Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





112 berichten | Pagina 2 van 8 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2016, 09:51 
Omdat spelen moet!
Avatar gebruiker

Berichten: 816
Woonplaats: Kortenberg
NoenkelYani schreef:
T.I.M.E. Stories... Dit spel bleek gewoon gokken te zijn tot je na x-aantal spelletjes perfect wist waar naartoe. Enige postieve aan dit spel is de fantastische artwork.

Dit spel was/is vrij populair dus vrij snel verkocht gekregen (godzijdank).


Zelfde mening hierover, ik heb niet eens het scenario uitgespeeld.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2016, 10:40 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Hoewel ik het deels met jullie kritiek op Time Stories eens ben, is het wel wat complexer dan dat.

Logisch nadenken helpt wel, maar af en toe trap je inderdaad in de val. Je 'ontdekt' wat je moet doen, de tweede keer. Ik ben niet zo'n fan van het combat systeem of de clues. Wel van de ervaring die het geheel soms geeft.

Spel is wat dat betreft meer een ontdekkingstocht, of een video game dan een typische euro.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2016, 11:48 
Omdat spelen moet!
Avatar gebruiker

Berichten: 816
Woonplaats: Kortenberg
Ik vind het zonde om een tweede try te doen waarbij je de eerste helft van het spel gewoon voorop de zetten weet door je eerste rondje, het voelt erg saai aan dan. Ik snap dat mensen dit een erg goed spel vinden, maar voor mij is het iets dat idd beter zou staan als een pc-game dan een bordspel. Gelukkig zijn er genoeg mensen die er anders over denken :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2016, 12:05 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Wat betreft T.I.M.E Stories (de missende punt na de E irriteert me overigens) sluit ik me aan bij de vorige personen, maar om een iets andere reden. Ik vind het eigenlijk wel een interessant systeem en het werkt redelijk goed. Het spel draait toch vooral om je helemaal op te laten gaan in het verhaal. Mijn grootste probleem met het spel is dat de verhalen (ik heb Asylum gespeeld en van de 2e een playthrough gezien) gewoon niet zo goed zijn. Ze zitten vol met clichés, weinig karakterverdieping, enz. Bovendien zitten er té weinig puzzels in en té veel random gedobbel. Gelukkig heb ik hem zelf niet aangeschaft.

Voor mijn slechtste aankoop wil ik er 2 noemen:
2. El Grande. Een spel waar iedereen lyrisch over was. Die moet je hebben, zeiden ze. Dus een flink aantal jaren geleden (8-10) kocht ik hem. Wat een snoozefest. Blokjes plaatsen, heen en weer schuiven, enz. Gort- en gortdroog. Ik snap dat het mechanisch knap in elkaar zit, maar blegh, wat suf. Snel verkocht.
1. De Poorters van Nieuwstad. De winnaar in de verkiezing/competitie Het Perfecte Spel van 999 games. Ik had er al niet heel hoge verwachtingen van, maar ik was toch benieuwd hoe goed het was geworden. Alsnog was ik flink teleurgesteld:
Heel veel leentjebuur gespeeld bij betere spellen als Puerto Rico en Le Havre (zonder verbeteringen aan te brengen), en dat resulteert in een rommelig spel. Slecht speelbaar met 2 (en matig met 3). Flink ongebalanceerd (zeker de event cards), voelt niet voldoende geplaytest, slecht geschreven regels. Spel duurt erg lang en eindigt dan ineens te abrupt. enz. enz. Enige reden dat ik het nog heb is dat ik er niet zo makkelijk vanaf kan komen... (geen hond wil m hebben...)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2016, 12:28 
7. Eufraat & Tigris (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Moeilijke vraag. Op mijn profiel op BGG staat dat ik momenteel 235 spellen heb en 194 spellen heb gehad en weggedaan (beiden inclusief uitbreidingen en promo's). Getallen zullen niet helemaal kloppen, maar het zegt wel iets over hoe ik met met collectie om ga. Ik kom weinig bij spellenverenigingen en beurzen, dus ik koop/ruil regelmatig spellen waar ik nieuwsgierig naar ben om ze vervolgens weer door te verkopen/ruilen.

Dus wat is dan uiteindelijk een miskoop......?

Als ik kijk naar spellen waarvan ik veel had verwacht, maar die uiteindelijk qua spel enorm tegenvielen, dan waren dat Argonauts, Sentinels of the Multiverse en wellicht ook Waste Knights wel.

