Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





20 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2

welke civ game is jouw favoriet en waarom?
Trought the ages 28%  28%  [ 11 ]
Nations 13%  13%  [ 5 ]
Sid Meijer's civilization 25%  25%  [ 10 ]
age of empires 3 8%  8%  [ 3 ]
anders 28%  28%  [ 11 ]
Totaal aantal stemmen : 40
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 jul 2016, 17:50 
2. Through the Ages: A New Story of Civilization (2015)

Berichten: 13
Woonplaats: Nijmegen
Through the Ages is m.i. veel beter dan Nations. dat laatste is even leuk, maar blijkt dan niet verder te komen dan een 'je steeds aanpassen aan de tactische omstandigheden'. Het voelt nauwelijks als een opbouwspel, en heeft toch haar leukste elementen van voorbeeld Through the Ages gepikt.. TtA is echt geweldig, vooral met 2 of 3 spelers, en de nieuwe versie is nog iets beter. Je mist de kaart niet, en de oorlog is spannend, vooral als dreiging, terwijl het grootste deel van het spel toch over opbouwen en efficiënt met (altijd te krappe) recourses omgaan gaat.

Grappig dat hier het oude oorspronkelijke Civilization niet bij staat. (Francis Tresham). Dat is toch de moeder van alle beschavingsspellen. Heel elegant, alleen veel te lang, helaas.

Imperial Settlers, ook wat minder diep, maar toch erg leuk. Vooral met 1 of 2. Verslavend.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 16 jul 2016, 15:01 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
cherksken schreef:
1. Ik ben een enorm grote fan van Innovation, misschien geen CIV-spel zoals de andere, omdat het uitsluitend de focus legt op de vooruitgang in je 'gebied' en je geen enkele rekening hoeft te houden met het voeden/gelukkig houden van je bevolking of met territoriale twisten.
Wanneer wij het echter spelen hebben we altijd het gevoel van bezig te zijn met het ontwikkelen van onze beschaving, dus daarom schaar ik het onder de CIV-games.


Innovation schaar ik ook zeker wel onder de civilization spellen.

Voor mij is Innovation alleen te tactisch. Ik vind dat er te weinig strategie in zit om me te kunnen boeien. Ik speel dan liever tableau-builders als Pax Porfiriana, Race for the Galaxy of Glory to Rome.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2016, 21:20 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
Iedereen bedankt voor het stemmen en meedenken.

Trough the ages is een beetje in aanzien gestegen. En ook naar Clash of cultures ben ik heel benieuwd. Gelukkig heb ik de kans om die komende vrijdag te spelen!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 jul 2016, 11:23 
9. Carcassonne (2000)

Berichten: 89
Woonplaats: Mechelen (B)
suzanne24 schreef:
Iedereen bedankt voor het stemmen en meedenken.

Trough the ages is een beetje in aanzien gestegen. En ook naar Clash of cultures ben ik heel benieuwd. Gelukkig heb ik de kans om die komende vrijdag te spelen!


Veel plezier!! Laat ons weten wat je ervan vindt :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 jul 2016, 11:50 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
Ik vond m echt super tof! Wat een gaaf spel zeg!

Nu heb ik de laatste dagen heel wat mooie epische spellen mogen spelen (Clash of Cultures, Xia, Runewars, Zombicide). Dus mijn hoofd zit een beetje vol met welke nou het leukst was. Maar Clash heeft zeker een diepe indruk achter gelaten.

Heel gaaf om je eigen stad te zien ontstaan (letterlijk). En al die technologieën zijn zo gaaf dat het heel moeilijk kiezen is. We hebben vrij weinig battles gehad maar ook dat systeem was erg leuk.

We speelden inclusief uitbreiding. Ik zie absoluut dat die het veel leuker maakt. En dat ie niet te koop is (tenzij je een vermogen betaald) maakt dat ik niet helemaal zeker ben of dit spel in mijn collectie zal komen.

Maar heel erg bedankt dat jullie mij op dit spel hebben gewezen!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
20 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Welk civilization spel is jouw favoriet (en waarom)?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: wouterh en 4 gasten


Tags

Civilization



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®