Jaarlijstjes 2014

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Jaarlijstjes 2014

Bericht door dirk »

Ruud2009 schreef: Wat was je leukste speelmoment van 2014:
Pff.. too many. Misschien wel tijdens Imperial Assault.. een deur in een basis viel dicht en onze Wookie werd tegen de muur kapot geblast door wat stormtroopers. Episch, vooral doordat we het scenario op een die-roll verloren.
Dit is dus één van de redenen dat ik niet graag Ameritrash speel. Als de overwinning af moet hangen van 1 die-roll op het laatste en dat is dan toevallig bv een 1 ofzo dan verlies je, was het nu een 6 geweest dan hadden we gewonnen ?!?! Dat vind ik dus als Euro-speler moeilijk te vatten, dat je een heel spel laat afhangen van één die-roll op 't laatste :shock:
Ik probeer het te begrijpen maar dat lukt me toch niet echt, misschien moet ik maar eens gewoon mee aanschuiven aan een Ameritrash tafel en zien wat 't geeft :crazy:
Maar waarschijnlijk krijg jij net zo goed de rillingen als je aan een Feld zou moeten beginnen (wat ik overigens ook volkomen kan begrijpen)
Smaken verschillen natuurlijk nu eenmaal en dat is maar goed ook
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!

Labels:
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Ik probeer het te begrijpen maar dat lukt me toch niet echt, misschien moet ik maar eens gewoon mee aanschuiven aan een Ameritrash tafel en zien wat 't geeft
Bij AT is het verhaal en de beleving belangrijker dan de mechanismen en daar kan ik me persoonlijk wel in vinden. Als je je een beetje kan inleven is zo'n spel als een spannende film zien, en niet enkel zien, maar hem zelf beleven.
Die dice roll is dan één van de elementen die het spannend maakt.
En Anderzijds, hoe vaak hebben 'we' Pandemie niet verloren doordat net die ene stad waar echt geen uitbraak meer mocht zijn als eerste kaart van de opnieuw geschudde trekstapel kwam? :wink:
Ik schuif alleszins gaarne mee aan als je ergens zo'n ameritrashtafel vindt in de buurt Dirk. :D
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

top 5 ontdekkingen voor 2014
Top 5:
1. Mysterium
2. Le Fantôme de l'Opéra
3. Port Royal
4. Rococo
5. Cafe Melange

Welk spel vond je in 2014 het leukst met twee personen:
Ik speel vrij weinig spellen met 2, maar was door een vriend getipt over Star Realms. Ben geen fan van Ascension, maar Star Realms werkt net dat stukje smoother wat het heel leuk maakt.

Wat was de leukste beurs van 2014:
Essen was uiteraard weer geweldig, maar leukste beurs dit jaar was voor mij het Spellenspektakel. Twee dagen voor White Goblin Games spellen uitgelegd en heel veel vrolijke mensen gesproken. Leuk team van vrijwilligers om een weekend meer door te brengen.

Wat was je leukste speelmoment van 2014:
Ik speel dus bijna nooit twee-spelerspellen, maar een vriend van me heeft Le Fantôme de l'Opéra en ik vind het een geweldig spel. Laatste potje dat we speelden, was ik de rechercheur, en stootte de Phantom per ongeluk de tegel met zijn identiteit van tafel. Hij pakte 'm op, en legde hem open terug op tafel, zodat ik gelijk wist wie hij was. De Phantom had het zelf echt niet door, dus ik heb het potje doorgespeeld alsof ik het niet wist. Maakt het spel nog vreemder: te spelen als je antwoord niet weet, terwijl het open op tafel ligt! Maar geeft wel aan hoe goed het spel in elkaar zit: je kunt nog steeds bezig met de puzzel 'hoe zorg ik dat ik zoveel mogelijk informatie krijg'.

Mooiste spel: Artwork, materiaal of combinatie daarvan in 2014:
Voor Essen had ik de eerste afbeeldingen van Mysterium gezien; het werd beschreven als een combinatie tussen Cluedo en Dixit. Op Essen helaas niet kunnen krijgen, maar op het Spellenspektakel wel. Nu 3x gespeeld, en ben er erg blij mee.