Spellen die ik zelf weliswaar erg goed vond, maar zijn weggedaan omdat ik de mensen er niet voor had om ze (met regelmaat) te spelen zijn Twilight Struggle, Android Netrunner en Eufraat & Tigris.

Vanuit financieel oogpunt kun je wel van een miskoop spreken bij Marvel Dice Masters (enorme hoeveelheid geld aan uitgegeven, maar komt weinig tot niet op tafel) en Nanahoshi (best een aardig bedrag op toegelegd).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2016, 13:38 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
Civilization: The Boardgame. Die versie met de enorme wereldkaart. Veel te duur tweedehands gekocht op het moment dat hij op Marktplaats nog 'hot' was. Één keer gespeeld met een aantal vrienden, en dan ook nog de eenvoudige regels. Ik ergerde me voornamelijk aan hoe eenvoudig het was om over water de halve wereld rond te reizen in een beurt, de rest van het spel voelde ook niet goed aan. Het duurde veel te lang voor wat het was, en het gaf niet genoeg het Civilization-gevoel van de computerspellen. Lang nog gedacht dat ik het zou houden om ooit nog eens een variant te gaan spelen die je online kon vinden. Maar uiteindelijk toch maar met 20 euro verlies verkocht, kwam er zeer moeizaam van af.
Erg jammer, was wel erg gecharmeerd van het spelbord en de miniaturen.

Daarnaast een aantal keer een spellenpakket van iBOOD. Elke keer denk je dat het een redelijk goede deal is, ongeveer 30 euro voor een stuk of 4 spellen. Pure impulsaankopen, en na een jaar staan ze nog steeds ongespeeld in shrink in de kast. Vaak zijn het dan best redelijke spellen, maar gewoon niet zo goed als vele andere spellen in de kast, of bijvoorbeeld niet goed speelbaar met 2 spelers. Na een lange tijd stof vergaren dan toch maar verkopen om ruimte te maken, maar op Marktplaats kom je er alleen nog voor hele lage prijzen van af, omdat er heel veel van die pakketten verkocht zijn. Ik probeer dat dan ook niet meer te doen. ;)

Verder nog een aantal spellen uit de Alea serie, die vanwege completeritis zijn gekocht en om die reden ook niet meer verkocht worden, ondanks dat ik er niets aan vind. :lol: Met name Eiszeit, Wie Verhext! en Wyatt Earp.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2016, 14:33 
tekst en tekeningen
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Woonplaats: Coevorden
Burgers' Zoo en Nero.
Allebei op een rommelmarkt, voor 5 euro. Daar kun je je toch geen buil aan vallen?
Het artwork van Burgers' Zoo bleek dermate slecht dat ik het niet op tafel wil hebben liggen. Gelukkig kon ik later alsnog Zooloretto aanschaffen. Want het spel is wel goed, alleen de versie van Burgers deugt niet.
Nero is zo slecht als ze zeggen op BGG.

Beide spellen heb ik tot afval verwerkt. Ik wilde er niemand verder mee belasten.

_________________
http://devrolijckegans.blogspot.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2016, 14:52 
8. Terraforming Mars (2016)

Berichten: 1441
Woonplaats: Woudenberg
Op dit moment in bezit: 158
Totaal van de hand gedaan: 187 (waarvan 60 ongespeeld)

Ik ben eens door de lijst gegaan met previously owned en wat me daarbij opvalt is dat ik zeker in het begin heel veel troep gekocht heb, maar daar ben ik ook wel weer vanaf gekomen zonder daar op toe te leggen. Sterker nog, op de meeste spellen (die ik vrijwel altijd 2dehands koop) heb ik wat verdiend. Dat is voor mij ook altijd de uitdaging: goedkoop inkopen en goed (genoeg) verkopen. Een spel op zich :wink:

Uiteraard zaten hier slechte spellen bij, waarvan ik blij was dat ik er weer vanaf kwam (de echte troep is naar de kringloop gegaan), maar er waren ook voldoende prima spellen die gewoon niet op tafel kwamen en/of niet geschikt waren voor mijn gezin en/of speelgroep en daarvoor was toch vaak voldoende belangstelling. Dat ik 60 spellen ongespeeld weer heb weggedaan is wel opvallend, dat zit grotendeels in de pakketten die ik in 2013 heb gekocht en waar veel troep ik zat. Die hebben me weliswaar nauwelijks wat gekost, maar op dat moment had ik werkelijk nog geen idee waar mijn interesses liggen en wat er allemaal op de markt is. Marktplaats.nl blijkt geen goede raadgever :lolno:

