Seabie schreef:
Ik weet nog niet wat ik mee ga nemen, maar ik moet bekennen dat ik al even rond loop met het idee "wat zal ik allemaal mee kunnen gaan nemen..." Ter zijner tijd laat ik het jullie absoluut weten!
En het is zover, morgen ga ik op vakantie. We gaan met z'n vieren naar Turkije (4 volwassenen waarvan één niet zo van spellen houdt). M'n vriendin houdt behoorlijk van coöperatieve spellen. Pandemie en Het Verboden Eiland zijn al bekende kost en het leek mij persoonlijk leuk om ons te verdiepen in In de Ban van de Ring tijdens de vakantie, inclusief de uitbreiding Vrienden en Vijanden. De doos van IdBvdR is dan ook als basis gebruikt, de inlay is er uit gehaald, en de doos is tot de nok toe gevuld met spellen. Uiteindelijk heb ik dit er in weten te proppen:
-
In de Ban van de Ring-
In de Ban van de Ring: Vrienden en Vijanden-
RaRa en IdBvdR nemen samen de meeste ruimte in in de spellendoos, maar er paste nog genoeg bij.
-
Machiavelli-
Machiavelli: De Donkere LandenSamen in één doos, ruimte zat.
-
Gold!-
WizardWizard bij Gold! in de doos, die zit toch altijd maar half vol.
-
Coloretto-
Triumvirate-
De Bezeten FlesDe Bezeten Fles zonder doos; die is onzinnig groot voor het spel.
-
2 pakken kaarten- Spelregels voor de volgende kaartspellen:
Ninety-Nine, Tantony, Collusion, Cross Purposes, Hartenjagen (Turbo Hearts met Booster Nines) en Spades.
Ninety-Nine, Tantony, Collusion en Cross Purposes zijn allen spellen verzonnen door David Parlett, een bekend persoon in de kaartwereld. De speciale versie van Hartenjagen is verzonnen door Richard Garfield, bekend van Magic en RoboRally.
-
2 pakken Decktet kaarten-
Decktet chips, een D6 en een D12-
Decktet boek waar de volgende spellen in staan:
Magnate, Jacynth, Emu Ranchers, Bharg, Goblin Market, Thricewise, Adaman, Ace Trump, Hermit, Varg Bid, Caravan, Terrapin, Oh Quay, Nonesuch, Chicane, Gongor Whist en Chancellors.
- Spelregels voor de volgende Decktetspellen:
Ascend, Snakebit, Decktet Pass Not, Solo Hex, Type Trump, Corundum Conundrum, Ivory Tower, Colour Bazaar, Bisque, Revelation, Quincunx, Frogger, Gasp!, Shed, Double Knot en een spel waar ik recentelijk mee bezig ben, maar nog geen naam voor heb.
Dit Decktet pakket neemt al met al niet super veel plek in, maar zorgt wel voor veel spelplezier (33 Decktet spellen). Ideaal voor vakantie!
Het past allemaal in de doos, op het bord van Ra en enkele A4 formaat spelregels na; daar is de vierkante IdBvdR doos namelijk net niet geschikt voor. In totaal heb ik op deze manier bijna 50 spellen bij me. De doos weegt nu dan ook 3,5 kilo...