Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





35 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 29 sep 2016, 13:10 
Professor Pimpel

Berichten: 215
Woonplaats: Amersfoort
EEMBC/Bongo schreef:
Bart schreef:
EEMBC/Bongo schreef:
De enige variant van KvC die ik speel is de reis editie.... stel dat het een hele week gaat regenen, tja... dan komt die miss nog op tafel ;)

Een spel dat je mogelijk een ganse week zal spelen, is dan toch een goed spel, niet?


Nee... dan komt KvC miss op tafel nadat we 3 keer Fresco, Mr Jack pocket, 5 keer Targi, VivaJava, 20* sushi go, 2* Cluedo reiseditie, en 5* San Juan hebben gespeeld.. ;)

Ik wil KvC echt niet afbranden hoor... is het spel waar vele niet-spelers weer met bordspellen in aanraking komen, maar voor mij duurt hij te lang voor wat het spel is, en dan is ie saai. En als ik dan vragen hoor... is dit een goede voor in het gezin.. nou dan spreek ik uit ervaring... kinderen zijn in deze veel eerlijker... KvC word saai na 1 uur...

KvC is in mijn ogen een aardig tot goed spel als je met wat vrienden/stellen die niet veel spelen, een avondje gaat spellen waar de nadruk meer ligt op de gezelligheid dan op het spel.


Cluedo eerder dan KvC? :o

Als ik zou moeten kiezen tussen KvC en Puerto Rico dan zou ik vooral kijken naar de groep, waarmee je speelt. Als je kinderen vaak ook vriendjes mee hebben die een spelletje willen spelen, dan zou ik eerder voor KvC gaan. Echter als jullie met het gezin (met de ervaring die jullie al hebben) spelen, zou ik voor Puerto Rico gaan.

Als jullie toch KvC kopen, zou ik voor de uitbreidingen Zeevaarders en Steden en Ridders gaan. Maar daar zit ook weer een prijskaartje aan. Puerto Rico kan je zo voor 20 euro 2e hands fixen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 29 sep 2016, 14:04 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Goozbabs schreef:

Cluedo eerder dan KvC? :o


Ja ;-) .. maar dat ligt meer aan de kids dan dat ik het voorstel hoor.
Maar daarom dat ik ook zeg dat KvC voor kids te lang duurt voor wat het is... dan vinden ze een uurtje cluedo leuker.

Goozbabs schreef:
Als ik zou moeten kiezen tussen KvC en Puerto Rico dan zou ik vooral kijken naar de groep, waarmee je speelt. Als je kinderen vaak ook vriendjes mee hebben die een spelletje willen spelen, dan zou ik eerder voor KvC gaan. Echter als jullie met het gezin (met de ervaring die jullie al hebben) spelen, zou ik voor Puerto Rico gaan.
+1

Goozbabs schreef:
Als jullie toch KvC kopen, zou ik voor de uitbreidingen Zeevaarders en Steden en Ridders gaan. Maar daar zit ook weer een prijskaartje aan. Puerto Rico kan je zo voor 20 euro 2e hands fixen.

-1 ... Steden en Ridders, ja... maakt t veel interessanter... maar je plakt er zo nog een uur achteraan! Reken op een spelsessie van ruim 2,5 uur dan....

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 29 sep 2016, 14:32 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Ik vind vanilla KvC beter dan met Steden en Ridders omdat ik het basisspel een erg elegant ontwerp vind, erg eenvoudige regels eigenlijk, maar toch interessante keuzes.

Ben ik nu de enige die na al die jaren nog altijd ziet wat voor een goed ontwerp KvC eigenlijk is? Ja er komt wat geluk met de dobbelstenen bij kijken en als de statistiek niet meezit kan het een vreemd spel worden, maar qua speelplezier heb ik nog niet veel gevonden dat dit kan overtreffen. Het soms verrassende resultaat van de dobbelstenen, het onderhandelen met elkaar, het blokkeren van elkaars route en de spannende race tot 12 punten maakt dat ik er gewoon altijd veel plezier aan beleefd heb. Wat dat betreft klopt het wel dat het beter is met vrienden en familie dan met echte gamers, maar daarom net dat ik het een ideaal familiespel vind.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 29 sep 2016, 14:51 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
The Iced One schreef:
Ik vind vanilla KvC beter dan met Steden en Ridders omdat ik het basisspel een erg elegant ontwerp vind, erg eenvoudige regels eigenlijk, maar toch interessante keuzes.

Ben ik nu de enige die na al die jaren nog altijd ziet wat voor een goed ontwerp KvC eigenlijk is? Ja er komt wat geluk met de dobbelstenen bij kijken en als de statistiek niet meezit kan het een vreemd spel worden, maar qua speelplezier heb ik nog niet veel gevonden dat dit kan overtreffen. Het soms verrassende resultaat van de dobbelstenen, het onderhandelen met elkaar, het blokkeren van elkaars route en de spannende race tot 12 punten maakt dat ik er gewoon altijd veel plezier aan beleefd heb. Wat dat betreft klopt het wel dat het beter is met vrienden en familie dan met echte gamers, maar daarom net dat ik het een ideaal familiespel vind.

+1

Ik ben ook nog niet uitgekeken op dit spel. Zelfs het basisspel niet.
Door de overdaad aan andere spellen komt het maar zeer weinig op tafel.
Onlangs weer eens gedaan met vrienden die redelijk nieuw zijn in de spellenwereld, en dat was een weer een aangename ervaring. En met een beetje doorspelen is het in een uur gedaan.
En dan al die uitbreidingen en varianten die er nog zijn, kun je er nog jaren mee vooruit.
Ik heb het sowieso pas 8x gespeeld :mrgreen: , dus van kapot spelen kan bij mij nog geen sprake zijn.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 29 sep 2016, 15:35 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 509
Woonplaats: Rijswijk
rober schreef:
The Iced One schreef:
Ik vind vanilla KvC beter dan met Steden en Ridders omdat ik het basisspel een erg elegant ontwerp vind, erg eenvoudige regels eigenlijk, maar toch interessante keuzes.

Ben ik nu de enige die na al die jaren nog altijd ziet wat voor een goed ontwerp KvC eigenlijk is?

+1

Ik ben ook nog niet uitgekeken op dit spel. Zelfs het basisspel niet.
Door de overdaad aan andere spellen komt het maar zeer weinig op tafel.


+1 ideaal spel om uit de kast te pakken voor degenen die weinig of geen spelletjes spelen: bekend spel, gemakkelijk uitlegbaar, interactie bij bijv het ruilen van goederen, duidelijk einddoel


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
35 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Kolonisten of puerto rico  

Gebruikers die deze topic waarderen

Bart

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags

Kolonisten van Catan, Puerto Rico



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®