Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




58 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 22 feb 2013, 14:54 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 38
Woonplaats: Geldrop
Hoi Nelzinho,

ik heb de berichten even doorgenomen en ook je eisen en heb wellicht nog wat adviezen voor nieuwe spellen, alsmede wat extra informatie over al eerder genoemde spellen. Ik zal ze in willekeurige volgorde behandelen zonder mijn persoonlijke voorkeur te laten spreken.

Ik ben zelf een veelspeler en heb mijn vrouw ook zover dat ze zichzelf veelspeler mag noemen. Daarnaast ben ik lid van een spellenvereniging en heb een groepje mensen waarmee ik regelmatig een spelletje speel.

De titels waaraan ik dacht zijn de volgende:
Blokus (trigon, 3d) dit is een abstract legspel waarbij je verschillende vormen moet plaatsen en redelijk snel in elkanders vaarwater terecht komt. De twee-speler variant houdt in dat je allebei met twee kleuren speelt en je kunt met vier spelers spelen. Je zou een versie tweedehands of via marktplaats kunnen verkrijgen.
Alhambra Is een legspel waarbij je je eigen paleis uitbouwt. Drie scores tijdens het spel en vaak gebeurt het dat de tegel die jij wilt voor je neus wordt weggekocht. Goed met twee maar ook met meer, maximaal 6
Carcassonne meerdere keren genoemd en ook een legspel naarmate je er beter in wordt, wordt dit heel tactisch. met name het mekaar blokkeren en het tijdig plaatsen van boeren maakt kloten met elkaar erg leuk. 2-5 spelers en met heel veel uitbreidingen nog heel lang te spelen.
het Koopmanshuis leuk met twee, drie en vier. kan ook met vijf maar is me te chaotisch dan. je probeert kaarten te bemachtigen door drie poppetjes in te zetten. Geld schaarste maakt dit heel tactisch en geeft veel gekloot over en weer.
Machiavelli Ook al een paar keer genoemd en je hebt hem al. Als je hem straks gespeeld hebt, er is ook een uitbreiding getiteld donkere landen die je laat kiezen tussen meerdere rollen en een aantal nieuwe gebouwen.
Zooloretto heeft ook een nederlandse versie burgerszoo. Maar Zooloretto heeft een flink aantal uitbreidingen die de speelduur verlengen. Erg gateway (introductie-spel) en toch wat interactie. Gekloot is aan de lage kant.
Maharadja een spel waarbij je de meerderheid in een stad probeert te krijgen om geld te verdienen en zo weer de meerderheid in een nieuwe stad te krijgen heel interactief. kloten is wat minder, maar een goed spel voor 2 tot 5 spelers.
Asara een spel waarbij je torens moet bouwen om punten te krijgen. Bouwmateriaal verkrijg je door het plaatsen van kaarten in 6 kleuren. Eenmaal een kleur aan een actie gekoppeld moet je kleur bekennen. interactief beetje kloten en tactisch met twee mini-uitbreidingen in de doos

Er zijn nog meer spellen maar dan ga je richting gevorderde spellen. ik twijfelde een beetje over Maharadja en Asara maar mijn vrouw gaf aan dat dat haars inziens wel kon.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 22 feb 2013, 21:36 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Ook al eens aan guillotine gedacht, speelt goed weg met zowel twee, drie, vier als vijf spelers (tusen een twintig minuutjes en een uur afhankelijk van het aantal spelers)
mekaar kl*ten is een echte must en gegarandeerd een hele avond spelplezier (zeker met een drankske erbij :lol: ) kost nog geen 20€.
Is wat mij betreft een echte must-have voor elke beginnende spelliefhebber !!!

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 feb 2013, 12:35 
Meeple

Berichten: 12
zeer goede tip: Guillotine
veel interactie, erg simpel.
deze ga ik zeker kopen, bedankt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 28 feb 2013, 17:38 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Nelzinho schreef:
zeer goede tip: Guillotine
veel interactie, erg simpel.
deze ga ik zeker kopen, bedankt.

Graag gedaan :lol: en veel plezier ermee (heb ik er ook al mee gehad)

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 28 feb 2013, 19:12 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
Wat dacht je van Fjord (Fjords in het Engels) ? Is wel maar voor 2 spelers, maar het is erg tactisch, heel eenvoudige regels. Het is een legspel met hexagons. Je kan het een beetje vergelijken met carcassonne van opzet maar het is erg anders en ook korter van speelduur. Erg goedkoop te krijgen ook ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 01 apr 2013, 10:46 
Meeple

Berichten: 12
Even een update:

Momenteel genieten wij het meest van Ticket to Ride: Europe.
Iemand nog andere spelen als suggestie voor liefhebbers van Ticket to Ride ?

Waarom Ticket to Ride zo leuk:
-bijzonder makkelijke regels
-tactisch
-fun met 2 maar ook met 4.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 01 apr 2013, 10:55 
8. Perudo (1987)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Goede keuze. Ik zou eens kijken naar thurn und taxis. Je moet ook plaatsen verbinden met kAarten maar is toch een heel ander spel. Volgens mij is het hier opt forum voor een prikkie te koop.

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Jorrit op ma 01 apr 2013, 21:25, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 01 apr 2013, 20:08 
6. Ticket to Ride: Europe (2005)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Union Pacific lijkt mij ook wel een goede optie dan. Er is een Nederlandse reviewfilmpje van gemaakt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 01 apr 2013, 20:56 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Nelzinho schreef:
Even een update:

Momenteel genieten wij het meest van Ticket to Ride: Europe.
Iemand nog andere spelen als suggestie voor liefhebbers van Ticket to Ride ?

