Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: hive
BerichtGeplaatst: do 13 jun 2013, 22:50 
PIONier

Berichten: 3
ik heb het spel hive gekocht, maar we hebben het spel steeds met 2 minuten uit. Dus ik denk dat we wat verkeerd begrijpen van de spelregels.
Al je bv in het begin, 3 mieren neer legt, en dan de bij. Dan kan je bij de volgende beurt toch een mier bovenaan de bij van de tegenstander leggen, die dan gelijk niet te verplaatsen is?
Want onder de bij ligt zijn eigen kleur steen, en boven de bij de mier van de tegenstander. Hij kan niet meer weg omdat de bovenste mier dan los komt te liggen.

Die mier hoeft dan toch niet aan je eigen kleur te liggen, omdat hij al in het spel was neergelegd?

Graag hoor ik advies!

groet dappie


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: hive
BerichtGeplaatst: do 13 jun 2013, 23:30 
Avatar gebruiker

Berichten: 118
klopt. Volgens mij doe je iets anders mis.
Misschien één van deze dingen?
Je bij moet binnen de eerste drie zetten gelegd zijn.
Je mag pas een stuk verzetten als je koningin in het spel is.
Het is "raar" om te beginnen met een mier, want het eerste stuk staat meestal heel lang, zo niet voor heel het spel vast.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: hive
BerichtGeplaatst: vr 14 jun 2013, 00:06 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
michielt schreef:
klopt. Volgens mij doe je iets anders mis.
Misschien één van deze dingen?
Je bij moet binnen de eerste drie zetten gelegd zijn.
Je mag pas een stuk verzetten als je koningin in het spel is.
Het is "raar" om te beginnen met een mier, want het eerste stuk staat meestal heel lang, zo niet voor heel het spel vast.


Nog wat aanvullende pro-tips ;) hahahaa.

Als je een stuk aanlegt mag het niet aanrakend zijn aan een stuk van de andere kleur (behalve de 2e geplaatste steen in heel het spel want dat kan niet anders.)

Je kunt trouwens als iemand je bij zo insluit met een mier ervoor zorgen dat er aan 1 kant 2 van je eigen stukken tussen liggen zodat je je bij uit de benarde situatie kunt verplaatsen. Als ie ertussenuit kan dan is dat natuurlijk alleen maar handig. zo kun je de mier vast leggen met je bij en dan heb jij weer een mier extra. HOERA VOOR DE BIJ!!? :D

Zelf vind ik het altijd handig als ik minimaal 2 eigen stukken grenzend aan mijn bij heb zitten. aangezien ik dan altijd nog ruimte kan creëren.

Succes iig


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: hive
BerichtGeplaatst: vr 14 jun 2013, 08:05 
Avatar gebruiker

Berichten: 118
maar sowieso is het wel een spel dat snel speelt.
je begint pas na een tijdje de stukken te kennen. Wij speelden in het begin ook vooral simpel en met mieren. Tot we de kracht van sprinkhanen en nadien die van de torren ontdekten.
Amai, dan wordt het een heel ander spel :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: hive
BerichtGeplaatst: vr 14 jun 2013, 19:07 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 311
Woonplaats: Tervuren (B)
Bij ons is een spelletje Hive ook vrij snel gedaan. Je kan het natuurlijk rekken door defensief te spelen, maar wij spelen vooral offensief.
Het is nog leuker als je de uitbreidingen Ladybug & Mosquito gebruikt.
De allernieuwste uitbreiding, Pillbug, heb ik nog niet uitgeprobeerd. Ik vermoed dat die een heel andere dimensie toevoegt, aangezien men i.p.v. bewegen een andere tegel kan verplaatsen (overhevelen).

_________________
I am a sexy shoeless God of War!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: hive
BerichtGeplaatst: vr 14 jun 2013, 21:03 
PIONier

Berichten: 3
in mijn spelregels staat dat de bij uiterlijk bij de vierde zet ingezet moet worden. (zal dus fout zijn?)
Daarom zet ik eerst drie mieren in, om gelijk na het plaatsen van de bij mijn tegenstander vast te zetten.

maar als ik jullie reacties lees, is het verplicht bij de derde zet. Dan begrijp ik ook dat die eerste twee stenen bij jullie lang blijven staan.

ik denk denk dat daar de fout zit.