Welk spel was de grootste tegenvaller van 2014:
Ik vind de actie van Quined voor het spel Massilia echt indrukwekkend, en wilde het spel dus ook heel graag spelen. Op Essen de kans gehad, maar het spel wilde maar niet klikken. Continu erg bang voor de opzichter, en lastig te zien waar je geld en punten kan verdienen. Voelde moeizaam.

Waar verwacht je veel van in 2015:
Weet eigenlijk niet zo goed wat er allemaal aan zit te komen - vast veel uitbreidingen op de Essen hits van dit jaar. Via Kickstarter krijg ik nog een paar spellen; ben vooral benieuwd naar Operation F.A.U.S.T. (Coup zonder player elimination) en Eggs & Empires.
Ugur
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints

Bericht door Ugur »

Top 5 (in willekeurige volgorde):
1. What’s he building in there? Ietwat onbekend worker placement spel met een vreemd thema dat verrassend leuk speelt.
2. Hospital Rush Ook worker placement, maar dan wat minder braaf dan gebruikelijk, en zeer vlot te spelen! Bedrieg en besteel je medespelers, maar houd er rekening mee dat ze kunnen gaan klikken!
3. La Granja Mooi uitgevoerd spel met heel veel keuzes: elke kaart kun je op maar liefst vier manieren gebruiken! En ondanks de (op het oog) complexiteit makkelijk in een avond te spelen.
4. Colt Express Elkaar beschieten en beroven op een mooie overgeproduceerde trein. Met name de tunnels geven een heerlijk stukje chaos aan de planning.
5. Orleans ‘Bag building’ is het nieuwe deck building schijnt het; het schudt in elk geval een stuk makkelijker! Ondanks wat slordigheden in de ontwikkeling (het badhuis werd snel afgewaardeerd, en hoe zit het nou met de volgorde?) een leuk en sfeervol spel.

Ik speel eigenlijk zelden met twee personen, als ik moet kiezen zou ik zeggen Legendary.

Dat is altijd wel een zekerheidje: Spiel!

Waarschijnlijk wel een partij Android die we wegens tijdsgebrek na 1 van de 2 (speel)weken moesten beëindigen, en waarbij één speler er bij de puntentelling flink van langs kreeg: zijn guilty hunch was innocent, zijn innocent-hunch weliswaar innocent maar omgelegd, en zijn persoonlijk verhaal een drama. Gevolg: negatieve score en alle vier spelers in een deuk :lol:

Ik heb niets in m’n hoofd dat er bovenuit springt, Colt Express en Euphoria schieten me als eerste te binnen.

Nu ben ik al geen grote Feld-fan dus waren mijn verwachtingen niet al te hoog, maar ik was wel benieuwd naar AquaSphere. Nou, wat mijn betreft blijft het bij die ene pot! Heel veel programmeren en plannen ten opzichte van weinig doen. Een robot programmeren om een actie uit te kunnen voeren waarbij je hem voor een andere actie mag programmeren? Ik vond het bijna een parodie op een spel!

Is je verwachting van 2014 uitgekomen:
Ik had niet echt een specifieke verwachting, heb weer veel, leuk en gezellig gespeeld dit jaar!

Als ik zo uit de losse pols een spel moet noemen zou ik zeggen Nippon van de makers van Madeira. Niet alle overvolle Portugese spellen kan ik evengoed waarderen (Vinhos…), maar Madeira, CO2 en in eerste instantie Panamax zijn me wel goed bevallen!
Laatst gewijzigd door Ugur op ma 15 dec 2014, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
ZaNaBoZa
Jakkiebak!
Persoonlijke Ondertitel: -----

Bericht door ZaNaBoZa »

Dus je top 5 ontdekkingen voor 2014, hoeven geen nieuwe spellen te zijn maar welke spellen vind je die je dit jaar hebt ontdekt het leukste:
Top 5: (Willekeurige volgorde)
1. De Glasstraat
2. Splendor
3. Doodle City
4. Imperial Settlers
5. Marvel Dice Masters: Avengers vs X-Men

We spelen meestal met zijn tweeën. Bovenstaande spellen kunnen ons zeer smaken met twee spelers. Als ik er een uit zou moeten pikken, dan toch Doodle City. Ligt sinds eind Oktober standaard op de tafel, en wordt vaak gespeeld.

