Spiel 2016 - algemeen
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- freeze
- Stamhoofd
Re: Spiel 2016
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Spiel. Ik ga een dag. Welke dag raden jullie me aan te gaan? Is het in het weekend drukker dan op do of vr? Alvast bedankt 
Labels:
- Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ja, het is in het weekend doorgaans beduidend drukker dan op donderdag en vrijdag. Zeker als je af en toe ergens wilt gaan zitten om een spelletje uit te proberen, dan maakt dat uit. Dit jaar zijn er beduidend meer stands dan vorig jaar, dus mogelijk verspreiden de bezoekers zich wat meer en is het ook op zaterdag en zondag nog wel te doen, maar als je de kans hebt, raad ik je aan om op donderdag of vrijdag te gaan.
Wat het kopen van spellen betreft: Sommige spellen zijn maar beperkt voorradig en zijn op donderdag al uitverkocht. Sommige spellen zijn te laat klaar bij de drukker en zijn daardoor op de eerste dagen nog niet te koop. Dit is niet altijd te voorspellen (het eerste soms wel, het laatste zelden), dus daar kun je niet echt je reis op afstemmen. Verder worden er op zondag aan het eind van de dag nog wel eens restjes tegen bodemprijzen verkocht, maar ook daar is niet goed te voorspellen welke spellen dat gaat zijn, dus ook daar zou ik niet te veel rekening mee houden.
Wat het kopen van spellen betreft: Sommige spellen zijn maar beperkt voorradig en zijn op donderdag al uitverkocht. Sommige spellen zijn te laat klaar bij de drukker en zijn daardoor op de eerste dagen nog niet te koop. Dit is niet altijd te voorspellen (het eerste soms wel, het laatste zelden), dus daar kun je niet echt je reis op afstemmen. Verder worden er op zondag aan het eind van de dag nog wel eens restjes tegen bodemprijzen verkocht, maar ook daar is niet goed te voorspellen welke spellen dat gaat zijn, dus ook daar zou ik niet te veel rekening mee houden.
-
Beate
- Professor Pimpel
Ik kijk niet meer naar de lijst
Ik ga naar een vriendin in LA en mis daarom Essen.
Ja ik weet het, heb het ticket zelf geboekt tijdens Essen.
Maar ik word alleen maar jaloers als ik al die leuke titels voorbij zie komen...........
Of kan ik iemand een boodschappenlijst geven?
#durftevragen
Ik ga naar een vriendin in LA en mis daarom Essen.
Ja ik weet het, heb het ticket zelf geboekt tijdens Essen.
Maar ik word alleen maar jaloers als ik al die leuke titels voorbij zie komen...........
Of kan ik iemand een boodschappenlijst geven?
#durftevragen
-
Lorthania
- Veenboer
Zoals gezegd: als je kan ga je best op donderdag of vrijdag, als het toch in het weekend moet kies je best de zondag.freeze schreef:Ik ga dit jaar voor het eerst naar Spiel. Ik ga een dag. Welke dag raden jullie me aan te gaan? Is het in het weekend drukker dan op do of vr? Alvast bedankt
Als je ziet dat het ergens druk is, sla die plaats dan gewoon over en ga later terug. Toen wij vorig jaar hal 3 aan het aflopen waren stond het op een gegeven moment helemaal vast in de linkerbovenhoek, geen doorkomen aan. Toen zijn we even de Galeria ingelopen en toen we een uurtje later via hal 2 weer op dezelfde plek uitkwamen was het er relatief rustig.
- The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Ik ga al 3 jaar in het weekend aangezien ik in de week geen verlof kan nemen en ik heb de beurs nog nooit als te druk ervaren. Het is niet zoals de Antwerpse boekenbeurs waar je echt over de koppen kan lopen. Het lukt misschien niet altijd om onmiddellijk een plaatsje te bemachtigen bij de populaire spellen, maar dat geldt volgens mij op elke dag.
Het is wel zo dat veel spellen al uitverkocht zijn vaak en de laatste dag koopjes stellen de laatste jaren ook niet heel veel meer voor heb ik begrepen.