Dus volgende keer bij de derde zet de bijen koningin plaatsen.

graag jullie reactie en alvast bedankt!!!

groet dappie


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: hive
BerichtGeplaatst: vr 14 jun 2013, 21:56 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
dappie schreef:
in mijn spelregels staat dat de bij uiterlijk bij de vierde zet ingezet moet worden. (zal dus fout zijn?)
Daarom zet ik eerst drie mieren in, om gelijk na het plaatsen van de bij mijn tegenstander vast te zetten.

maar als ik jullie reacties lees, is het verplicht bij de derde zet. Dan begrijp ik ook dat die eerste twee stenen bij jullie lang blijven staan.

ik denk denk dat daar de fout zit.

Dus volgende keer bij de derde zet de bijen koningin plaatsen.

graag jullie reactie en alvast bedankt!!!

groet dappie


Nee hoor zo speel ik het ook, dat is ook de juiste regel, in 1 van je eerste 4 beurten moet je de bij plaatsen. Maar voordat je die bij in het spel brengt, mag je geen stuk verplaatsen.

Ik snap niet dat je meteen je mieren in brengt. dat zijn je beste stukken die moet je tot later bewaren. Stel je tegenstander brengt eerste een spin in en dan zijn bij en dan een mier, dan sta je mooi te kijken als jij op beurt 4 je bij inzet. en hij hem vast zet met zijn mier. of misschien zelfs spin.; hallo!!?

haha ik zou deze tactiek wel een keer willen zien van je, want ik ben niet overtuigd. Hahaha er is niet maar 1 vaste winnende strategie.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: hive
BerichtGeplaatst: zo 16 jun 2013, 21:19 
PIONier

Berichten: 3
Woont er iemand in de buurt van heemskerk. Met wie ik het spel een keer kan spelen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: hive
BerichtGeplaatst: zo 16 jun 2013, 21:59 
Avatar gebruiker

Berichten: 118
dappie schreef:
Woont er iemand in de buurt van heemskerk. Met wie ik het spel een keer kan spelen?


of speel het eens online op boardspace.net


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: hive
BerichtGeplaatst: di 18 jun 2013, 21:42 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 136
Woonplaats: België
Het spel stopt pas wanneer iemand zijn/haar bij HELEMAAL omsingeld is en niet wanneer ze louter niet meer kan verplaatst worden, voor alle duidelijkheid ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: hive
BerichtGeplaatst: wo 19 jun 2013, 22:02 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
deev schreef:
Het spel stopt pas wanneer iemand zijn/haar bij HELEMAAL omsingeld is en niet wanneer ze louter niet meer kan verplaatst worden, voor alle duidelijkheid ;)


Hehe dat is inderdaad ook een goeie tip :D.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: hive
BerichtGeplaatst: za 02 mei 2015, 22:42 
Veenboer

Berichten: 171
Woonplaats: BE Welle
We vinden het niet in de spelregels, maar mag je met een tor bovenop de bij van de tegenstander gaan staan om ze vast te zetten?

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: hive
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 00:04 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 184
Woonplaats: BE - Boutersem
deev schreef:
Het spel stopt pas wanneer iemand zijn/haar bij HELEMAAL omsingeld is en niet wanneer ze louter niet meer kan verplaatst worden, voor alle duidelijkheid ;)


Inderdaad dat was ook mijn gedacht toen ik las dat je het in 2 minuten uitspeelt. Sowieso heb je bij van de tegenstander nog niet zo snel geblokkeerd en kan die er nog van tussenuit muizen...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: hive
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 14:03 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 136
Woonplaats: België
Els76 schreef:
We vinden het niet in de spelregels, maar mag je met een tor bovenop de bij van de tegenstander gaan staan om ze vast te zetten?


Ja.

Plus, jouw tor zijn kleur telt dan. Bv.: Je zet jouw zwarte tor op je tegenstander zijn witte bij (of ander stuk). Dat stuk kan nu niet meer bewegen EN de kleur van het bovenste stuk, jouw zwarte tor, telt. Dus je kan nu jouw zwarte stukken hier aanleggen. Je vormt dus de tegenstander zijn stuk (bij of ander stuk) tijdelijk (zolang jouw kever er op staat) om naar jouw kleur.
Natuurlijk wel opletten dat je nog steeds geen witte stukken raakt bij het aanbrengen van een stuk.


Laatst bijgewerkt door deev op zo 03 mei 2015, 14:12, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: hive
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 14:09 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 136
Woonplaats: België
michielt schreef:
Je bij moet binnen de eerste drie zetten gelegd zijn.


Binnen de eerste 4 zetten, niet drie :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - hive  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

Hive, Vendetta Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®