Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





220 berichten | Pagina 15 van 15 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 13, 14, 15
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Speldag Utrecht 2014
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 10:48 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4134
Woonplaats: Geldrop/NL
JeVo schreef:
Er zijn dus twee spellen blijven liggen:

Wikinger en Coney Island

Van wie zijn die?

Van mij, van mij!
Oh nee, ik was er niet bij. :(
(Els misschien?)

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Speldag Utrecht 2014
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 10:49 
Nederlands Kampioen Stenen Tijdperk 2014

Berichten: 123
Was weer een erg gezellige en leuke dag vond ik!

Grote pluspunt van Speldag Utrecht, naast de vele gezellige mensen en dat er bijna alleen maar leuke spellen worden gespeeld, is de gratis (en vooral ruim voorradige) koffie en thee!
Eten was ook erg lekker, complimenten.

- Begonnen met Endeavour. Altijd leuk, al duurt het met vijf spelers wel wat lang.
- Voor de eerste keer Amerigo gespeeld. "Echte" Stefan Feld; keuzes, opties en mogelijkheden, continue en elke keer.... Maar erg leuk. Snel nog eens spelen!
Vond de blokjestoren ook erg leuk mechanisme vooral nu ik er ook één voor Stenen Tijdperk heb. Ook nog een nut gevonden voor het "mysterieuze" fiche waarover op BGG een discussietje is ontstaan. Naast waar die eigenlijk voor is: om de stapel neutrale bouwtegels aan te geven.
- Five Tribes. Aardig. Op zich simpel spelmechanisme zorgt voor lekker veel chaos op het bord en voor de andere spelers. Waarom de tegels tweezijdig exact hetzelfde zijn is me een raadsel; maakt het random neerleggen moeilijker en geeft geen extra opties.
- Wizard. Als snelle afsluiter. Altijd leuk!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Speldag Utrecht 2014
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 12:04 
6. Scythe (2016)

Berichten: 1442
Woonplaats: Woudenberg
jlrensen schreef:
Gezellige dag gehad, en ook veel gespeeld:

Begonnen met Panamax. Die had ik iets voor Essen al een op de Utrechtse spellendag gespeeld, en op Spiel gekocht. Nu voor de tweede keer. Met uitleg, regels doornemen en uitproberen toch drie uur bezig geweest. Wel erg leuk, en zeker voor herhaling vatbaat.


Eerder vier uur vrees ik :shock: Vond het spel wel leuk en wil het nog wel eens spelen, nu ik de mechanieken ken moet dit toch binnen de anderhalf uur te doen zijn.

Coney Island was ook wel leuk, had ik pas een keertje thuis geprobeerd en is wel een aardige filler. Helaas was daarna voor mij de middag al weer om. Zeker voor herhaling vatbaar.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Speldag Utrecht 2014
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 13:11 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
DeKerstman schreef:
jlrensen schreef:
Gezellige dag gehad, en ook veel gespeeld:

Begonnen met Panamax. Die had ik iets voor Essen al een op de Utrechtse spellendag gespeeld, en op Spiel gekocht. Nu voor de tweede keer. Met uitleg, regels doornemen en uitproberen toch drie uur bezig geweest. Wel erg leuk, en zeker voor herhaling vatbaat.


Eerder vier uur vrees ik :shock: Vond het spel wel leuk en wil het nog wel eens spelen, nu ik de mechanieken ken moet dit toch binnen de anderhalf uur te doen zijn.


Dat had ik met deze ook. Eerste keer vier uurs aan bezig geweest maar volgens mij moet deze inderdaad op de helft van de tijd mogelijk zijn, op voorwaarde dat iedereen de regels al kent en al minstens één play gedaan heeft

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Speldag Utrecht 2014
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 13:35 
Party Animal

Berichten: 427
Woonplaats: Doetinchem
roubosga schreef:
mezzamorphis schreef:
Helemaal top. Is er ook nog iemand die Yunnan of El Gaucho mee kan nemen? Zit te denken om deze aan te schaffen maar eerst spelen lijkt me beter

Nou nou, Panamax; Russian Railroads; Yunnan en El Gaucho in 12 uur.
Eet dan maar niet mee, daar heb jij geen tijd voor :lol:


Is meer dan aardig gelukt. 5 spellen zelfs en nog eten :clap:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Speldag Utrecht 2014
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 13:43 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Het was gisteren een supergezellige speldag met een grote opkomst! Bedankt iedereen voor de gezelligheid en de hulp her en daar. Eten was inderdaad erg lekker. Op naar 2015!

