Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




182 berichten | Pagina 1 van 13 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 11 okt 2011, 08:07 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 683
Elk jaar organiseerd BoardGameGeek.com de Secret Santa. Het is een gigantische cadeautjes parade. Als je mee doet heb je de keus of je ook een cadeau wil ontvangen. De meesten willen dit. Echter de hoofdreden is dat jij iemand een cadeau stuurt met de kerstgedachte in het hoofd. Het gaat om het sturen en niet om het ontvangen echter ook dit is zeker een leuk aspect. De onzekerheid waarin je verkeerd.

Er zijn dus mensen die alleen cadeau's versturen en niet iets willen ontvangen. Volgens mij worden deze gebruikt om iets naar mensen te sturen die niets hebben ontvangen. Echter ik heb nog nooit gehoord/meegemaakt dat iemand niets had ontvangen. Ik heb de eerste keer in februari pas mijn cadeau ontvangen. Het pakket had erg lang bij de douane gelegen.

Richtprijs voor een cadeau is ongeveer de prijs van Ticket to Ride. Dit is om te zorgen dat iedereen een fatsoenlijk cadeau krijgt. Mijn ervaring is dat men meestal wel meer krijgt. Het gaat tenslotte om het geven. Ik heb vorig jaar twee spellen gedaan en een paar zeldzame uitbreidingen.

Als je iets verstuurd naar het buitenland dan moet je rekening houden met langere verzendtijden en inklaringskosten. Om dit te voorkomen wordt er ook altijd een lijst geplaatst met webshops in diverse landen. Dit is minder persoonlijk maar wel goedkoper voor de ontvanger.

Lijkt het je leuk om iemand die je niet kent een cadeau te geven meld je dan hier aan.

Hier kan je vinden wat men zoal vorigjaar heeft gekregen

Misschien stuur ik jou binnenkort wel een cadeau.

Veel plezier

Niels

_________________
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 11 okt 2011, 08:41 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
Heb je zelf vorige jaar ook mee gedaan en wat heb je toen verstuurd en gekregen?

ben erg benieuwd vind de gedachte er achter erg leuk!

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 11 okt 2011, 08:55 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 1298
Woonplaats: Heemskerk
Ik had vorig jaar voor de eerste keer meegedaan en had als Secret Santa iemand uit Finland. Ik heb hem van zijn wensenlijstje R-Eco en Nuns on the Run gestuurd! Hij was er erg blij mee! :clap:

Ik heb zelf ook cadeau's ontvangen! :D Bij het openen van de doos zag ik in eerste instantie Lost Cities liggen. Het spel kende ik niet maar mijn Secret Santa had deze toegevoegd omdat hij zeker wist dat ik het leuk zou vinden. Toen zag ik in de doos Betrayal at the House on the Hill (2nd edition) liggen en ging ik uit mijn dak! :o Ik had de eerste editie al gehad en vond ik al erg leuk maar met de nieuwe editie kon mijn geluk niet meer op! Na het kwijlen op mijn cadeau ging ik weer snel verder met koken. Na het eten wou ik de doos weggooien toen ik merkte dat deze nog erg zwaar was. Ik ging graven in de doos en kwam toen ook nog Dungeon Quest tegen!!!! :shock: Ik viel bijna flauw! Hoe cool was dat! Gewoon drie mooie spellen ontvangen van mijn Secret Santa!

Ik ga dit jaar zeker weer meedoen! Let wel dat de regels van Secret Santa zeggen dat meer spellen geven leuker is dan één spel en dat je order minimaal $50,- moet zijn. Als je online bestelt in het land waar je "target" woont is het wel goed te doen om meerdere spellen te kopen voor dat geld. Vaak zit er dan ook free shipping op.

Hoop jullie allemaal terug te zien als Secret Santa's.

_________________
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 11 okt 2011, 09:12 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
NielsZW schreef:
Er zijn dus mensen die alleen cadeau's versturen en niet iets willen ontvangen. Volgens mij worden deze gebruikt om iets naar mensen te sturen die niets hebben ontvangen. Echter ik heb nog nooit gehoord/meegemaakt dat iemand niets had ontvangen.