Drie beurzen bezocht (Zuiderspel, Spiel & Spel), maar Essen blijft toch het leukste. Drie dagen spellen kijken en spelen, en hopen dat je bij een tafel aan kunt schuiven bij een spel dat dé verrassing van het jaar is.

Lastige vraag, aangezien er zo vele leuke spelmomenten zijn. Soms tijdens het spel door een situatie. Soms de locatie.

Spelmoment Tijdens het spelen van Imperial Settlers op Spel, vroeg iemand of die een foto van ons mocht maken. Of ik mijn hand zo kon houden, nog een beetje meer. Enfin, iedereen herkent wel de setting van een model en fotograaf. Voor mij was het vrijwel meteen duidelijk dat dit Henk Rolleman, wiens werk ik hoog heb zitten, diende te zijn. Inderdaad, naar al snel bleek. Kort praatje gemaakt en ik voelde me vereerd, dat ik voor eeuwig ben gedigitaliseerd door deze topfotograaf.

Locatie Laatste dag van de vakantie dit jaar. Dienden pas rond twee uur 's middags op het vliegveld te zijn. Hadden nog een wandeling uitgezocht, om ons tot die tijd te vermaken. Helaas regende dat het goot die laatste dag. Gingen op zoek naar een Starbucks buiten het centrum van Boston, maar konden er geen vinden waar we op ons gemak konden zitten. Belanden uiteindelijk bij een supermarkt, waar zich binnen een Starbucks vestiging bevond, alsmede een ruimte om te zitten. Heel onpersoonlijk allemaal. Hebben bij de supermarkt onze lunch gekocht, diverse malen naar de Starbucks corner gewandeld om verse koffie te halen, en ondertussen Sushi Go, Port Royal en andere fillers gespeeld.

Het Artwork van Grog Island kan me bekoren, alsook het materiaal van Five Tribes.

12 Realms. De verwachtingen van dit spel waren al niet al te hoog gespannen. Op zich wel een bijzondere prestatie van het spel, dat het dan nog weet teleur te stellen.

We hebben geen verwachtingen op spelgebied gehad.

Ook voor 2015 hebben we geen verwachtingen.
"Verwacht niets en geniet van hetgeen het moment je brengt, dan wordt je het vaakst verrast en geniet je het meest."
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Dus je top 5 ontdekkingen voor 2014, hoeven geen nieuwe spellen te zijn maar welke spellen vind je die je dit jaar hebt ontdekt het leukste:
Top 5 (in willekeurige volgorde):
1. Havok & Hijinks
2. Biblios
3. The Queen's Gambit
4. Marvel Dice Masters
5. De Paleizen van Carrara

Marvel Dice Masters. Grootste nadeel voor mij aan dit spel is dat mijn echtgenote het niet wil spelen :-(

Eigenlijk alleen naar het SpellenSpektaktel, maar dat was weer erg leuk. Dus ook niet het idee dat ik verder iets gemist heb.

Mijn zoontje van vier jaar begint inmiddels steeds meer te spelen (met het bijbehorende valsspelen en slecht tegen zijn verlies kunnen). Heb enorm genoten en gelachen toen we samen met een vriendje van hem Stef Stuntpiloot op tafel kregen.

Ze kregen er steeds meer lol in om dat vliegtuigje te lanceren en lagen volledig dubbel van het lachen. Voor mij het moment van 2014.

Juist de combinatie vind ik moeilijk. The Queen's Gambit vond ik ontzettend mooi, maar de bijbehorende toren had iets steviger gemogen. Het artwork van The Cardgame of Oz had ontzettend mooi artwork en zeer mooie dobbelstenen, maar het verdere materiaal vond ik ondermaats.

Ben daarom gegaan voor Dragonscroll. Je kunt het toch altijd weer aan de broertjes Lamont overlaten om een prachtig spel af te leveren.

Qua gespeelde spel is dat voor mij Rampage geweest. Had er geen extreem hoge verwachtingen van, maar ik vond het echt niets.

Toch ook een kanttekening bij Marvel Dice Masters (onze topper van 2014). Zonder al teveel kennis te hebben van hoe het op de markt brengen van een spel er precies uitziet, vind ik het onbegrijpelijk dat een spel zo slecht verkrijgbaar kan zijn. Zeker een tweede versie (Uncanny X-men) als je weet wat de problemen bij de eerste versie (AvX) zijn geweest. Ook dat viel dus tegen.

