Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




76 berichten | Pagina 1 van 6 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Jaarlijstjes 2011
BerichtGeplaatst: za 03 dec 2011, 15:42 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Na vorige jaren de jaarlijstjes gepost en gelezen te hebben op bordspelforum.com wilde ik deze traditie voortzetten hier op het forum.

Dus je top 5 ontdekkingen voor 2011, hoeven geen nieuwe spellen te zijn maar welke spellen vind je die je dit jaar hebt ontdekt het leukste:
Top 5:
1.
2.
3.
4.
5.

Wat was de leukste beurs van 2011:

Wat was je leukste speelmoment van 2011:

Welk spel was de grootste tegenvaller van 2011:

Welk spel was dit jaar een echte miskoop:

Is je verwachting van 2011 uitgekomen:

Wat is je verwachting voor 2012:

Graag een korte motivatie er bij dat geeft wat extra leesplezier. En als er mensen zijn die een extra rubriek hebben is ook altijd leuk

Nog even de Sint afwachten en dan zal ik ook mijn lijstje samen stellen.

De oude jaarlijstjes:
2009
2008

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Jaarlijstjes 2011
BerichtGeplaatst: za 03 dec 2011, 16:39 
1. Funkenschlag (2004)

Berichten: 118
Woonplaats: Eindhoven
Dus je top 5 ontdekkingen voor 2011, hoeven geen nieuwe spellen te zijn maar welke spellen vind je die je dit jaar hebt ontdekt het leukste:
Top 5:
1. Battlestations
Absolute verrassing. Het spel is al wat ouder, maar ik had het nooit eerder gezien, tot op Zuiderspel. Daar stond iemand het te demo-en. We zochten al een beetje naar een opvolger voor Descent (die we over niet al te lange tijd helemaal uit hebben gespeeld) en Battlestations voldoet aan onze eisen. Basisspel en ook al een uitbreiding aangeschaft.
2. Space Alert
Een aantal weken terug voor het eerst kunnen spelen. Heb hem meteen ook maar gekocht. Totaal anders dan wat ik in m'n kast heb staan.
3. King of Tokyo
Vermakelijk licht spelletje voor tussendoor. Is besteld.
4. Panic Station
Met de juiste groep een prima spel. Ook aangeschaft dit jaar.
5. Tobago
Nooit eerder gespeeld, om een of andere reden, tot een paar weken terug. Ook een beetje 'anders dan anders'. Ik zie dit spel wel goed werken bij m'n schoonouders, nu met de feestdagen. Het spel staat klaar in m'n kast.

Wat was de leukste beurs van 2011:
Ik denk niet dat ik erg origineel hiermee ben, en het antwoord zal voor mij wel elk jaar hetzelfde zijn, maar...Spiel in Essen. De sfeer, de vele mensen die ik ken die er rondlopen, en dan na afloop met een groep nog ergens iets gaan eten en spellen spelen.

Wat was je leukste speelmoment van 2011:
Niet echt een speelmoment, maar ik kreeg een plek in een groep die elke 2 weken bij elkaar komt om Descent of een dungeon crawler te spelen. Ontzettend gezellig groepje met leuke mensen en ik ben er enorm mee in m'n nopjes.

Leukste blooper van 2011:
Toen ik er bij Saboteur een potje van maakte. Ik was er met m'n hoofd niet bij. Ik was de Saboteur, maar ik dacht dat ik dat niet was :oops: Het potje verliep nogal vreemd en een medespeler was zelfs een beetje van z'n stuk daardoor.

Welk spel was de grootste tegenvaller van 2011:
Eerlijk gezegd laat ik het tegenwoordig op me afkomen en lees niet van te voren allerlei nieuws en hypes over spellen. Ik speel wat me voor de voeten komt, vaak zonder enige voorkennis.