O, ja, dat gebeurt zeker! Maar dat is logisch, je weet dat als je honderden mensen op internet zoiets laat doen, dat dat een paar keer fout gaat. Gelukkig wordt het vaak goed opgelost door BGG'ers met een groot hart.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 11 okt 2011, 09:17 
Standaard moderator

Berichten: 779
Woonplaats: Leiden
Het is een leuk idee en ik zou er graag aan willen meedoen. Wat mij tegenhodt, zijn de verzendkosten. Als ik een pakket van 2-5 kilo naar de VS wil sturen, dan kost me dat EUR 34,30. Is het pakket 5-10 kilo, dan kost het me zelfs EUR 58,30. Dat staat in geen verhouding tot de waarde van de spellen die dan verstuurd worden.

_________________
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 11 okt 2011, 09:18 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 1298
Woonplaats: Heemskerk
BaSL schreef:
NielsZW schreef:
Er zijn dus mensen die alleen cadeau's versturen en niet iets willen ontvangen. Volgens mij worden deze gebruikt om iets naar mensen te sturen die niets hebben ontvangen. Echter ik heb nog nooit gehoord/meegemaakt dat iemand niets had ontvangen.


O, ja, dat gebeurt zeker! Maar dat is logisch, je weet dat als je honderden mensen op internet zoiets laat doen, dat dat een paar keer fout gaat. Gelukkig wordt het vaak goed opgelost door BGG'ers met een groot hart.


Er worden volgens mij ook speciaal mensen voor geselecteerd die als buffer werken mocht iemand niks ontvangen dat zij als nog iets uitsturen naar die perso(o)n(en). Dus uiteindelijk krijgt iedereen wat leuks van Secret Santa! :P

_________________
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 11 okt 2011, 09:20 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Tamara_Bakker schreef:
Het is een leuk idee en ik zou er graag aan willen meedoen. Wat mij tegenhodt, zijn de verzendkosten. Als ik een pakket van 2-5 kilo naar de VS wil sturen, dan kost me dat EUR 34,30. Is het pakket 5-10 kilo, dan kost het me zelfs EUR 58,30. Dat staat in geen verhouding tot de waarde van de spellen die dan verstuurd worden.


Kon je niet aangeven dat je alleen Europeanen (of Amerikanen, Aziaten, etc) als target wou hebben?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 11 okt 2011, 09:28 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 1298
Woonplaats: Heemskerk
Tamara_Bakker schreef:
Het is een leuk idee en ik zou er graag aan willen meedoen. Wat mij tegenhodt, zijn de verzendkosten. Als ik een pakket van 2-5 kilo naar de VS wil sturen, dan kost me dat EUR 34,30. Is het pakket 5-10 kilo, dan kost het me zelfs EUR 58,30. Dat staat in geen verhouding tot de waarde van de spellen die dan verstuurd worden.


Je kan het spel toch in Amerika bestellen? Dan zijn de kosten veel lager of in sommige gevallen gratis. :think:

_________________
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 11 okt 2011, 09:29 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 1298
Woonplaats: Heemskerk
BaSL schreef:
Tamara_Bakker schreef:
Het is een leuk idee en ik zou er graag aan willen meedoen. Wat mij tegenhodt, zijn de verzendkosten. Als ik een pakket van 2-5 kilo naar de VS wil sturen, dan kost me dat EUR 34,30. Is het pakket 5-10 kilo, dan kost het me zelfs EUR 58,30. Dat staat in geen verhouding tot de waarde van de spellen die dan verstuurd worden.


Kon je niet aangeven dat je alleen Europeanen (of Amerikanen, Aziaten, etc) als target wou hebben?


Je kan inderdaad gebieden aangeven waar je wel of niet een cadeau heen wilt sturen.