Dus echte miskopen die mij veel geld hebben gekost heb ik (nog) niet. Ook op Essen heb ik mij kunnen beheersen en geen spellen gekocht die erg duur waren. Die pik ik wel op als ze hier over een maand worden aangeboden :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2016, 14:58 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Robertopellizini schreef:
Voor mijn slechtste aankoop wil ik er 2 noemen:
2. El Grande. Een spel waar iedereen lyrisch over was. Die moet je hebben, zeiden ze. Dus een flink aantal jaren geleden (8-10) kocht ik hem. Wat een snoozefest. Blokjes plaatsen, heen en weer schuiven, enz. Gort- en gortdroog. Ik snap dat het mechanisch knap in elkaar zit, maar blegh, wat suf. Snel verkocht.

Zelfde mening. Heb ik ook als een van de eerste spellen verkocht.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2016, 15:36 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
Onbegrijpelijk. El Grande is echt een juweel. Tenzij jullie het alleen met 2 of 3 spelers gespeeld hebben, dan kan ik me er wat bij voorstellen. ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2016, 16:01 
7. Race for the Galaxy (2007)

Berichten: 1441
Woonplaats: Woudenberg
Traquan schreef:
Onbegrijpelijk. El Grande is echt een juweel. Tenzij jullie het alleen met 2 of 3 spelers gespeeld hebben, dan kan ik me er wat bij voorstellen. ;)


Ik heb het ooit gekocht, gespeeld met 2 en snel weer weggedaan, omdat mijn vrouw het helemaal niets vond. Vorig jaar hebben wij het met onze spellengroep (5) gespeeld en dat was een nachtmerrie (3 uur, er kwam geen eind aan :yawn:). Nu zegt dat niet zoveel, want recent hebben we ook Kemet met 5 gedaan en ook dat was verschrikkelijk, terwijl ik het eerder met veel plezier heb gespeeld.

Recent heb ik El Grande toch weer aangeschaft, want ik wil deze graag een nieuwe kans geven en heb deze nog niet afgeschreven. Voor 12,50 kon ik me er m.i. toch geen buil aan vallen 8)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2016, 16:19 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 145
Woonplaats: Tilburg
Toen ik nog minder aan research deed nog wel een aantal miskopen gedaan.
Waaronder Cardcassonne, Charlemagne en Clans.
Inmiddels probeer ik e.e.a. ook wat beter vooraf uit te zoeken en ben ik selectiever in mijn aankopen.
Zo heb ik na wat uitzoekwerk eens Tikal gekocht. Een hoop goede recensies maar mij kon het niet boeien. Deze dus weer doorverkocht. Doordat deze ook tweedehands was aangeschaft zal er niet heel veel verlies zijn geweest. Maar toch jammer als een spel waar je je op verheugd tegen valt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2016, 19:12 
Altijd gezellig
Avatar gebruiker

Berichten: 2
Woonplaats: Purmerend
Ik heb eigenlijk niet zo heel veel miskopen gedaan.
Maar meer dat ik de spel-engine zo snel door heb.
Ik heb er geen uitdaging meer in. Spelen waar ik na een of 2 potjes denk, hé dit type spel hebben we al, alleen andere naam..

Zo hebben we Noorderwind gekocht, meer om het uiterlijk dan de gameplay. deze lijkt weer erg op catan-ruimtevaarders. die ik wel erg leuk vindt. en De poorters van nieuwstad, tja die zit zo instabiel in elkaar, dat had ik al heel snel door hoe ik winnen kon. Misschien dat Hector en achilless mijn echte miskoop is. 2 keer poging gedaan, maar kom er niet doorheen. en in een blinde vlek kocht ik Fantasy worriors en de uitbreiding (nog in folie) maar ik merk dat ik geen carddek-boulder fan ben.

deze spellen kan je dan ook nu bij me kopen :-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2016, 21:29 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
El grande is een van mijn favoriete euro's. Top game.. en bijna net zo goed als Chaos in the Old World.

Wat betreft mijn miskopen.. Epic Death ($70), Princes of the Dragon Throne ($300, aiii).. beide kickstarters.

Eigenlijk altijd kickstarters.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: do 20 okt 2016, 00:54 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
Ruud2009 schreef:
Eigenlijk altijd kickstarters.


Yup. Same here. Heb daarom afgelopen jaar eigenlijk maar 2 Kickstarters gedaan.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
112 berichten | Pagina 2 van 8 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 8  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Grootste miskoop  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

miskoop



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®