Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




36 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008, 17:58 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
Wat gaat er mee in de koffer op vakantie?

Over twee weken ga ik eindelijk op een welverdiende vakantie naar de Belgische Ardennen.
Maar ik zit nu al te bedenken wat voor bord/kaartspellen ik mijn familie (vrouw, 2 kinderen, schoonvader & moeder en in de weekenden zwager en schoonzus) voor schotel.
Aangezien er twee jonge kinderen mee gaan zit er meestal s'avonds niet meer super veel puf bij de rest voor een wat zwaarder familiespel,
zoals El Grande of Eufraat en Tigris. Na aanleiding van de Spellen 100 heb ik Boonanza en Tai Pan maar aangeschaft. Saboteur en de Regenboogslang
heb ik ook maar mee besteld. Met de laaste titel wil ik mijn zoon van 5 verrassen. Verder denk ik nog Kardinaal & Koning, Machiavelli en Mr Jack mee te nemen.
Kardinaal & Koning staat al twee jaar ongespeeld in de kast en moet nodig eens een paar keer op tafel komen. Mr Jack doet er erg goed
bij mijn vrouw en schoonmoeder. Die het heerlijk vinden om je om de tuin te leiden als Jack de Ripper :) Hannibal Rome vs.Cathegena neem ik mee om
eens rustig de regels door te lezen en solo potje te spelen. Dan weet ik hoe het het spelsysteem aanvoelt. Meer dozen zal ik wel niet meenemen anders
passen de kleren van mijn vrouw er niet in de auto ;)

Welke spellen gaan bij jullie in de koffer?
Zitten er nog veel ongespeelde spellen van Spiel bij?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008, 19:32 
9. Clever hoch Drei: Challenge I (2021)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Het duurt nog even voor wij op vakantie gaan 8) . Ik weet dus echt nog niet precies wat ik mee ga nemen. De ervaring heeft geleerd dat het meenemen van spellen die langer dan een uur duren vergeefse moeite is :cry: . Dat komt er toch niet van. Maar mocht ik tegen die tijd Agricola hebben, dan maak ik daar denk ik toch een uitzondering voor. (Ik ga toch niet niet vliegen, dus die kilo's maken niets uit :D ).


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008, 20:40 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
henk.rolleman schreef:
Hannibal Rome vs.Cathegena neem ik mee om eens rustig de regels door te lezen en solo potje te spelen. Dan weet ik hoe het spelsysteem aanvoelt.

Ik zou je willen aanraden om Hannibal niet mee te nemen. Dit is geen spel dat je 'een avondje probeert', zeker niet tussen de bedrijven van vakantie door. Ik ben redelijk goed in regels lezen, onthouden en uitleggen, maar met dit spel met z'n boekwerk van 30 A4-pagina's was ik al drie avonden bezig voor ik een beetje begreep wat de bedoeling was en wat er wanneer kon gebeuren. En mijn eerste potje tegen mijn vriendin duurde vier uur, en toen waren we op een derde van het spel... (We zijn nu zo snel dat we in vier uur op tweederde uitkomen.)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jun 2008, 11:16 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Hm... wij nemen enkel kleine spellen mee. Dit om ruimte te besparen die we hard nodig hebben :P
Zover ik weet word het boonanza, machiavelli en koehandel. :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 jun 2008, 13:40 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
cymric schreef:
Ik ben redelijk goed in regels lezen, onthouden en uitleggen, maar met dit spel met z'n boekwerk van 30 A4-pagina's was ik al drie avonden bezig voor ik een beetje begreep wat de bedoeling was en wat er wanneer kon gebeuren. En mijn eerste potje tegen mijn vriendin duurde vier uur, en toen waren we op een derde van het spel... (We zijn nu zo snel dat we in vier uur op tweederde uitkomen.)