Waarom Ticket to Ride zo leuk:
-bijzonder makkelijke regels
-tactisch
-fun met 2 maar ook met 4.

mijn eerste gedachten gaan ook uit naar Thurn & Taxis, heeft veel weg van ticket to ride maar persoonlijk vind ik T & T beter.
Nog een paar echt goeie en mooi afgewerkte spellen die geschikt zijn voor occasionele spelers met gemakkelijke spelregels zijn bv. fresco, stenen tijdperk, waka waka, metro en arkadia.

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 02 apr 2013, 16:06 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 29
Woonplaats: Deventer
Wat vind je zo leuk aan Ticket to Ride? Dat kan helpen bij het advies. Vind je het leuk verbindingen te leggen e.d.? Ik zou je (mijn eerste ingeving) (Through the Desert) Heersers der Woestijn aanraden. Leuk strategisch spel waarbij je met kamelen strijd om invloed in de woestijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 02 apr 2013, 23:37 
Meeple

Berichten: 12
peterhelm schreef:
Wat vind je zo leuk aan Ticket to Ride? Dat kan helpen bij het advies. Vind je het leuk verbindingen te leggen e.d.? Ik zou je (mijn eerste ingeving) (Through the Desert) Heersers der Woestijn aanraden. Leuk strategisch spel waarbij je met kamelen strijd om invloed in de woestijn.


Leuk aan ticket to ride:
-Elk spel anders (niet beu te spelen)
-na 5x spelen heeft niemand van ons de perfecte "winnende tactiek".
-natuurlijk, elkaar blokkeren
-super eenvoudige regels. Just love: easy to play, hard to master!

Ik heb hier de database nog eens overlopen echt weinig naar mijn zin.
Ik verkies liever geen work placement spelletjes.
Zoveel eisen, zo weinig spelletjes die hier aan voldoen :lol:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 03 apr 2013, 05:59 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Nelzinho schreef:

Leuk aan ticket to ride:
-Elk spel anders (niet beu te spelen)
-na 5x spelen heeft niemand van ons de perfecte "winnende tactiek".
-natuurlijk, elkaar blokkeren
-super eenvoudige regels. Just love: easy to play, hard to master!

Ik heb hier de database nog eens overlopen echt weinig naar mijn zin.
Ik verkies liever geen work placement spelletjes.
Zoveel eisen, zo weinig spelletjes die hier aan voldoen :lol:

dan misschien maar de hele collectie Tichet to ride aanschaffen ? USA, nordic countries, marklin, zwitserland, india, afrika, asia ... :wink:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 apr 2013, 09:37 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 29
Woonplaats: Deventer
Nelzinho schreef:
peterhelm schreef:
Wat vind je zo leuk aan Ticket to Ride? Dat kan helpen bij het advies. Vind je het leuk verbindingen te leggen e.d.? Ik zou je (mijn eerste ingeving) (Through the Desert) Heersers der Woestijn aanraden. Leuk strategisch spel waarbij je met kamelen strijd om invloed in de woestijn.


Leuk aan ticket to ride:
-Elk spel anders (niet beu te spelen)
-na 5x spelen heeft niemand van ons de perfecte "winnende tactiek".
-natuurlijk, elkaar blokkeren
-super eenvoudige regels. Just love: easy to play, hard to master!

Ik heb hier de database nog eens overlopen echt weinig naar mijn zin.
Ik verkies liever geen work placement spelletjes.
Zoveel eisen, zo weinig spelletjes die hier aan voldoen :lol:


Als ik dit zo lees kan ik je Heersers der Woestijn aanraden. Voldoet eigenlijk aan alles wat je opnoemt. Of je moet inderdaad eens een andere versie van Ticket to Ride uitproberen. Of een uitbreiding. Succes!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 25 mei 2013, 10:13 
Meeple

Berichten: 12
Even een update.
Heb ondertussen:
-Ticket to ride: europe
-Cartagena
-Machiavelli
-Heersers der woestijn

Onze voorkeur blijft toch gaan naar ticket to ride. Daarna Cartagena en Heersers.
We hebben al een 8 tal gastspelers het spel geïntroduceerd, daarvan hebben er 4 het zelf ook gekocht :-)
Wellicht vanwege ons enthousiasme tijdens het spelen.

Daarom graag nog tips, leer steeds graag nieuwe spellen kennen.
Met de elementen van ticket to ride in: (relatief) eenvoudig, tactisch, elkaar blokkeren, elk spel anders, "easy to learn, hard to master".
Ticket to ride is voor ons echt "een blijver", we blijven het verkiezen boven de andere spellen. Welke spellen zijn jullie "blijvers" (liefst wat in mijn gezochte genre)

Thx !


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 25 mei 2013, 12:29 
Professor Pimpel

Berichten: 221
Woonplaats: Itegem (Heist-op-den-berg)
Ik zou je dadelijk Machiavelli aanraden, maar zit blijkbaar al in je collectie.

dominion: makkelijk, heel leuk spel, altijd anders (wel weinig interactie)
maharadja: niet moeilijk, leuk, tactisch
pandemie: niet moeilijk, veel interactie (samenwerken), spannend, altijd net wel, of net niet winnen.
clans: makkelijk, spannend
kolonisten van catan: makkelijk, tactisch


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
58 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Newbie tactisch simpel spel gezocht  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®