Het is wel zo dat veel spellen al uitverkocht zijn vaak en de laatste dag koopjes stellen de laatste jaren ook niet heel veel meer voor heb ik begrepen.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
- Bored Gaymer
- Fabrieksmanager
- Contacteer:
Misschien een rare vraag....in 1 van de hallen vorig jaar (en volgens mij ook alle jaren ervoor) is ergens in het midden een japans/chinees groepje met sleeves en stoffen buideltjes Enzo. Ik vroeg me af of ze ook een website hebben. Iemand enig idee welke ik bedoel? 
"I am a tattooed sexy dancing monkey"
- freeze
- Stamhoofd
Bedankt voor jullie tips mbt de meest geschikte dag op Spiel! Ik ben er op vrijdag bij 
- Bongo
- Condottiërre
- Persoonlijke Ondertitel: #homoludens
Weet precies wie je bedoelt!! maar site... weet ik niet.Bored Gaymer schreef:Misschien een rare vraag....in 1 van de hallen vorig jaar (en volgens mij ook alle jaren ervoor) is ergens in het midden een japans/chinees groepje met sleeves en stoffen buideltjes Enzo. Ik vroeg me af of ze ook een website hebben. Iemand enig idee welke ik bedoel?
Heb de plattegrond van vorig jaar bekeken... is het misschien deze?
http://www.nobleknight.com/ViewManuf.as ... goryID_E_4
Hal 7 voorraan ergens volgens mij.
- Bored Gaymer
- Fabrieksmanager
- Contacteer:
Dacht zelf ook hal 7. Deze is het niet iig. Ze hadden niet echt een kraampje. meer twee chinese vrouwtjes op een krukje met om hun heen allemaal tafeltjes en rekjes met alleen maar sleeves en stoffen buideltjes enzo....EEMBC/Bongo schreef:Weet precies wie je bedoelt!! maar site... weet ik niet.
Hal 7 voorraan ergens volgens mij.
"I am a tattooed sexy dancing monkey"
-
jopla
- Veenboer
misschien bedoel je Swan - Panasia?
- purple-one
- Professor Pimpel
- Persoonlijke Ondertitel: Craftsmen
De stand is Smiling monster en hebben een web-site.Bored Gaymer schreef:Misschien een rare vraag....in 1 van de hallen vorig jaar (en volgens mij ook alle jaren ervoor) is ergens in het midden een japans/chinees groepje met sleeves en stoffen buideltjes Enzo. Ik vroeg me af of ze ook een website hebben. Iemand enig idee welke ik bedoel?
http://www.smiling-monster.com
- Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Voldoet aan de beschrijving. Zij stonden vorig jaar in hal 2 (2-B133)jopla schreef:misschien bedoel je Swan - Panasia?
Website: Swan Panasia
Zou ook kunnen. Zij verkopen eveneens Swan Panasia sleeves. Vorig jaar in hal 1 (1-D148)purple-one schreef:De stand is Smiling monster en hebben een web-site.
http://www.smiling-monster.com
- caryntjen
- Meeple
Re: Spiel 2016 - algemeen
En wat doen jullie met uw tickets? Kopen jullie die op voorhand online of is het oké om die op de beurs zelf te kopen?
Ik ga de eerste keer en momenteel enkel een zaterdag gepland. Als het leuk is rij ik zondag wel terug en dan weet ik ook wat mij te wachten staat voor volgend jaar.
Ik ga de eerste keer en momenteel enkel een zaterdag gepland. Als het leuk is rij ik zondag wel terug en dan weet ik ook wat mij te wachten staat voor volgend jaar.
- pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
Je kunt je tickets prima ter plaatse kopen. Er staat meestal wel een rij maar na een kwartier ben je zeker binnen. Veel plezier bij je eerste Spiel!caryntjen schreef:En wat doen jullie met uw tickets? Kopen jullie die op voorhand online of is het oké om die op de beurs zelf te kopen?