Op BBG staat een gemiddels speelduur van ongeveer 150 minuten. Dan ga je denken dat moet toch lukken in 1 avond.
Ik ga er dan altijd vanuit dat je het spel dan goed kent en dat je normaal gesproken er iets langer over doet, maar dik meer dan 4 uur!
Das andere koek. Eigenlijk moet je dus eerst een "het boek" van de regels lezen ;) Ik denk dat ik mijn nieuwschierigheid niet los kan laten
en het toch ga proberen, maar een voorbereid men telt voor twee. Het is wel prettig om te weten dat het een paar avondjes kan duren
voor het ik het spelsysteem enigzins onder de knie krijg. Maar ja je kunt een goed boek meenemen en een handleiding. Is het spel qua regels van het
het niveau van Crusador Rex of the War of Rings alleen dan met wat meer details en uitzondering per speeljaar e.d.?
Maak je ook gebruik van een zelf geschreven korte samenvatting van de regels? Ik heb de doos namelijk alleen even ingekeken en nog geen tijd
genomen om het enigzins door te nemen. De titels heb ik een beetje op gevoel gekocht. Hoge Notering in BBG, nieuwe Editie en positieve recenties.
Wat zijn tot nu toe je bevinden van het spel? En heb je je vriendin al kunnen verslaan ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 jun 2008, 14:06 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
henk.rolleman schreef:
Hannibal Rome vs.Cathegena


:D
Dat is toch dat spel waarbij je een horde olifanten door een gangenstelsel moet jagen, gehinderd door Romeinen met flessen, messen en rode fietszadels?

Op vakantie:
Kaartspelletjes als Battle Line, Machiavelli, Coloretto, en als ik wil nadenken ook Go.
Geen wargames, die zijn niet campingproof.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jun 2008, 14:20 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 865
Woonplaats: Bollenstreek
Mijn vakantie komt snel dichterbij. We gaan elf dagen naar Texel toe en de auto kan mee en dus kunnen we probleemloos een dikke stapel spellen en boeken meenemen. Wat ik precies mee neem beslis ik op het laatst, maar de magnetische reisversie van scrabble, het scrabble scoreblok en het scrabble woordenboek zullen er zeker bij zitten. Niets lekkerders dan scrabble-en op het terras!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: vakantiespellen
BerichtGeplaatst: wo 04 jun 2008, 20:54 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Een jaarlijks terugkerende topic:

Ik ga op reis en ik neem mee...

Vakantie maar hoe krijg ik al die spellen mee?

Fijn, het is weer bijna vakantie... :o


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 jun 2008, 20:10 
5. Torres (1999)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Ik heb begrepen dat het Munchkin gaat worden...

"Maar dat kan toch helemaal niet met z'n 2-en?"

Nee, I know. Maar blijkbaar gaat ie toch mee. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat we 'm eerder op vakantie met z'n 2-en hebben gedaan... Geen idee hoe we dat toen deden ;-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 jun 2008, 20:13 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Bartjes! schreef:
Ik heb begrepen dat het Munchkin gaat worden...

"Maar dat kan toch helemaal niet met z'n 2-en?"

Nee, I know. Maar blijkbaar gaat ie toch mee. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat we 'm eerder op vakantie met z'n 2-en hebben gedaan... Geen idee hoe we dat toen deden ;-)


Gewoon de goede smaak uitschakelen en je grenzen fors verlagen..... dan is Munchkin goed te verteren...... :twisted:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 jun 2008, 21:24 
5. Torres (1999)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Tja, of je houdt er van, of je haat het. Net als Roborally.
Toevallig ben ik speltechnisch een behoorlijke omnivoor - al heb ook ik mijn grenzen (De Hobbit, om maar een voorbeeld te noemen - en vind ik Munchkin een erg grappig spelletje.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008, 23:47 
1. Legendary: A Marvel Deck Building Game (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Ben net terug en uiteindelijk is er niets meegegaan in de koffer. Wel was er in het huis waar we verbleven een exemplaar aanwezig van de Da Vinci Code van Winning Moves, maar na 3 potjes hadden we dat ook wel gezien. Toen zijn we dat nostalgische, half vergane exemplaar van Rummikub dat er lag maar gaan doen (een mensch moet toch wat).

Zaterdag hoop ik Agricola op te kunnen halen en over twee dagen hebben we weer een spellen(mid)dag/-avond. Hoera!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jul 2008, 21:54 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Volgende keer toch maar iets meenemen ;)

Wellicht de volgende agricola dag, ik bedoel spellendag, ook maar eens afspreken :P :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008, 16:06 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
ik denk set en regenwormen en een spel kaarten evt of dobbelstenen en n yathzee blok.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008, 16:09 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Dobbelcatan
5 gewone dobbelstenen en Yathzee-blok (pas bij in het doosje van Dobbelcatan
Carcassonne met uitbreidingen
Ligretto en Ligretto²
En nog enkele kleine kaartspelletjes

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
36 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Ik ga op reis en neem mee... (editie 2008)  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

reis; vakantie



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®