Colt Express
Kutschfahrt zu Teufelsberg
River Dragons
Lost Temple
Trans Amerika / Europa
Bluff im Zoo
Take 10
Koehandel master
Bokken schieten
Lemming maffia
Wie is de ezel?
Tutto
Pinguin Party
Mahé
Get Nuts
Qwinto
Cup King
Take 5
Fluxx
Augustus
Graantje de voorste
Get bit!
Kakkerlakkensalade
Kakkerlakkenpoker
Gubs
Spacebeans


Hopelijk zit er wat voor je tussen. :geek:


Zal deze lijst een doorlopen staan veel kleine snelle en spelletjes bij, wie weet iets wat de interesse wekt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2016, 10:00 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
De meeste keren dat ik spellen speel met zoveel spelers, zitten er ook kinderen in het gezelschap. Daar doen Saboteur en Diamant het heel goed. Met "casual" spelers zou dit ook prima moeten werken.
Als je wat meer tijd hebt, is Formula Dé ook een optie, maar hoe meer spelers, hoe meer downtime. Ligt aan je gezelschap of dit een goed idee is (maar dat geldt voor elk ander spel ook natuurlijk!)

Met alleen maar gamers is The Resistance (De Mol) heel erg goed. Voor de "casual" spelers kan dit ook prima, mits ze bestand zijn tegen het liegen en beschuldigen wat er bij dit spel nou eenmaal bijhoort.
Codenames en Spyfall doen het bij ons ook goed, dit zijn "party games with brains" dus kunnen best lollig zijn, maar vaak is het ook even stil omdat iemand na moet denken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2016, 10:40 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
Dus de voorwaarden zijn minimum 6 spelers, licht, luchtig, interactie tussen de spelers en weinig downtime. Voor de meeste zaken is dat geen probleem, enkel het "lichte" kan misschien voor jou en voor mij iets anders betekenen. :)

Eerste die me hoe dan ook te binnen schiet, is Tiki Mountain maar ook Rattus (met expantie Rattus Africanus), Steampunk Rally (tot 8 spelers zelfs), How To Serve Man zou je kunnen checken.

Zaken die ik zelf soms speel (met veelspelers én ook nieuwelingen maar die niet 100% voldoen aan jouw vraag, vooral het "lichte" zal hier vaak parten spelen) en die toch goed ontvangen worden, zijn Cyclades (met Titans expantie), Zombicide (welke versie dan ook maar is natuurlijk co-op), Fief: France 1429 (hier is het lichte en misschien downtime wel een probleem maar super spel), Conquest of Planet Earth (met Apocalypse expantie), Euphoria: Build a better Dystopia (ook hier kunnen luchtig en downtime misschien niet kloppen), Keyflower, History of the World (ga je wel enkel vinden 2e hands en kan misschien qua downtime ook niet kloppen, hangt af van jouw en je spelers hun mening hierover), Scoville (bijna vergeten maar eigenlijk superleuk spel en op zich kon ik deze ook bij de eerste gepost hebben), Centauri Saga (met expantie). Hou er vooral bij de tweede groep spellen rekening mee dat meningen kunnen verschillen over bepaalde zaken die je gevraagd had, jouw groep kan er anders tegenover staan dan de groepen waar ik mee speel. :wink:

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2016, 13:55 
Veenboer

Berichten: 168
Woonplaats: Heteren
aan wat al gezegd was boven kan ik toevoegen Camel Up. Dit spel is licht een schaalt zich heel goed met 6 spelers met weinig downtime.

Andere spellen die ik heel leuk met z'n zessen vind zijn: Peloponnes met uitbr., Lords of Waterdeep met uitbr. en Keyflower. Die zijn toch ietjes zwaarder maar ik speel ze ook met non-gamers af een toe en dat gaat prima.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2016, 14:26 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
Hier wordt altijd de grap gemaakt dat Keyflower een fillertje is, maar het m.i. echt geen licht spel. Je hebt elke beurt vrij veel mogelijkheden en dat kan nogal overweldigend zijn, zeker voor nieuwe spelers.

Hoogspanning of iets als Railways of the World, hoewel beiden niet echt licht, zijn dan toch een stuk eenvoudiger in gameplay.

Ik denk eerder aan spelletjes als Coup, 7 Wonders, Wizard, The Resistance, For Sale.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
51 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Geschikt spel voor 6 spelers  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®