Welk spel was dit jaar een echte miskoop:
Geen een. Ik schaf al niks meer aan dat ik niet minstens 1 keer heb gespeeld. De spellen die ik aanschaf bekijk ik eerst eens enorm kritisch. Dit jaar aangeschaft: Battlestations + Battlestations Pax Galacticum, Saboteur + uitbreiding, Imperial 2030, Tobago, Panic Station Space Alert, King of Tokyo. Binnenkort komt hier nog de uitbreiding van Claustrophobia bij, als ik hem ergens kan/mag kopen. Geen van deze spellen beschouw ik als miskoop.

Is je verwachting van 2011 uitgekomen:
Ik had er geen verwachtingen van.

Wat is je verwachting voor 2012:
Maar eentje eigenlijk, en dat komt omdat ik elke 2 weken Descent speel met een groep. Een erg vrolijke verwachting is het niet: Descent second edition wordt niet leuk. Wat ik er zo van hoor en lees is het een uitgeklede versie van Descent. Hij speelt een stuk korter, en dat zal een hoop mensen aanspreken, maar ik vrees dat hij voor onze groep net te eenvoudig wordt. Zoiets als Dungeons & Dragons: The Board Game. Dat wat Descent Descent maakt is een beetje weg. Tot overmaat van ramp gaat de eerste editie en alle uitbreidingen out of print. Ontzettend jammer.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Jaarlijstjes 2011
BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2011, 11:20 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Dus je top 5 ontdekkingen voor 2011, hoeven geen nieuwe spellen te zijn maar welke spellen vind je die je dit jaar hebt ontdekt het leukste:

Pfoe. Ik speel minder en minder zo lijkt het wel. En de nieuwe spellen krijgen dan ook minder kans om vaker op tafel te komen. Als ik naar het lijstje nieuw gespeelde spellen kijk, zie ik vaak ook maar 1 potje staan. Even kijken...
Top 5:
1. Jaipur
2. Axis & Allies: Pacific
3. Xe Queo!
4. Vanuatu
5. Keltis

Jaipur mocht gelukkig wel vaker op tafel komen. Simpele regels, leuk spelletje. Vaak ook erg spannend gezien onze scores dicht bij elkaar liggen. Xe Qeuo! ook een paar keer gespeeld en is dan niet erg diepgaand, maar het blufelement maakt het erg leuk.

Axis&Allies heb ik dit jaar ontdekt als tweespeler spel. Het was al enige tijd niet meer op tafel gekomen, maar nu hebben we Europe en Pacific een aantal keer met twee gespeeld en het hierdoor herontdekt. Leuk als tweespelerspel! Meer!

Vanuatu heb ik eenmaal op BSM.CON mogen spelen en ik was erg onder de indruk. Wil ik nog wel eens op tafel zien. Keltis is simpel, snel en zeker leuk. Nog enkel met twee gespeeld.

Wat was de leukste beurs van 2011: Wel, BSM.CON natuurlijk! Alhoewel... beurs... Ik heb al twee jaar geen beurs meer bezocht. Spiel was daarvoor het enige waar ik heen ging, maar dat zat er de afgelopen jaren niet in qua planning. Door berichten hier ben ik echter wel benieuwd geworden naar de beurzen in de Lage Landen.

Wat was je leukste speelmoment van 2011: BSM.CON. Sorry... :D Nee, dit jaar was het voor het eerst dat ik zo een spellendag heb mogen meemaken. Erg gezellig! Via BSM kom ik nu ook eens buiten mijn eigen speelgroep en dat zijn toch leuke momenten. Ook een ontmoeting met mijn medemoderatoren in mei en een spellenafspraak met Pleuni, William en Roel in Tilburg waren erg geslaagd! Wie zegt dat het internet minder sociaal maakt? Ik ben er meer door buiten gekomen! :lol: Vrijdag weer!