_________________
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 11 okt 2011, 09:30 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
BaSL schreef:
Tamara_Bakker schreef:
Het is een leuk idee en ik zou er graag aan willen meedoen. Wat mij tegenhodt, zijn de verzendkosten. Als ik een pakket van 2-5 kilo naar de VS wil sturen, dan kost me dat EUR 34,30. Is het pakket 5-10 kilo, dan kost het me zelfs EUR 58,30. Dat staat in geen verhouding tot de waarde van de spellen die dan verstuurd worden.


Kon je niet aangeven dat je alleen Europeanen (of Amerikanen, Aziaten, etc) als target wou hebben?


Deze opties geven ze je:

Check this box if you are willing to ship anywhere in the world.

OR choose all locations you are willing to ship to (use CTRL/CMD key to select multiple locations). *

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 11 okt 2011, 09:32 
Party Animal

Berichten: 497
Ik ga meedoen! A first to me. Naast iets opsturen voor iemand, en dat is al erg leuk moet alleen een wishlist van zo'n twintig gangbare spellen samenstellen, tenminste als je ook wat wilt ontvangen! (en dat wil ik ook.)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 11 okt 2011, 09:33 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
Zijn jullie dan van plan op eigen gekochte spellen te versturen of om in het land van bestemming een webshop op te zoeken en daar het cadeau via te verzenden?

Ben nieuw met het Secret Santa fenomeen dus vandaar mijn vragen :-D

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 11 okt 2011, 09:45 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 1298
Woonplaats: Heemskerk
spellenclubapeldoorn schreef:
Zijn jullie dan van plan op eigen gekochte spellen te versturen of om in het land van bestemming een webshop op te zoeken en daar het cadeau via te verzenden?

Ben nieuw met het Secret Santa fenomeen dus vandaar mijn vragen :-D


Ik zal persoonlijk altijd een webshop in het desbetreffende land opzoeken. Dat scheelt gewoon heel veel in de verzendkosten. Misschien dat ik er nog een kerstkaart achteraan stuur.

_________________
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 11 okt 2011, 09:46 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Ik twijfel enorm, het lijkt me grappig, en vele reacties waren zo enthousiast van 2010, ook hierboven het verhaal van meijerc klinkt heel cool... maar ik moet op de centjes letten zeker in die maand en ik heb werkelijk geen verstand van international shipping... en bang bij ontvangen voor douane kosten :(

maar grootste plus lijkt me wel dat de feestdagen wel echt weer wat magisch krijgen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 11 okt 2011, 09:54 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3754
Woonplaats: Groningen
Ah, weer die grote twijfel. Ik heb de afgelopen 3 jaar meegedaan en vind het toch elk jaar weer een beetje gek dat we met z'n allen zoveel geld aan alle postbedrijven geven, en het niet direct aan onze spellencollectie besteden.

Maar het uitwisselen is toch leuk, en als je geluk hebt, krijg je een Secret Santa die je leuke messages stuurt, of een target die je leuk kan pesten.

Even kijken of ik het terug kan vinden:

2008
Gegeven: Wealth of Nations, Power Grid Benelux, Stephensons Rocket
Ontvangen: Ra, Hoity Toity

2009
Gegeven: At the Gates of Loyang, Ticket to Ride: Europa 1912, Ticket to Ride: the Card Game
Ontvangen: Dixit

2010
Gegeven: Mystery Express, Cleopatra and the Society of Architects, Cadwallon: City of Thieves
Ontvangen: Dos de Mayo, Shadow Hunters Expansion Kit
(dit jaar heb ik niets ontvangen van mijn Secret Santa, dus heb in januari een Secret Santa Savior toegewezen gekregen.)

Heb dus elk jaar wel meer heb gegeven dan ontvangen.. niet erg, maar is toch een beetje vreemd. Komt nog bij dat ik in 2009 en 2010 een target in Brazilie had. Heb in 2009 zelf een doos verstuurd, en de tweede keer een Amerikaanse webwinkel gebruikt: beide keren waren de verzendkosten enorm, en duurde het heel lang voor de paketten aankwamen.

Dus ga nu twijfelen of ik dit jaar weer meedoe...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
182 berichten | Pagina 1 van 13 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 13  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Secret Santa 2011 sign up is nu geopend  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®