- caryntjen
- Meeple
Oké, dan nog dat praktische zaken, vooral hoe jullie het praktisch aanpakken:
A. Spellen kopen:
Situatie 1: Ik heb voorbeeld de kickstarter van Dark Souls: The Board game gemist (https://www.kickstarter.com/projects/st ... nav_search), het spel komt pas uit in Maart 2017. Is het mogelijk om via de beurs vb een order te plaatsen of toch al een box op de kop te slaan?
Situatie 2: Ik wil graag van Zombicide (https://www.kickstarter.com/projects/co ... ack-plague) een 'kickstarter exclusive' kopen die ze ook op beurzen aanbieden. Is het aangeraden dit te pre-orderen of is dit altijd: first come first served?
Situatie 3: Ik heb interesse in vb Arcadia Quest (https://boardgamegeek.com/boardgame/155 ... adia-quest). Is ook hier het beste dit te pre-orderen of probeer ik ergens het op de kop te tikken op de beurs zelf (al dan niet 2e hands)? Dit spel is vb niet moeilijk te vinden in een winkel.
Dus bij deze 3 situaties en wil graag weten hoe jullie te werk gaan om deze spellen te bemachtigen. Vind het moeilijk om te begrijpen welke spellen men pre-ordert, welke spellen men nieuw koopt op de beurs en welke men via 2e hands koopt.
B. Beursindeling:
Dan heb ik nog een vraagje over de verschillende hallen: Zijn deze ingedeeld vb volgens thema, vb miniature games wat samen of vb Europese spellen wat samen? Of is het echt gewoon random? En zit het comic gedeelte er ook dwars door?
C. Miluevignet:
Voor in Duitsland te rijden is voor sommige dorpen een milieu vignet nodig. Maar ik ben van plan gewoon de hoofdbanen te nemen tot aan de parking van de beurs. Heb ik dit dan nodig? Waar kan ik online vooraf zien welke wegen deze sticker nodig hebben?
D. Gekochte spellen:
Zijn er vb karren fzo voorzien om uw gekochte spellen in te plaatsen of moet je dit allemaal zelf voorzien? Enige tips, want met zo'n miniature spellen wordt het wel snel zwaar?
A. Spellen kopen:
Situatie 1: Ik heb voorbeeld de kickstarter van Dark Souls: The Board game gemist (https://www.kickstarter.com/projects/st ... nav_search), het spel komt pas uit in Maart 2017. Is het mogelijk om via de beurs vb een order te plaatsen of toch al een box op de kop te slaan?
Situatie 2: Ik wil graag van Zombicide (https://www.kickstarter.com/projects/co ... ack-plague) een 'kickstarter exclusive' kopen die ze ook op beurzen aanbieden. Is het aangeraden dit te pre-orderen of is dit altijd: first come first served?
Situatie 3: Ik heb interesse in vb Arcadia Quest (https://boardgamegeek.com/boardgame/155 ... adia-quest). Is ook hier het beste dit te pre-orderen of probeer ik ergens het op de kop te tikken op de beurs zelf (al dan niet 2e hands)? Dit spel is vb niet moeilijk te vinden in een winkel.
Dus bij deze 3 situaties en wil graag weten hoe jullie te werk gaan om deze spellen te bemachtigen. Vind het moeilijk om te begrijpen welke spellen men pre-ordert, welke spellen men nieuw koopt op de beurs en welke men via 2e hands koopt.
B. Beursindeling:
Dan heb ik nog een vraagje over de verschillende hallen: Zijn deze ingedeeld vb volgens thema, vb miniature games wat samen of vb Europese spellen wat samen? Of is het echt gewoon random? En zit het comic gedeelte er ook dwars door?
C. Miluevignet:
Voor in Duitsland te rijden is voor sommige dorpen een milieu vignet nodig. Maar ik ben van plan gewoon de hoofdbanen te nemen tot aan de parking van de beurs. Heb ik dit dan nodig? Waar kan ik online vooraf zien welke wegen deze sticker nodig hebben?
D. Gekochte spellen:
Zijn er vb karren fzo voorzien om uw gekochte spellen in te plaatsen of moet je dit allemaal zelf voorzien? Enige tips, want met zo'n miniature spellen wordt het wel snel zwaar?