Welk spel was de grootste tegenvaller van 2011: Eerste ingeving? Troyes. Ik had hoge verwachtingen, maar uiteindelijk bleek het teveel gedoe over te weinig mogelijkheden. Eerlijkheid gebied mij te melden dat ook dit gebaseerd is op één potje.

Welk spel was dit jaar een echte miskoop: Ik ben steeds kritischer geworden door de jaren heen en koop niet meer (zo vaak) impulsief. Dus een miskoop... nee.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Jaarlijstjes 2011
BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2011, 13:05 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3028
Woonplaats: Nijmegen
top 5 ontdekkingen voor 2011
Top 5:
1. Hanzesteden (uiteraard voor NK gespeeld, maar daarna ook nog!)
2. Asara
3. Vanuatu
4. Attika
5. Navegador

Wat was de leukste beurs van 2011:
Essen: zoveel te zien en te beleven!

Wat was je leukste speelmoment van 2011:
Het winnen van het WK Carcassonne ;) Al waren de teamplekken bij NK en EK Bordspellen ook helemaal niet gek en zijn dat ook de leukere speelmomenten :).

Welk spel was de grootste tegenvaller van 2011:
Carcassonne dobbelspel :P.

Welk spel was dit jaar een echte miskoop:
Het gewonnen spel regenwormen bbq. Duurt te lang voor wat het is en het voegt erg weinig toe op de gewone regenwormen.

Is je verwachting van 2011 uitgekomen:
Ja: ik wilde meer spellen spelen en dat is gelukt! Hopelijk zet deze trend zich in 2012 voort!

Wat is je verwachting voor 2012:
Veel spelen en daarbij ook eens oudere titels uit de kast halen, m'n WK titel behouden en bij het NK met ons team nog beter scoren!
]

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Jaarlijstjes 2011
BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2011, 13:31 
Party Animal

Berichten: 497
Dus je top 5 ontdekkingen voor 2011, hoeven geen nieuwe spellen te zijn maar welke spellen vind je die je dit jaar hebt ontdekt het leukste:
Top 5:
1. Troyes
2. Eufraat & Tigris
3. Lancaster
4. Jaipur
5. Trajan

Wat was de leukste beurs van 2011:
Eind 2010 is bij mij allemaal begonnen, deze bordspellengekte. Dit jaar ging ik voor het eerst naar een spellenbeurs, Ducosim. Later bezocht ik Zuiderspel, Spiel, BSM.con en Ducosim nog eens tweemaal.
Ik vond alle bezoeken geslaagd. Maar om nu beste te noemen, hmmmm. Spiel voor de spellen en op BSM.con voor de contacten.

Wat was je leukste speelmoment van 2011:
Ik vond het bijzonder om Colonial: Europe's Empires Overseas samen te spelen met auteur Christophe Pont.

Welk spel was de grootste tegenvaller van 2011:
Small World, gespeeld op Zuiderspel. Bij het verlaten van de tafel had ik een erg groot 'is dit nu alles' gevoel.

Welk spel was dit jaar een echte miskoop:
Een miskoop wil ik Stoom van Martin Wallace nog niet noemen, maar ik had er wel meer van verwacht. Ik heb het een maal gespeeld en het houdt me weg van andere titels van Wallace.

Is je verwachting van 2011 uitgekomen:
Het is overtroffen.

Wat is je verwachting voor 2012:
Meer spelen!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Jaarlijstjes 2011
BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2011, 13:47 
5. Stone Age (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Top 5:
1. Cuba
2. Pitchcar
3. Fresco
4. Qwirkle
5. Ticket to ride Marklin

Wat was de leukste beurs van 2011:
Essen (ook de enige beurs)
Wat was je leukste speelmoment van 2011:
eindelijk een keer met qwirkle winnen van de vrouw ;)
Welk spel was de grootste tegenvaller van 2011:
Get nuts
Welk spel was dit jaar een echte miskoop:
Get nuts
Is je verwachting van 2011 uitgekomen:
Had geen verwachtingen.
Wat is je verwachting voor 2012:
Weinig spellen erbij kopen, kleintje op komst dus daar zal het overtollige geld wel naartoe gaan.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Jaarlijstjes 2011
BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2011, 14:05 
3. Goa (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Top 5:
1. Puerto Rico
2. Hanzesteden
3. Pandemie Virus Alarm
4. Alba Longa
5. Flash Point: Fire Rescue