Ja, die is op zich wel redelijk uitgekomen. Wel weer redelijk veel aangeschaft dit jaar, maar anders komt er gewoon weinig nieuws op tafel.

Ben nooit zo bezig met wat er uit gaat komen, dus een titel durf ik niet te noemen. Wel erg benieuwd naar de nieuwe uitbreidingen in het Dice Masters universum en naar Legendary uitbreidingen die nog gaan komen.

Qua spelen is het vrij simpel. Gewoon weer vele mooie spellen spelen met vrienden en familie!

Oude toppers in 2014:
Een extra categorie voor de spellen die ik al langere tijd heb, maar ook weer regelmatig op tafel zijn gekomen in 2014. Het is ten slotte niet alleen maar 'cult of the new' hier.

Ook dit jaar zijn bijvoorbeeld Catan (8x), Goa (5x) en Agricola (2x) weer regelmatig op tafel gekomen.
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Top 5:
1.Five Tribes
2.Patronize
3.King of New York
4.Mascarade
5.Last will

Last Will

Alleen naar Spellenspektakel geweest en is goed bevallen

Spellenweekend en 2 gelukkige combinaties bij Smallworld.
Eerste beurt startspeler en met Shrubmen bossen ingenomen omdat ik door mijn kracht 2 maal achter elkaar kon aanvallen. Dit ras is immuun voor aanvallen als het bos van hun is, ook in decline. Daarna 2e ras kobolds waarvan je er heel veel hebt. Hiermee bergen ingenomen en was praktisch onverslaanbaar. Was een 5 speler spel.

Mooiste spel: Artwork, materiaal of combinatie daarvan in 2014:Van wat ik gezien heb, maar niet gespeeld of in bezit: Abyss

Machi Koro. Gespeeld op spellenspektakel Veel van verwacht, maar teveel geluk en te simpel naar mijn voorkeur.

Had geen verwachtingen

Geen verwachtingen.

Door dit jaar is mijn top 10 drastisch veranderd. Met name spellen die ik al had zijn wat in rang veranderd en Patronize en Five Tribes zijn erbij gekomen.

King of Tokyo vervangen door New York.
MichielH
Professor Pimpel

Bericht door MichielH »

Top 5:
1. Zhanguo
2. Terra Mystica Fire&Ice
3. Die Staufer
4. Aquasphere
5. Ivor the engine
2014 vond ik bepaald geen topjaar. Alleen Zhanguo springt er echt uit.

Zhanguo
Essen
Zhanguo leren van de designers in Essen
Massilia: mooiste artwork
Istanbul. Vind ik maar een simpel loopspel, niet lang boeiend, eentonig, repeterend. Het is mij ontgaan waarom dit zo'n hit is. Gewoon goed getimed denk ik. Verder was er echt niets bij dit jaar in Nurnberg en in het land der blinden is éénoog koning.
Vast wel, ik heb nooit zoveel verwachtingen.
Ships van Martin Wallace: een terugkeer naar de knappe economische spellen van Martin Wallace hoop ik.
Gregg
Garnaal

Bericht door Gregg »

Top 5:

1. Star Realms Beste deckbuilder ooit, en echt een heel fijn snel spel. Nog geen seconde mee verveeld.
2. Marvel Dice Masters Ook een enorm fijn spel om met twee te spelen, met heel wat variatie en een thema dat er goed uitkomt. Wordt enkel door Star Realms afgetroefd omdat het niet zo snel is.
3. Machi Koro Het beste wat er naar mijn mening dit jaar is verschenen om niet gamers aan het spelen te krijgen. Topspelletje!
4. Legendary : a Marvel Deck Building game Om wat verder te gaan in het Marvel universum en omdat ik altijd wel wat van coöperatief heb gehouden.
5. keyflower : Dit jaar voor het eerst gespeeld en staat nog altijd hoog op mijn wenslijstje. Denk dat deze met meerdere spelbeurten ook gewoon helemaal bovenaan dit lijstje had kunnen staan.

