Afbeelding |
Informatie |
Waardering |
|
|
Geen |
|
|
|
5 / 10 |
|
|
5 / 10 |
|
|
|
0 Reacties
|
Beschrijving |
Kennisbank |
De spelers starten in Europa met een schip vol proviand en 30 pond geld. Een speler mag zelf kiezen hoeveel vakjes hij wil varen en betaalt voor ieder vakje proviand. In een haven kan een speler specerijen inkopen tegen de huidige koers. Vervolgens pakt de speler een geurdoosje en probeert de specerijgeur te herkennen. Als de speler de geur niet herkend, moet hij het dubbele tarief betalen. Ook kan de speler goedkoop ingekochte specerijen uit een voorgaande beurt verkopen en zo meer geld maken. Met dit geld kan dan extra proviand worden gekocht zodat sneller kan worden gevaren en kunnen andere specerijen worden gekocht.
Aan het einde van de beurt speelt de speler één van zijn drie koerswijzigingkaarten uit en probeert zo de koers ter veranderen naar zijn wens. Eventueel wordt dan nog een gebeurteniskaart gedraaid en uitgevoerd. Wie als eerste terug is in Europa met van iedere kleur drie specerijen, wint.
Geuren: Steranijs, Koffie, Kaneel, Kardemom, Citronella, Koriander, Komijn, Gember, Kruidnagel, Muskaat, Oregano, Peper, Vanille, Kerrie, Kokosnoot, Thee |
Geen artikelen
|
Links |
BGG link: Boardgamegeek
|
|