Wat was de leukste beurs van 2011:
Helaas, helaas, door mijn plotselinge ziek worden, zijn alle beursen dit jaar aan mij voorbij gegaan. Overigens blijft het wel leuk om op bsm en bgg alle ervaringen te lezen.

Wat was je leukste speelmoment van 2011:
Dat was voor mij toch de eerste keer dat ik weer 'ouderwets' een spel kon spelen met mijn echtgenote. In Heliomare voor het eerst weer een potje Goa (één van onze persoonlijke favorieten) gespeeld. Had nog wat last om de diverse onderdelen vast te pakken, maar al met al ging het best goed!

Welk spel was de grootste tegenvaller van 2011:
Na het meerdere keren gespeeld te hebben, moet ik concluderen dat ik toch echt geen fan ga worden van Dominion. Zonde, want ik had er veel van verwacht.

Er zitten absoluut voldoende tactische mogelijkheden in het spel (zeker als er naderhand nog de nodige uitbreidingen bij gekocht worden), maar na een potje blijf ik toch met het idee zitten dat ik meer kaarten aan het schudden ben geweest dan dat ik gespeeld heb.

Welk spel was dit jaar een echte miskoop:
Voor zover ik op dit moment kan overzien, is er nog geen sprake van een miskoop in 2011. Moet wel bekennen dat er nog een paar spellen ongespeeld in de kast liggen. Dus dat zou nog kunnen komen :S

Is je verwachting van 2011 uitgekomen:
Nope, op geen enkele manier.

Wat is je verwachting voor 2012:
Qua kopen zal er niet veel mogelijk zijn in 2012, maar dat is ook niet erg. Ik hoop regelmatiger en meer te kunnen spelen. Ook hoop ik in 2012 weer eens een beurs te kunnen bezoeken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Jaarlijstjes 2011
BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2011, 14:34 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 503
Woonplaats: Tilburg
Dus je top 5 ontdekkingen voor 2011, hoeven geen nieuwe spellen te zijn maar welke spellen vind je die je dit jaar hebt ontdekt het leukste:
Top 5:
1. Dixit: Aan dit spel hebben mijn spellengroep en ik al veel avonden plezier gehad.
2. Dominion: Dit is samen met Dominion: Intrige een van de meest gespeelde spellen van 2011 en het aantal te ontdekken combinaties is nog steeds niet uitgeput.
3. Acquire: Een klassieker die al een tijd in de kast stond en nu eindelijk gespeeld werd. Een spel waar ik mijn vader mee heb kunnen overhalen iets te spelen.
4. Innovation: Een origineel spel dat ik in de laatste maanden heb kunnen spelen. Erg leuk door de onverwachte wendingen.
5. In The Year Of The Dragon: Een geweldig spel met veel ellende. Wat wil je nog meer?

Wat was de leukste beurs van 2011:
Ik heb geen beurzen bezocht.

Wat was je leukste speelmoment van 2011:
Een collega vinden die net zo lang door kan spelen als ik (langer zelfs) en waartegen ik om half 4 's nachts moet zeggen: ik moet eigenlijk gaan slapen.

Welk spel was de grootste tegenvaller van 2011:
Gek genoeg 7 Wonders. Na 80 spellen (rijkelijk laat) was ik het beu en vond ik dat er weinig vooruitgang in de spellen zat. Geruild dan ook.

Welk spel was dit jaar een echte miskoop:
Sparta van Queen Games. Ik had hogere verwachtingen van dit spel.