Star Realms, logisch gezien wat hier net boven staat :lol:

Slechts één beurs gedaan en dat was Spel in de waagnatie. Ik heb me daar twee dagen kostelijk geamuseerd met spellen uitleggen aan alle bezoekers op het themaplein haven.

Demonstratie-avond van Adriaensens in Zwijndrecht. Kon daar enkele spellen spelen die ik al even graag wilden testen en vooral Keyflower is me daar heel erg bevallen.

Derde potje Lewis & Clark was plots heel wat minder dan potje 1 en 2. Lag waarschijnlijk vooral aan het vele nadenken van enkele spelers, waardoor dit spel echt een eindeloos lange en vervelende tocht door West-Amerika wordt.

Ik wilde me aansluiten bij een club, meer spelen en een beurs bezoeken. Achter al deze drie voornemens kan ik een vinkje plaatsen. :thumbup:

Ik verwacht enorm veel van Star wars Imperial Assault. En ik hoop stiekem dit spel nog in 2014 te verkennen door deze week ergens een exemplaar op de kop te kunnen tikken.
Afbeelding
Klavertje4
Grote Dienaar

Bericht door Klavertje4 »

Top 5:
1. Splendor
2. Cuba
3. Machiavelli
4. Istanbul
5. 7 wonders

Splendor bevalt me erg goed. Dominion speel ik al langer maar blijft ook met tweeën leuk.

Wat was de leukste beurs van 2014: Dit jaar stonden Zuiderspel, Zomerspel, Spellenspektakel en Spel op het programma. Maar liefst vier beurzen dus. En mijn conclusie: Dé beurs bestaat niet. eigenlijk hebben alle beurzen wel iets waardoor je er graag heen wilt. :)

Wat was je leukste speelmoment van 2014: Ik heb niet één specifiek moment. genoeg momenten waar je naast het spelen van een leuk spel ook gewoon lol kunt hebben, dan is het goed. :)

Mooiste spel: Artwork, materiaal of combinatie daarvan in 2014: Istanbul ziet er goed uit, lewis & Clark ook, maar het mooiste spel? Dat weet ik zo niet.

Welk spel was de grootste tegenvaller van 2014: Tikal heb ik onlangs gekocht, gespeeld en verkocht. Een grote hit maar mij kon het niet genoeg boeien. Waarom precies weet ik eigenlijk niet.

Is je verwachting van 2014 uitgekomen: Ik had nog graag Lewis & Clark willen spelen, dit is niet gelukt. Maar verder denk ik dat 2014 op spellengebied met 4 beurzen en vele spelmomenten zeker geslaagd is.

Waar verwacht je veel van in 2015: Ik hoop dan toch in 2015 Lewis & Clark nog eens te spelen. Verder heb ik me nog niet verdiept in de spellen die dan gaan uitkomen. Eerst maar eens de aankopen van 2014 spelen. :)
En natuurlijk hoop ik wel weer een paar beurzen te bezoeken, ik zet in op 3. Waarbij Zomerspel dan vanwege de afstand zal afvallen.
rife
Professor Pimpel

Bericht door rife »

Top 5:
1. Taipan. al jaren geleden gekregen en nu bleken mensen bij ons in de straat het spel goed te kennen. Waarom zijn kaartspellen eigenlijk niet populairder. Ideale speelduur. Taipan = Bommen, straten, scoren, interactie, alles.
2. Poorten van Loyang. Een grote optimalisatie puzzel. Maar altijd spannend want de verschillen in eindstand zijn nooit groot. Gespeeld met 2 en 3 personen. Gevieren lijkt me niets.
3. Kingdom builder. Veel variatie in borden en doelen. ik hou wel van eind tellingen waar dan toch nog iets verrassends kan blijken. Net de eerste uitbreiding gekocht maar nog niet gespeeld.
4. Splendor. Gekocht op aanraden van mijn favoriete spellenwinkelier van mijn VVV bonnen.
de vergelijking met Ticket to Ride heeft me overgehaald en er is wel een parallel. Niet onaardig maar als ik moet kiezen tussen de twee wordt het TtR. Toch wil ik deze nog wel vaker spelen.
5. Machi Koro. Het is niet grappig als je 3 ronden op winst staat en drie keer een 1 gooit hetgeen de grote winst is voor de tegenpartij. Een aardige filler. Maar ik zie het niet als een spel waar ik diverse rondjes achtereen wil doen. Dan liever een kaartspel.

