Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




21 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 16 maart 2017, 20:16 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Codenames
Dixit
Love letter
Saboteur
Coloretto
Spyfall
Qwixx
Splendor
Genius
7 wonders
Konijnen hokken
Maffioso
Colt express
Keltis
Droomhuis
Sla je slagroom

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 02:02 
Grote Dienaar

Berichten: 124
Woonplaats: Helmond
...


Laatst bijgewerkt door kolibri-75 op ma 20 maart 2017, 02:17, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 02:15 
Grote Dienaar

Berichten: 124
Woonplaats: Helmond
Ik zat te denken over je vraag en kwam op het volgende idee:
Ik zit al een tijdje te denken om mijn eigen versie van Snake Oil te maken. Maar dan speciaal gericht op mijn vriendengroep. Op Boardgamegeek is een goed filmpje met uitleg te zien: https://boardgamegeek.com/video/33807/snake-oil/dice-tower-reviews-snake-oil-revised
Je zou prima zelf een bruiloftsversie kunnen maken voor zoveel mensen als je maar wilt, je maakt dan gewoon extra veel kaartjes met woorden. Het spel is in 3 zinnen uitgelegd. Daarna is het kaartjes uitdelen en spelen maar. Waarschijnlijk gaan de gasten met elkaar overleggen (en ruilen!) Dat alleen is al een hoop lol (en interactie). Leuk is om het spel dan toe te spitsen op jullie bruiloft. In het originele spel zijn de spelers de verkopers van maffe spullen. Maar in de bruiloftsversie is het doel niet om iets te verkopen maar om het meest indrukwekkende huwelijkscadeau te geven. Een cadeau waar het bruidspaar heeel (ahum) blij mee is en de andere gasten zeer onder de indruk van zullen zijn. Je maakt enkele blokken van een minuut of 7 a 8 waarin telkens enkele mensen hun cadeau kunnen 'geven,' Meedoen is vrijwillig. Cadeaus aanbieden is natuurlijk een activiteit die (met wat theater) prima in te passen is op een avond, helemaal in het thema dus.
Een winnaar is bij zo'n spel niet echt belangrijk, het gaat om de lol. Maar je zou wel aan het einde je favoriete huwelijkscadeau kunnen onthullen (prijsje?). De bedenker daarvan is dan dus de winnaar.
Let op dat mensen maar ongeveer een minuut de tijd krijgen om hun cadeau te geven en te verklaren, anders wordt het veel teveel gepraat en verslapt de aandacht. Een goede microfoon is ook handig.

voorbeeld
Stel je krijgt de volgende woorden:

chocolade
hoed
douche
baby
excuus

Dan moet je dus uit een samenstelling van 2 woorden een huwelijkscadeau maken. Wat dacht je van:
-een excuushoed
-excuuschocolade
-chocolade baby
-douchehoed
-hoedbaby (weer eens wat anders dan een hoedkonijn)

(en dan gaat het natuurlijk vooral om het verhaal erbij)

Daar zitten wel wat interessante huwelijkscadeaus bij...

Veel plezier en misschien heb je iets aan mijn idee.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 12:07 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 47
Woonplaats: Almere
Van het weekend heb ik Codenames gespeeld, deze had ik al even liggen. Dit is toch wel écht een heel geschikt spel :), bedankt voor degene die dat ook aan hebben gegeven, goed idee. Heb ook gelijk Codenames pictures gekocht, zodat er sowieso 2 spellen zijn welke met iets grotere groepen kunnen worden gespeeld. Verder nog een aantal andere bestellingen onderweg, gaan zien wat er straks allemaal is, even wat vrienden uitnodigen voor een generale repetitie en dan besluiten nemen (+ vrienden instrueren, zodat er ook mensen zijn die kunnen helpen).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 maart 2017, 13:09 
Spelmagazijn.com
Avatar gebruiker

Berichten: 684
Ik zou Concept aanraden.
Dan kun je zelfs eigen kaartjes maken met woorden/uitdrukkingen die op het bruidspaar slaan.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 22 maart 2017, 21:33 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Erwin schreef:
Voor een bruiloft denk ik eerder aan Loveletter.

Love Letter - Wedding Edition





_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
21 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Speladvies voor op een bruiloft  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®