Is je verwachting van 2011 uitgekomen:
Ik had geen verwachtingen.

Wat is je verwachting voor 2012:
Ik hoop eindelijk al mijn nog ongespeelde spellen te kunnen spelen en het nog een jaar vol te houden om mijn verzameling niet uit de hand te laten lopen. :P


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Jaarlijstjes 2011
BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2011, 14:46 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1049
Woonplaats: Amersfoort
r56ygf schreef:
Welk spel was de grootste tegenvaller van 2011:
Gek genoeg 7 Wonders. Na 80 spellen (rijkelijk laat) was ik het beu en vond ik dat er weinig vooruitgang in de spellen zat. Geruild dan ook.


Wauw. Een spel dat ik 80 keer gespeeld heb zou ik toch moeilijk een tegenvaller durven noemen, hoe beu ik het na die 80 keer ook was. Voor de meeste spellen zijn 20 potjes al best veel. (overigens denk ik dat ik 7 Wonders sneller zat ga zijn dan pas na 80 potjes)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Jaarlijstjes 2011
BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2011, 15:20 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 503
Woonplaats: Tilburg
Peter Hein schreef:
r56ygf schreef:
Welk spel was de grootste tegenvaller van 2011:
Gek genoeg 7 Wonders. Na 80 spellen (rijkelijk laat) was ik het beu en vond ik dat er weinig vooruitgang in de spellen zat. Geruild dan ook.


Wauw. Een spel dat ik 80 keer gespeeld heb zou ik toch moeilijk een tegenvaller durven noemen, hoe beu ik het na die 80 keer ook was. Voor de meeste spellen zijn 20 potjes al best veel. (overigens denk ik dat ik 7 Wonders sneller zat ga zijn dan pas na 80 potjes)


Haha, daarom zei ik ook gek genoeg. Op een gegeven moment had ik alleen maar het idee dat ik maar wat deed en dat het eigenlijk allemaal maar weinig spannend was wat er gebeurde in het spel. Vandaar toch 7 wonders.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Jaarlijstjes 2011
BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2011, 22:46 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Dus je top 5 ontdekkingen voor 2011, hoeven geen nieuwe spellen te zijn maar welke spellen vind je die je dit jaar hebt ontdekt het leukste:
Top 5:

1. K2. Een geweldig bordspel wat het bergbeklimgevoel echt goed mechanisch ingebouwd heeft. Replayability bleef een vraagstuk, maar ik heb er nooit last van gehad. Met de uitbreiding wordt het vast nog alleen maar beter!
2. The Resistance. Sommigen noemen het een partygame. Ik vind het een mindfuck. Een spel waarin mensenkennis een pré is en waarin je elkaar heerlijk kunt voorliegen en beschuldigen.
3. Takenoko. In Essen gespeeld. Dit spel MOET ik gewoon hebben zodra het uit is. Een eenvoudig spel, niet met heel veel diepgang, maar het pezier stroomt er vanaf.
4. King of Tokyo. Dé filler van onze groep op het moment. Ieder potje speelt weer iets anders, maar continu wordt er hard gestreden. Iederen doet actief mee bij elke dobbelsteenworp. Dreigingen over "Ik laat je in Tokyo hoor" als iemand een handje gooit, of 'advies' geven over wat te doen. Heerlijk spel en het speelt ook nog eens geweldig snel!
5. Dungeon Petz. Vorige week voor het eerst gespeeld. Een spel met redelijk veel regels, maar toch erg eenvoudig. Goed speelbaar met 2, 3 en 4 spelers. Het spel is vooral heel erg grappig. Zelden zoveel om een spel zelf gelachen.

Eervolle vermeldingen:
7 wonders. Vond het eerst geweldig. Maar na 100+ spellen hoef ik het niet meer zo vaak te spelen. Het spelplezier blijft zeker, maar het enthousiasme is wat weg.
Small World. Relatief simpel spel en speelt erg snel weg. Erg leuk.
Ninjato. Prachtig spel om te zien. Speelt relatief snel weg. Heeft wat weg van Stone Age, maar speelt toch heel anders. Echt een topper.