Ik heb gespeeld, weet niet of ik alles heb uithouden ;) Ik heb gevoel dat ik iets vergeten ben.
- trajan (leuk en goed spel, voor herhaling vatbaar!)
- een spel met een moeilijke poolse naam een soort kruising tussen dixit en cluedo, was erg duidelijk dat vrouwen en mannen anders denken whaha
- colt express
- dicetown
- wikinger
- five tribes (was mijn eerste keer, ik hoorde gemengde meningen er over, maar ik vind hem leuk, en mag zeker nog een keer op tafel komen)

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Speldag Utrecht 2014
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 15:41 
Meeple

Berichten: 10
Woonplaats: Utrecht
En wie schetst mijn verbazing toen ik vanochtend "Wikinger" wilde spelen - staat die niet meer in de kast!
Jeroen, ik ben tamelijk zeker dat hij van mij is (Daniel) want wie anders neemt spellen mee van meer dan 10 jaar oud... :-)
Wat ik ook wel leuk vind om te lezen is dat hij zelfs nog gespeeld is, wat zonder blijven liggen waarschijnlijk niet gelukt was (aangezien ik om 17:00 ben vertrokken). Of zou er zelfs een verband zijn..?

Met andere woorden: ik heb nog een ander spel, dus ik hoef hem niet meteen op te halen. Als hij nog even tot de volgende spellendag mag blijven logeren, graag. Ander PM mij maar dan kom ik even langs fietsen.

En ja, voor de goede orde: ik vond het ook weer leuk en gezellig druk. Op naar volgend jaar. Is er al een Patreon- account voor de organisatie? ;-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Speldag Utrecht 2014
BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2014, 11:05 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2755
Woonplaats: Utrecht
ludanto69 schreef:
En wie schetst mijn verbazing toen ik vanochtend "Wikinger" wilde spelen - staat die niet meer in de kast!
Jeroen, ik ben tamelijk zeker dat hij van mij is (Daniel) want wie anders neemt spellen mee van meer dan 10 jaar oud... :-)
Wat ik ook wel leuk vind om te lezen is dat hij zelfs nog gespeeld is, wat zonder blijven liggen waarschijnlijk niet gelukt was (aangezien ik om 17:00 ben vertrokken). Of zou er zelfs een verband zijn..?

Met andere woorden: ik heb nog een ander spel, dus ik hoef hem niet meteen op te halen. Als hij nog even tot de volgende spellendag mag blijven logeren, graag. Ander PM mij maar dan kom ik even langs fietsen.

En ja, voor de goede orde: ik vond het ook weer leuk en gezellig druk. Op naar volgend jaar. Is er al een Patreon- account voor de organisatie? ;-)


Daniel, goed te horen dat de eigenaar van één van de spelen gevonden is. Het spel is met Rogier mee naar Brabant vertrokken, en laten we er dan maar vanuit gaan dat hij met de volgende spellendag terug komt.

En wat is een Patreon account?
JeVo

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Speldag Utrecht 2014
BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2014, 11:51 
Meeple

Berichten: 10
Woonplaats: Utrecht
Alle "cool kids" hebben een patreon account (patreon.com), bijvoorbeeld diverse podcasts uit de spelletjes hoek. Dit is crowdfunding voor doorgaande inspanningen, dus in plaats van voor een project (kickstarter.com) wordt er een maandelijkse bijdrage ingezameld voor een doorgaande dienst (of per uitgave van de podcast). Rijke patser die ik ben sponsor ik op deze manier diverse podcasts a raison van 0,50 tot 1,00 USD per uitgave / maand.

Geen idee hoe aantrekkelijk dat is (vooral qua wat er bij patreon zelf aan de strijkstok blijft hangen) nog hoeveel mensen zich hiervoor zouden opgeven, maar als er vaste kosten voor de organisatie zijn zou je dat kunnen overwegen... Maar goed, super serieus is het voorstel niet. Het gaat mij natuurlijk meer erom te laten zien dat ik ook wel eens een cool kid heb gezien...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Speldag Utrecht 2014
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 15:26 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Namens de organisatie wensen wij iedereen een heel gelukkig, gezond en goed 2015 met hopelijk een boel spelplezier!

Ik maak even een nieuw topic aan voor 2015. Dus mod-jes er mag een slotje op!

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
220 berichten | Pagina 15 van 15 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 13, 14, 15


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenclubs  
 Feed - Onderwerp - Speldag Utrecht 2014  

Gebruikers die deze topic waarderen

mezzamorphis, Mr Jummy, Oxyligen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®