Loyang. Absoluut. Targi is overigens ook een prima spel. Zou vorig jaar bovenaan hebben gestaan.

Noorderspel. In de "Ter Aa" kerk te Groningen, zou vaker mogen.

Ik meen dat we de derde keer TaiPan aan het spelen waren en de eerste 3 potjes dik verloren. Zullen we maar opnieuw beginnen was het aanbod. Wij als trotse beginnelingen weigerden beleefd. Daarna uiteindelijk nog gewonnen. Beetje geluk maar wel top.

Wat ik echt kan waarderen is houten materiaal dat ook iets uitbeeld. De groente en fruit van Loyang. Maar ook de chips van Splendor.

Five tribes leek me echt geweldig. Qua uitvoering is dat ook zo maar in onze test was het toch een rekenexercitie waar je omkomt in de mogelijkheden en die elke beurt veranderen. Je kunt niet vooruit denken. Kingdom Builder biedt die mogelijkheid wel meer maar ook daar kun je elkaar nog aardig dwars zitten.

Nee, ik wil alleen maar spellen kopen die ik een keer geprobeerd heb. Helaas ben ik niet in de gelegenheid om veel te spelen. Kopen is dan een slecht surrogaat..

Ik speel veel op de tablet tegenwoordig en dat zal nog wel toenemen.
Hoop op nieuwe releases. Zou St.Petersburg ooit nog komen...
Winnen is niet het doel als je maar speelt om te winnen.
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

rife schreef: Ik speel veel op de tablet tegenwoordig en dat zal nog wel toenemen.
Hoop op nieuwe releases. Zou St.Petersburg ooit nog komen...
St. Petersburg online spelen kan op Yucata.de
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Of de tweede editie kopen. Niet Nederlands, maar verder wel taalonafhankelijk.
Afbeelding
JoPo
Veenboer

Bericht door JoPo »

Top 5:
1. A Study in Emerald: een heerlijk spel dat strategie met chaos combineert, met een bizar maar gaaf thema uitgevoerd en prachtig vormgegeven. Gave mechanismen gecombineerd tot een topspel!
2. Terra Mystica: een mooi diepgaand strategiespel dat veel voldoening geeft.
3. Machi Koro: een gezellig en luchtig dobbelspel, totdat het cafe en restaurant worden gedobbeld...
4. Coup: lekker liegen en bedriegen, een van de beste spellen in het genre.
5. Libertalia: Machiavelli, maar dan veel leuker en met een voorspelbare speelduur.

Magic: the Gathering, een oude favoriet en Glory to Rome, een nieuwe favoriet.

Spiel in Essen! De vierde keer dat ik ben gegaan en waarschijnlijk de leukste tot nu toe. Vooral dankzij het gezelschap, maar ook vanwege het feit dat we handiger onze tijd en energie inzetten om daadwerkelijk aan spellen spelen toe te komen. En dus niet alleen slenteren, kopen en in de rij staan.

A Study in Emerald spelen, nadat ik heel veel moeite had gedaan om mijn exemplaar uit Japan te laten overkomen.

Lewis & Clark, heel sfeervol en karakteristiek.

Imperial Settlers? Ik moet het meer spelen om het echt een tegenvaller te noemen. Ik had meer voorpret dan speelpret… Het combineert een aantal favoriete mechanismen, maar ik heb mijn potjes niet echt voldaan afgerond. Wellicht mis ik iets? Meer spelen!

Ik wil altijd meer… Maar ik mag niet klagen :).

Genieten van alle toffe spellen die ik heb, ongespeelde dozen verruilen (zodat anderen ervan kunnen genieten) en evt. een paar nieuwe interessante titels op de kop tikken. Daarnaast veel vrienden uitnodigen, evt. lid worden van een spellengroep of -club, buren en vrienden infecteren met het bordspelvirus… MEER MEER MEER. Dit is een leuke hobby, vinden jullie niet? :lol:
suzanne24
Geheim Genootschap

Bericht door suzanne24 »

Klopt het dat de "extended stats" sinds een paar dagen niet meer werken???
Afbeelding