Wat was de leukste beurs van 2011:
Spiel 2011 was top. Veel plezier gehad, maar uiteindelijk toch weer té weinig spellen gespeeld (takenoko was mijn persoonlijk hoogtepunt)... Noorderspel 2011 was ook leuk. Heb daar voor het eerst een keer meegeholpen met speluitleg. Heb aan mensen 7 wonders en met name vaak Cargo Noir uitgelegd. Met Cargo Noir ook vaak meegespeeld en veel plezier gehad.

Wat was je leukste speelmoment van 2011:
De paar vrijdagavonden waarin ik met Stefan (Hijacker) en Joey (Sjoow86) tot 5 uur in de ochtend doorspeelde. Nonstop spellen spelen en af en toe ook wat kinect-en erbij. Heb daar veel plezier aan beleefd. Ook de hilarische potjes The Resistance, Modern Art en recenter Ninjato zal ik niet gauw vergeten!

Welk spel was de grootste tegenvaller van 2011:
7 wonders: leaders.
Ik was een tijdje gek van 7 wonders, maar toen 7 wonders leaders verscheen was ik echt teleurgesteld. Het veranderde dingen aan het spel die ik juist goed vond (vrijheid van spelen, speelduur). Ik speel het liever nu gewoon zonder al kan ik de leaders nu ook iets meer waarderen dan eerst.

Welk spel was dit jaar een echte miskoop:
Ik heb niet echt een miskoop gemaakt. Ik weet praktisch altijd van tevoren wel of een spel wel of niet bij me gaat passen. Soms koop ik echter een spel waarvan ik weet dat het niet zo goed zal zijn, maar met een specifiek doel.
Zo vond ik Arkham Horrow weinig boeiend, maar die kon ik voor 12,50 niet laten liggen en heb die mooi doorgeruild. Verder heb ik The City gekocht (van maker van Race for the Galaxy), waarvan ik wist dat het niet heel goed zou zijn. Dat blijkt ook zo het geval te zijn. Het is maar mwah mwah. Ik heb het echter gekocht met het doel om mijn vriendin aan het spelmecchanisme te laten wennen, zodat we later Race for the Galaxy kunnen spelen :)

Is je verwachting van 2011 uitgekomen:
Ik had gehoopt en verwacht veel meer te gaan spelen. Dat komt ook uit. Ik heb nu een vaste speelgroep met wie ik elke week afspreek en soms zelfs 2x in een week. We spelen enorm veel nieuwe spellen (soms herhalen we spellen te weinig) en hebben echt de grootste lol. Ben daar echt supertevreden mee!

Wat is je verwachting voor 2012:
Nog meer spellen spelen in de groep. Opnieuw naar Essen gaan. Mijn spellenaakoop enigszins te beperken en me echt te focussen op spellen die iets toevoegen aan mijn collectie. Ik heb goede hoop hierop!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Jaarlijstjes 2011
BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2011, 22:52 
Bronzen Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 8492
Woonplaats: Groningen
Klinkt leuk die spellengroep van je. Zoek je nog mensen? :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Jaarlijstjes 2011
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2011, 00:02 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
grunnboy schreef:
Klinkt leuk die spellengroep van je. Zoek je nog mensen? :D


Ik vraag het me sterk af... Die kerel bij wie we meestal spelen is nogal een zeikerd. Die verwelkomt niet bepaald nieuwe gasten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Jaarlijstjes 2011
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2011, 00:45 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Robertopellizini schreef:
Lang verhaal met goede spellen.

