Eigenlijk is het bij mij heel vreemd begonnen. Ik was nl. helemaal niet zo geinteresseerd in spellen. Mijn vrouw en ik zijn 3 dagen na elkaar jarig. We wisten eigenlijk geen cadeaus.
Zij stelde voor om een spel te vragen als gezamelijk cadeau. We kregen toen Kolonisten van Catan. Alleen moesten we het met z'n tweeën spelen. Desondanks was ik om.
Vervolgens ben ik op zoek gegaan naar een spel voor 2 personen. Dat werd Carcassone de Burcht. We hadden hierover steeds discussies over de spelregels.
Omdat ik meer interesse had in spellen dan mijn vrouw, wilde ik graag een spel dat je alleen kon spelen. Gelukkig was er toen bij de krant een aanbieding van 999games.
Genius, Carcassone de Stad en Sudoku was dan gratis.
Genius heb ik toen een paar keer alleen gespeeld, maar deze hebben we herontdekt afgelopen wintersport. Heerlijk spel.
En van Sudoku snap ik nu wel waarom het toen gratis was
De Stad heb ik alleen uitgepakt en nog nooit gespeeld. Waarschijnlijk vanwege de ervaringen met de Burcht.
In de afgelopen jaren hebben we diverse spellen gekocht en vooral niet gespeeld.
Deze hoop ik echter met mijn kinderen binnen niet al te lange tijd te kunnen spelen. Mijn vrouw werkt geregeld 's avonds en in het weekend. Bovendien gaat ze de komende 2 jaren weer naar school.
De kasten zitten inmiddels aardig vol.