Goede smaak, zeg! K2, The Resistance, Takenako, 7 Wonders, King Of Tokyo. Stuk voor stuk spellen die óf hoog op mijn wishlist staan óf die ik erg leuk vind. Met grote instemming je verhaal gelezen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Jaarlijstjes 2011
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2011, 01:08 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Top 5:
1. Fresco
2. Navegador
3. Dominant Species
4. Hanzesteden
5. 7 wonders

Wat was de leukste beurs van 2011:
Ik kom zo'n beetje op elke beurs behalve Spellen aan Zee en Spel. Ik vond Essen minder relax dan voorgaande jaren doordat het EK erbij zat en ik eigenlijk dan 3 dagen had moeten gaan maar helaas ging dit niet. Ik vind Ducosim een steeds geschiktere en betere beurs worden vanwege het aanbod, uitleg door Roll the Dice (namens Queen), Phoenix en onze belg naast alle uitgevers en de sfeer die het uitstraalt. BSM.CON was erg leuk voor de contacten en was een erg leuke en gemoedelijke dag. Kan niet echt kiezen maar geef Ducosim mijn stem. Noorderspel was wel een erge tegenvaller qua bezoekers maar veel nieuws en veel kunnen spelen.

Wat was je leukste speelmoment van 2011:
Hans van Tol verslaan met Fortuna samen met Niels en Roel. Hans werd zelfs laatste :-) Ook beginnen enkele uitgever mij te herkennen waaronder Hans :-P

Meedoen aan NK Bordspellen (2e) en EK (16e) en natuurlijk daar bijbehorende trainingskamp dan van februari tot oktober heeft geduurt met voornamelijk 8 spellen. De spellenselectie van het EK is beter en dat zie je terug want we willen alle spellen van het EK nog wel spelen tegenover alleen Hanzesteden en Fresco van het NK.
Daarnaast de oefensessie met De Krasse Knarren waarin we op dat moment nog beter bleken te zijn. Al moet ik zeggen dat het een heel goed kampioenschappen jaar was zowel de spellen als de winsten voor Nederland en moet zeggen dat ik daar ook wel van genoten heb.

Welk spel was de grootste tegenvaller van 2011:
Geen, niet noemenswaardig. Ook ben ik steeds breder gaan kijken naar spellen en dan voornamelijk thema (zoals sf en war) categorien (zoals treinspellen, civilization en meerderheidsspellen).

Welk spel was dit jaar een echte miskoop:
Dominant Species vanwege de prijs die ik ervoor betaald heb en het nu nog niet waard is maar qua spel absoluut niet want hoop deze vaker op tafel te kunnen krijgen. Ik reken hier gerecenseerde en gewonnen spellen niet mee.

Is je verwachting van 2011 uitgekomen:
Ja en hierom...
Een doel was om Erik mee te krijgen naar Essen voor het eerst en dat in de 8 jaar dat hij al speelt. De enige zekere mogelijkheid was plaatsen voor het EK en dit is gelukt. Een ander doel was om meer voor het plezier te spelen aangezien de 2 jaren ervoor ongeveer 400 spellen per jaar heb gespeeld alleen gericht op de quantiteit en niet zozeer op qualiteit. Ook dit is gelukt, zowel veel gespeeld maar met meer qualiteit en plezier. Wat ik niet verwacht had was het ontmoeten van zoveel forumleden want dat zijn er nogal wat.

Wat is je verwachting voor 2012:
Ik ga proberen, nog steeds veel en regelmatiger te spelen en een jaar te wachten met aankopen van dure nieuwe spellen. Een jaartje evalueren zeg maar en met ons clubje (9 personen naast de spellenclub) voornamelijk gewilde,en ongespeelde spellen spelen in een kleine competitie. Ik verwacht dat het aankomende jaar een rustig en stabiel spellenjaar wordt waarin veel oudere titels weer op tafel gaan komen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
76 berichten | Pagina 1 van 6 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 6  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Jaarlijstjes 2011  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Eindejaarslijstjes 2011, Jaarlijstjes 2011



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®